פסח כבר בפתח ועוד יומיים עוזבים את כל ההכנות לחג מאחור וטסים לשבוע לבקר משפחה ומיד אחר כך נוחתים לתוך הליל סדר. הילדים (ואנחנו) מאוד מתרגשים לקראת הטיסה, להם זאת תהיה חוייה ראשונה של טיסה לחו”ל, להיות ממש בתוך מטוס כשהוא ממריא ולא רק לראות אותו מהקרקע. הם לא מפסיקים לדבר על זה.

היום הקטן שלי חוגג בגן מסיבת פסח ויכין יחד עם שאר הילדים את אחת העוגות שהכי מזוהה עם הפסח הלא היא עוגת מצות. אצלנו בבית כשהיינו אחי ואני ילדים אימי היתה מכינה אותה באופן קבוע לכבוד החג ותמיד היינו מחכים לבוקר שאחרי הסדר כדי שנוכל כבר לאכול ממנה. יש מסורות שלא שוברים בייחוד כשהן כאלה מתוקות וגם השנה תהיה לנו עוגת מצות שתמתין במקפיא בסבלנות עד שנחזור מחו”ל.

זאת עוגה נוסטלגית, מאוד קלה להכנה שבכיף אפשר להכין יחד עם הילדים, שאוכלים בקוביות יחסית קטנות כי היא מאוד עשירה (וכל כך טעימה). מאחלת לכם חג אביב שמח, מלא פריחה, מתיקות ושתמיד נהיה מוקפים במשפחה ואנשים שאנחנו אוהבים. חג שמח.

מצרכים: תבנית ריבועית 20/20

5 מצות

1 מיכל שמנת להקצפה 38% שומן (250 מ”ל)

300 גרם שוקולד מריר 60%

50 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות קטנות

כוס מיץ תפוזים/ יין מתוק

אופן ההכנה:

שופכים את מיץ התפוזים לקערה עמוקה שיכולה להכיל את גודל המצה בנוחות.

בקערה המתאימה למיקרו שמים את השמנת והשוקולד וממיסים בפולסים את השוקולד. כשהוא נמס מוסיפים את החמאה ומערבבים היטב עד שהתערובת אחידה ומבריקה. מניחים בצד.

לוקחים מצה וטובלים אותה שנייה או שתיים ומניחים בתבנית. לוקחים כשתי כפות גדושות מקרם השוקולד ומורחים על פני המצה. לוקחים מצה שנייה, טובלים במיץ ומורחים בקרם השוקולד. ממשיכים ככה עד הסוף. משאירים קצת שוקולד כדי למרוח למעלה.

מכניסים למקרר לכמה שעות להתייצבות לפני הפריסה. חותכים לקוביות יחסית קטנות ונהנים. חג אביב שמח.

טיפים/ גיוונים:

1. אני ניזקקתי לחמש מצות אבל גם 4 מצות יעשו את העבודה.

2. אני טבלתי במיץ תפוזים טרי אבל אפשר לטבול ביין תירוש או מי שרוצה טעם של קפה אז כפית גדושה של נס קפה מהולה במעט מים עד להמסה ואז להוסיף עוד כוס מים.

3. לגרסת פרווה במקום שמנת חלבית אפשר שמנת צמחית או קרם קוקוס (רק לנער היטב לפני השימוש).

4. אפשר לשחק עם השוקולד במקום 60% קקאו אפשר 45%. אפשר גם שתי חבילות של מריר ועוד חבילה של שוקולד חלב.

5. מי שרוצה להכין את העוגה כמה ימים מראש יכול להכין אותה ואז לשמור אותה במקפיא כשהיא אטומה היטב ואז יום לפני או כמה שעות לפני ההגשה להעביר אותה למקרר.