לפני איזה שבוע היה לי מצב רוח מזופת והיינו במרחק כמה שעות מנסיעה להורי. נורא התחשק לי משהו שוקולדי, מהיר ומנחם. היו לי כמה אופציות בראש אבל רובן דרשו התפחה או אפייה ארוכה ולא ממש היה לי זמן לזה. במעט הזמן שהיה לי הייתי צריכה לדחוס סידורים, איסוף ילדים, הכנת משהו שוקולדי (כדי להרגע) וארגון מזוודות לנסיעה (ספויילר, סוף טוב הכל טוב).

והנה זה קרה, רעיון הרוגלך ממש התגלגל בראשי (אפרורו משחק מילים…) אבל הפעם הוא חייב להיות מהיר אז השמרים והחמאה ירדו מהפרק (בצק על בסיס חמאה מצריך לפחות שעה במקרר). פשפוש נוסף ברעשי המוח שלי הביא לזיכרון של הכנת בצק מהיר על בסיס שמן ומים (מעולה לרגישים ללקטוז ולטבעונים) שאפשר לרדד, למלא ולאפות במהירות.

המים הוחלפו בקרם קוקוס ויצא לי בצק שאפשר להכין זריז בקערה בלי מיקסר. הוא קצת מפונק אבל אם עובדים על נייר אפייה ולא על שולחן אז החיים ממש טובים (זה ולקמח את הנייר). בקיצור, יצאו לי רוגלך קטנים וחמודים שבאיזשהו שלב היה חשש שכל מה שהכנתי כמה שעות לפני יציאה ייגמר אצלנו…

למי שאין כוח לגלגל אחד אחד יש בטיפים, בסוף המתכון, אופציה נוספת מעולה לא פחות. עד אז אני מאחלת לכם שבת שלום וסוף שבוע נפלא ומתוק וכדי שיהיה כזה, הדליקו תנורים, בואו נגלגל רוגלך

מצרכים: כ-36 עוגיות

1/2 2 כוסות קמח (350 גרם)

1/4 כוס סוכר (50 גרם)

1/2 פחית קרם קוקוס (200 גרם)

1/3 כוס שמן קנולה (70 מ”ל)

מילוי:

ממרח שוקולד

אופן ההכנה:

בקערה גדולה שמים קמח וסוכר, מערבבים ועושים גומה. לתוך הגומה שופכים את השמן וקרם הקוקוס ומערבבים לקבלת בצק. נותנים לו לנוח חצי שעה מכוסה בטמפרטורת החדר.

פורסים נייר אפייה ומקמחים אותו. מחלקים את הבצק ל 3 חלקים. מרדדים כל חלק לעיגול לעובי של 3-5 מ”מ. מורחים בממרח שוקולד ומחלקים ל 12 משולשים. מגלגלים את המשולש מהבסיס לקצה ומניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה.

אופים בחום של 170 מעלות 12-14 דקות. כשנוגעים בהם הם יציבים אבל צבעם בהיר וזה בסדר בגלל השימוש בשמן. מצננים לחלוטין, מפדרים באבקת סוכר ומגישים.

טיפים/ גיוונים:

1. אני השתמשתי בשמן קנולה אבל גם שמן קוקוס יעשה עבודה טובה.

2. במקום קרם קוקוס אפשר כמובן חלב קוקוס/ שקדים או מיץ תפוזים.

3. מי שלא רוצה לגלגל עכשיו רוגלך יכול לחלק את הבצק ל 3 חלקים וכל חלק לרדד למלבן בעובי 5 מ”מ, למרוח בממרח שוקולד ולגלגל לרולדה. להכניס למקפיא לחצי שעה, לחתוך חריצים כמעט עד הסוף ואז לאפות ב 170 מעלות 20-25 דקות ולקבל עוגיות שוקולד מגולגלות. עשיתי גם וגם ויוצא מעולה.