לאחרונה, הבת שלי התחילה לאהוב משקה נענע קר אז יצא שכמעט כל הקיץ נהננו מהמשקה והיתה לנו כמות נכבדה של נענע בבית. הריח של הנענע מילא לנו את הבית (במובן החיובי כמובן) אבל גם נתן לי השראה לעוגה בחושה.

אחד השילובים הטובים ביותר, לדעתי, זה נענע, לימון ושוקולד לבן ביחד. שילוב של רעננות, חמיצות ומתיקות שתורמים זה לזה. לכל זה נוסיף משקה לימונצ’לו שאח שלי הכין ויש לנו נוסחא מנצחת.

את ההשראה לעוגה לקחתי ממתכון עוגיות סנדוויץ’ נענע לימון שהכנתי לא מזמן ויצאו מעולות אז חשבתי, למה לא לשדרג את הרעיון גם לעוגה. בוא נאמר שהעוגה כל הזמן נפרסה והיתה ממש להיט במשפחה שלנו.

המתכון קל להכנה, הכל נכנס למעבד מזון (מוזר אבל עובד כמו קסם) ממשיך לתנור ואז העוגה מקבלת זיגוג שהופך אותה לנסיכה יפהפיה. אל תוותרו על הזיגוג, הוא לגמרי משדרג את העוגה מכל הבחינות.

אני כבר מריחה את סוף שבוע ואחרי ההתרגשות של היום (1.9), אני לגמרי בטוחה שמגיע לנו להירגע ולהתפנק עם כוס קפה ופרוסת עוגת לימונענע (טוב, אולי 2 פרוסות, אל תשפטו אותי) שתרענן ותמתיק לנו את היום. מאחלת לכם סוף שבוע נפלא.

מצרכים: תבנית קוטר 23 עם ארובה או אינגליישקייק ארוכה

לחמם תנור ל 170 מעלות

1/2 2 כוסות קמח (350 גרם)

שקית אבקת אפייה

קורט מלח

1/2 1 כוסות סוכר (300 גרם)

3/4-1 כוס דחוסה עלי נענע (כחצי צרור של נענע, עלים בלבד)

2 ביצים

1/2 כוס שמן צמחי (קנולה) (100 גרם)

1/4 כוס מיץ לימון ( מ 2-3 לימונים, תלוי בגודל)

גרדה מהלימונים

1/4 כוס ליקר לימונצ’לו

1/2 כוס מים

זיגוג:

100 גרם שוקולד לבן

2 כפות שמן צמחי

2-3 כפות חלב

אופן ההכנה:

בקערה מערבבים קמח, אבקת אפייה, מלח וכוס סוכר ומערבבים לפיזור אחיד של החומרים.

בקערת מעבד מזון שמים את הנענע וחצי כוס סוכר ומעבדים עד ליצירת פירורי נענע.

מוסיפים את הביצים, שמן, גרדת לימון, מיץ לימון, לימונצ’לו ומים וממשיכים לעבד את לאחידות. מוסיפים את תערובת הקמח ומעבדים בפולסים עד שהמסה אחידה. היא צריכה להיות טיפה סמיכה (במידה ומרגיש לכם קצת יותר מידי, הוסיפו 1-2 כפות מים וערבבו ידנית).

שופכים לתבנית משומנת ואופים בחום של 170 מעלות בין 40-45 דקות. נותנים לעוגה להצטנן לחלוטין לפני שמזגגים אותה.

מכינים את הזיגוג:

בקערה המתאימה למיקרו ממיסים בפולסים את השוקולד, שמן וחלב עד לכמעט המסה של השוקולד הלבן. מערבבים היטב ונותנים לתערובת לנוח. התערובת צריכה להיות במרקם כמו לפנקייק.

כשהעוגה מוכנה לקישוט שמים את תערובת הזיגוג בשקית זילוף, עושים חור קטן ומזלפים על העוגה. את העוגה שומרים בכלי סגור (כמו פעמון לעוגות) בטמפרטורת החדר.

  

 טיפים/ גיוונים:

  • במקום לימונצ’לו אפשר עוד מיץ לימון. כלומר 1/2 כוס מיץ לימון. במקרה זה תזדקקו ל 4-5 לימונים.
  • כדי לא לוותר על הזיגוג ושהעוגה עדיין תהיה פרווה יש להשתמש בשוקולד לבן פרווה ובמקום חלב להשתמש בחלב שקדים/ קוקוס או שמנת צמחית.
  • הזיגוג מאוד מוסיף ליופי ולטעם של העוגה אבל אם יש מישהו שממש לא יכול עם שוקולד לבן (אני פעם הייתי כזאת) יכול לזגג את העוגה עם שוקולד מריר (אותם כמויות רק צבע שונה) או לקשט באבקת סוכר.
  • כדי לקבל את הערכים התזונתיים של המתכון, אתם מוזמנים להכנס ל FoodsDictionary