אחד השיעורים שאהבתי בתיכון היו שיעורי ספרות. היתה לי מורה מדהימה שקראו לה שפרה. היתה לה יכולת מופלאה להפוך כל סיפור וכל שיר למשהו מיוחד שהשאיר עלינו חותם. תמיד אהבתי שירה וסיפורת אך בזכותה למדתי לראות מעבר לכתוב ועל כך תמיד אודה לה.

אחד השירים שהיא למדה היה גאווה של דליה רביקוביץ והוא הולך ככה: ” אֲפִלּוּ סְלָעִים נִשְׁבָּרִים, אֲנִי אוֹמֶרֶת לְךָ/ וְלֹא מֵחֲמַת זִקְנָה./ שָׁנִים רַבּוֹת הֵם שׁוֹכְבִים עַל גַּבָּם בַּחֹם וּבַקֹּר / שָׁנִים כֹּה רַבּוֹת / כִּמְעַט נוֹצָר רֹשֶם שֶׁל שַׁלְוָה / אֵין הֵם זָזִים מִמְּקוֹמָם וְכָךְ נִסְתָּרִים הַבְּקִיעִים.
מֵעֵין גַּאֲוָה…” השיר מלנכולי והוא תמיד צובט אותי בלב כל פעם שאני קוראת אותו.

שנה אחרי ושפרה עזבה. הלב נשבר אבל בשנתיים שבהם היא לימדה ספרות למדתי יותר ממה שאפשר ללמוד בחיים שלמים. אחד הדברים שהיא לימדה ונותרו עימי עד היום, זה שאין נכון או לא נכון בניתוח שיר. כל אחד מנתח לפי מה שהוא מרגיש ולפי המקום ממנו הוא בא והמקום שאליו הוא הולך.

אני למדתי שגם סדקים יכולים להיות יפים, שהם מזכרות מחוויות שעברנו ולא משנה אם אלו הסדקים על הפנים שלנו שמספרות את סיפור חיינו או הסדק שרץ לאורך העוגה ומספר את הדרך שעבר. הסדקים על העוגיות הנוסטלגיות האלה הם אלו שהופכים את העוגיות הנפלאות האלה, למי שהן ומכאן גם שמן.

המתכון הזה הוא הגרסה שלי לעוגיות האלה. הן פשוטות להכנה עם טעם של פעם והן נורא ממכרות. עצה שלי, תכינו כמות כפולה. קשה לאכול רק אחת (בגלל זה אכלתי רק שלוש..). תהנו.

מצרכים: כ- 30 עוגיות

לחמם תנור ל 180 מעלות

1/2 1 כוסות קמח (210 גרם)

1 כפית אבקת אפייה

1/2 כוס קקאו (70 גרם)

3/4 כוס סוכר (150 גרם)

2 ביצים

1/4 כוס שמן (50 גרם)

100 גרם שוקולד מריר קצוץ או שוקולד צ’יפס מריר

לגלגול:

1/2 כוס סוכר (בערך)

1/2 כוס אבקת סוכר (בערך)

אופן ההכנה:

בקערה בינונית מערבבים קקאו, סוכר ושמן לתערובת אחידה. התערובת תראה כמו בוץ סמיך. אם התערובת לא מתאחה לגמרי אפשר להוסיף עוד כף שמן. התערובת בסוף תהיה אחידה, סמיכה וגרגירית בשל הסוכר.

מוסיפים לתערובת את הביצים ומערבבים היטב. מוסיפים את השוקולד הקצוץ, קמח ואבקת אפייה ומערבבים לתערובת אחידה. מכניסים למקרר לחצי שעה למנוחה קצרה.

לאחר מנוחה אתם תראו שקל לקרוץ ולגלגל כדורים מהתערובת. מגלגלים כדורים בקוטר 3-4 ס”מ. מגלגלים בסוכר ואז באבקת סוכר ומניחים בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה. שומרים על מרווחים קלים בין הכדורים.

אופים בחום של 180 מעלות במשך 8-9 דקות. הכדורים יהיו רכים ביציאה אך יתקשו לאחר צינון. שומרים בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר כ- 5 ימים (בקיץ אפשר במקרר אך להגיש בטמפרטורת החדר).

P2216450-1

קבלו את ההתמכרות החדשה שלכם

טיפים/ גיוונים:

1. במקום שמן קנולה אפשר שמן צמחי אחר או שמן קוקוס.

2. לרגישים לגלוטן אפשר להשתמש בקמח תמי או “כרגיל”. לרגישים לשוקולד אפשר להשתמש במקום בקקאו באבקת חרובים באותה הכמות ובמקום שוקולד מריר בשוקולד חרובים.

3. את העוגיות אפשר להקפיא בקופסא אטומה עד כחודש.

יש סדקים שהם יפים וטעימים