השנה האביב הקדים וזאת לגמרי סיבה למסיבה. רואים הרבה פרחים מסביב לבית והילדים שלי ממש חוגגים את זה. כל יום הקטן שלי קוטף פרח ומביא לנו ולגננת שלו (רומנטיקה באויר) ויש ממש הרגשה של הקלה באויר.

כל שנה בפסח אני שוברת את הראש איזו עוגה חגיגית להכין כזו שתהיה מרשימה אבל קלה להכנה ובלי הטעם של הקניידלך (שכבודם מונח במקומו). היות ואני אוהבת עוגות גבינה אז למה לא בעצם.

המתכון הזה ממש קל להכנה, אין פה הפרדות, הקצפות או כל דבר שגורם לי להתפלל שהעוגה לא תיפול. המרקם קרמי והמתיקות שלה עדינה. אני הוספתי נגיעת לימון לעוגה אבל אם תסתכלו בטיפים שבסוף המתכון תגלו עוד כמה אפשריות.

את העוגה הזאת אפשר להכין כל השנה וגם לשמור את המתכון לשבועות שנמצא בדרכו אלינו. ככה או ככה היא עוגה שכיף להתפנק איתה. תהנו וחג אביב שמח.

מצרכים: תבנית 24 ס”מ

לחמם תנור ל 160 מעלות

לבסיס:

150 גרם עוגיות ללא גלוטן (כגון עוגיות יין לפסח)

70 גרם חמאה מומסת

למלית:

2 גביעי גבינת שמנת 16% שומן (450 גרם סה”כ)

1 גביע ריקוטה פרסקה 9% שומן (300 גרם)

1 גביע גבינת שמנת 5% שומן (כמו סימפוניה. 200 גרם)

1 גביע יוגורט 4.5% שומן (200 גרם)

1/4 1 כוסות סוכר (250 גרם)

גרדה מלימון שלם

1 כף מיץ לימון

4 ביצים

ציפוי:

3 גביעי יוגורט 4.5% שומן (600 גרם)

3 שקיות סוכר וניל

אופן ההכנה:

טוחנים במעבד מזון את העוגיות עד שהן במרקם חולי. מעבירים לקערה ומערבבים אותן עם החמאה עד לקבלת מירקם של חול רטוב. מהדקים את העוגיות לבסיס ואופים בחום של 160 10 דקות. מוציאים מהתנור ומשאירים אותו דולק.

בקערה גדולה מערבבים את כל חומרי הבלילה ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה. בזהירות שופכים את הבלילה על הבסיס וממשיכים לאפות בין 50-60 דקות עד שהעוגה יציבה בצדדים ומעט רוטטת במרכז. מוציאים אותה בזהירות ומשאירים את התנור דולק. נותנים לעוגה לנוח 10 דקות לפני שלב הציפוי.

מערבבים בקערה את חומרי הציפוי ובעזרת כף מורחים בעדינות את הציפוי על העוגה. מחזירים לתנור לעוד 10 דקות ומכבים את התנור. נותנים לעוגה לשהות בתנור הכבוי חצי שעה ואז מוציאים אותה עד שתגיע לטמפרטורת החדר. מכניסים למקרר ל 6 שעות לפחות לפני שפורסים ממנה.

עוגה חגיגית מבלי להתאמץ

טיפים/ גיוונים:

1. אני השתמשתי בעוגיות יין אבל כל עוגיה שהיא ללא גלוטן יכולה להתאים פה, רק שמרו על הכמות.

2. אני ממליצה לא להחליף את הגבינות שבמתכון בגבינה לבנה למריחה בגלל כמות הנוזלים שבה והיות ואין קמח כלשהו במלית. במקום הריקוטה אפשר גבינת טוב טעם או טובורג שהן גבינות יבשות. אני השתמשתי בגבינת שמנת 16% אבל אפשר להשתמש בגבינות שמנת עם אחוזי שומן גבוהים יותר כמו נפוליאון או פילדלפיה.

3. אפשר לגוון את טעמי העוגה במקום הלימון על ידי הוספת כמה טיפות תמצית קפה, הוספת שתי כפות אבקת נוגט או במקום היוגורט שבבלילה להוסיף גביע קטן של יולו שוקולד לבן או הגביע החדש שוקולד לבן עם קרמל.