כשהייתי קטנה אחד המשחקים שהיינו משחקים בשכונה עם השכנים היה משחק גוגואים. אני זוכרת שהייתי מחזיקה קופסא ענקית מלאה בגלעיני המשמש מתחת למיטה וכל יום אחרי הצהריים היינו נפגשים בחוץ ומשחקים.

יום אחד חזרתי מקניות ותוך שאני אוכלת משמש סיפרתי לקטן שלי שהייתי משחקת בגוגואים. הוא הביט בי ואז בחצי המשמש שהחזקתי ביד במין מבט תוהה האם אני עובדת עליו או לא..מזל שעוד משחקים בגולות.

עד היום אני אוהבת את פרי המשמש ושומרת לו מקום בלב ובסלטי הפירות של העונה. לצערי הרב העונה שלו ממש קצרה. רק מבליח על מדפי הפירות בסופר וכבר נעלם.

אז רגע לפני שהוא עוזב את מחוזותינו הכנתי גאלט משמשים משגע שזאת למעשה הגרסה החפיפניקית לפאי. אין פה דיוק או מראה מפונפן אלא בדיוק ההפך, מראה מעט מרושל. אני אוהבת להגיש את הגאלט הזה עם כדור גלידה מעל. הגאלט יוצא חמצמץ והשילוב עם הגלידה הקרה והמתוקה הוא פשוט מושלם. רוצו להכין.

מצרכים:

לחמם תנור ל 180 מעלות

לבצק:

3/4 1 כוסות קמח (245 גרם)

1/4 כוס סוכר (50 גרם)

120 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

3-4 כפות מים קרים

למלית:

8-9 משמשים חצויים ומגולענים

3 כפות ריבת משמש/ תות

שקדים פרוסים או גפרורים לקישוט

30 גרם חמאה מומסת

אופן ההכנה:

מעבדים במעבד מזון את הקמח, סוכר וחמאה לתערובת פירורית.

מוסיפים לאט לאט את המים עד שמתחילים להיווצר פירורים גסים. עוצרים. שופכים את הבצק למשטח עבודה מקומח ומאחדים לבצק. מניחים בצד לרבע שעה.

על גבי נייר אפייה מקומח מרדדים את הבצק לעיגו בקוטר של כ 28-30 ס”מ. מורחים ריבה במרכז הבצק תוך השארת שוליים רחבים ללא ריבה.

מסדרים את המשמשים על גבי הריבה, שימו לב לא עד סוף הבצק!

מרימים את שולי בצק בעדינות על המשמשים ומהדקים. מורחים מהחמאה המומסת, מפזרים את השקדים ומכניסים לתנו שחומם מראש לטמפרטורה של 180 מעלות.

אופים במשך 40-45 דקות עד שהבצק מזהיב. המשמשים יפרישו טיפה נוזלים, זה בסדר זה יסתדר בקירור.

כשהגאלט בטמפרטורת החדר מקשטים באבקת סוכר ומגישים. אני ממליצה עם כדור של גלידה. שילוב של חמוץ מתוק (קר וחם) תמיד היה מושלם בעיני בקינוחים.

את הגאלט שומרים במקרר (כמו כל מאפה שמכיל פירות) בקופסא אטומה כ 5 ימים. לפני ההגשה לחמם כמה שניות במיקרו. תהנו.

רגע לפני התנור..

טיפים/ גיוונים:

1. הגאלט יוצא חמצמץ מי שאוהב מתוק יותר יכול לפרוס את המשמשים לפרוסות גסות, לערבב עם חצי כוס סוכר מעורבבת עם כף קורנפלור ולערום על הבצק.

2. במקום שקדים אפשר לפזר פיסטוקים קצוצים או בלי. ככה או ככה יוצא טעים.

3. לגרסת פרווה במקום חמאה אפשר נטורינה או מחמאה באותן הכמויות. לרגישים לגלוטן קמח “כרגיל” במקום קמח לבן.