אני יושבת בסלון, הבית שקט, הילדים שלי במיטה ישנים ואני רואה את אחד הסרטים האהובים עלי עם ניקולס קייג’, שוליית המכשף. סרט שראיתי אולי מיליון פעם וכל פעם אני מתרגשת ממנו מחדש, סוג של קסם (אם אתם מחובבי הז’אנר וטרם ראיתם אותו, מומלץ).

אף פעם לא אהבתי קוסמים, כל הקטע של אחיזת עיניים תמיד נתפס בעיני כסוג של רמייה לעומת פיות ומכשפים (טובים לא רעה כמו בקוסם מארץ עוז) שתמיד אהבתי אולי כי בתור ילדה תמיד אהבתי לדמיין עולם של קסמים וככה אני עד היום, מאמינה בקסמים ונפלאות.

המתכון הזה הוא סוג של קסם מבחינתי. קיבלתי במסגרת פרוייקט מנטקה להכין מתכון עם נענע. אני מאוד אוהבת נענע ככה שמהבחינה הזאת שמחתי אבל אז רציתי משהו מיוחד ומקורי והרעיונות ממש רצו לי בראש. עשיתי כמה נסיונות עד שהגעתי למראה, ריח וטעם שרציתי ואפילו עוד קצת.

העוגיות מלאות בריח וטעם של נענע, מרעננות, מיוחדות וכל כך טעימות שכל אחד שטעם מהן פשוט התמוגג. ההכנה קלה והתוצאה מרשימה אז, הדליקו תנורים ונכין עוגיות שטרם נראו כמותן.

לעוד מתכוני נענע של שאר בלוגרי מנטקה המוכשרים, לחצו כאן.

מרכיבים: כ- 25 עוגיות סנדויץ

מחממים תנור ל 170 מעלות

1/2 צרור נענע. רק העלים

2 כפות סוכר

150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

100 גר’ אבקת סוכר

2 כוסות קמח+2 כפות (300 גרם)

ביצה

למילוי:

200 גרם שוקולד לבן

50 גרם חמאה

גרדה מלימון שלם

מיץ מחצי לימון

אופן ההכנה:

בקירת מערבל מזון שמים את הנענע ושתי כפות הסוכר וטוחנים עד שהנענע נראית כמו פסטו נענע. מוסיפים את הקמח והחמאה ומערבלים בפולסים עד שהתערובת פירורית.

מוסיפים את הביצה ומערבלים עד שיש גושים גסים. אתם תראו שהכל הופך לירוק ויש ריח מאוד חזק של נענע. הזהרו מעיבוד יתר של הבצק.

מעבירים את הפירורים למשטח עבודה ומאחדים הכל לכדי דיסקית שטוחה ועגולה. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה.

עוברים להכנת המלית:

בקערה המתאימה למיקרו ממיסים את השוקולד הלבן והחמאה עד שהשוקולד כמעט מומס לגמרי. מערבבים היטב ומוסיפים את גרדת הלימון ומיץ הלימון ומניחים בצד (בקיץ כדאי להעביר למקרר).

חזרה לבצק:

מרדדים את הבצק לעובי של לא יותר מחצי ס”מ וקורצים עיגולים בקוטר 5.5-6 ס”מ. בעזרת צנטר עגול, קורצים עיגול באמצע לחצי מכמות העיגולים (והם יהיו החלק העליון של העוגייה).

אופים את העוגיות בחום של 170 מעלות במשך 15 דקות עד שהיא יציבה (דקה מעבר והמסביב ישחים טיפה אז שימו לב). מצננים לחלוטין לפני שמתחילים במילוי.

קרם השוקולד הלבן צריך להיות נוח למריחה ולא נוזלי. במידה והוא עדיין לא מוכן נותנים לו עוד זמן במקרר.

בעזרת פלטה קטנה מדורגת או סכין לוקחים כמות נדיבה מהשוקולד ומורחים על העוגייה. מניחים בעדינות את העוגייה עם החור על המילוי.

שומרים את העוגיות בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר. הן יהיו במיטבן עד 4-5 מיום הכנתן.

20160616_185226  

טיפים/ גיוונים:

1. העוגיות האלה מיוחדות והשוקולד לבן משתלב מעולה עם הנענע אבל אם אתם לא אוהבים (וחבל לא לנסות) אתם יכולים במקום למלא בריבה שאתם אוהבים.

2. לגבי הנענע. אני קניתי מהשוק צרור גדול והשתמשתי בחצי ממנו. אם אתם קונים באריזה מהסופר אז כדאי להשתמש בכל האריזה אבל רק בעלים.

3. במקום לקרוץ בצורת עיגול אפשר גם צורת לב או כוכב רק לא לשכוח לקרוץ על מחציתן חור במרכז