לאחרונה, הנסיך שלי ואני התחלנו בנוהל חדש. כשאני אוספת אותו מהגן הוא ואני מתישבים על המדרגות שמול הגן ואז הוא אומר לי בסבר פנים רציניות: אמא, אני רוצה לספר לך מה קרה בגן. ואני יושבת ומקשיבה לו מגולל את קורותיו בגן.

זה כבר הפך לנוהל קבוע, בימים גשומים אנחנו יושבים במכונית בזמן שהגשם דופק על השמשה ומשוחחים ורק אז מתניעים הביתה. יש משהו כיפי בישיבה הזאת ובשיחה עימו גם כשהדיבורים הם על דברים שעשו לו והוא עשה לאחרים. תמיד אני מקשיבה ואז מגיבה, זה ההסכם שלי עימו.

באחת הפעמים הוא סיפר על כמה ילדים שהם אלרגים בגן ואני נזכרתי בידיעה שקראתי על הבנות שהדירו אותן ממסיבה בגלל האלרגיה ממנה הן סובלות. אני זוכרת במעורפל כשהייתי קטנה היו פה ושם רגישיות בעיקר לחלב אבל לצערי כיום זו כבר תופעה נפוצה. אז ישבנו ככה, הקטן שלי ואני ודיסקסנו על הנושא ועל כמה חשוב להבין ולחבק את הילדים האלה כדי שלא ירגישו שונה כי גם ככה קשה להם.

חג פורים הוא חג כל כך יפה, שמח וצבעוני. אזני המן האלו הוכנו במחשבה על אותם ילדים (ומבוגרים) שרגישים ללקטוז ולביצים. הם מתאימים כאמור גם לטבעוניים שבינינו. הן קלות להכנה, המרקם לא פריך כמו באזני המן שעשויות חמאה וביצים אלא יותר מזכירות מרקם של עוגייה רכה. אפשר למלא בכל ממרח שהילדים אוהבים, אני הכנתי עם ממרח חלבה וממרח שוקולד. חג שמח ותהנו.

מצרכים: כ- 25 אזני המן

2 כוסות קמח (280 גרם)

2 כפות שטוחות של אינסטנט פודינג וניל (15 גרם)

1/4 כוס סוכר (50 גרם)

1/3 כוס שמן קנולה (70 גרם)

3/4 כוס מיץ תפוזים (180 מ”ל)

למילוי:

ממרח שוקולד פרווה

אופן ההכנה:

בקערה מערבבים קמח, אינסטנט פודינג וסוכר לפיזור אחיד של החומרים.

שופכים את השמן ומיץ התפוזים ומערבבים תחילה בכף עץ ואז  בצורה ידנית עד לקבלת בצק. נותנים לו מנוחה של חצי שעה (בקיץ מניחים במקרר).

מחלקים את הבצק לשתיים. מקמחים משטח עבודה ומרדדים את הבצק לעובי של 5 מ”מ. קורצים עיגולים בקוטר של 8 ס”מ.

במרכז כל עיגול מניחים כמות של חצי כפית מהממרח שבחרתם (לא יותר אחרת העיגול לא יסגר טוב או שהמילוי יזל החוצה). סוגרים את העיגול לצורת משולש ומניחים בתבנית אפייה.

מכניסים למקרר לעשרים דקות ובינתיים מחממים את התנור ל 180 מעלות.

אופים את אזני המן בחום של 180 מעלות 15 דקות. הן יהיו רכות למגע ביציאה מהתנור אך יתקשו במהלך הצינון. מפדרים באבקת סוכר ומגישים.

שומרים אותם בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר במשך כ 5 ימים.

מוכנות לחג

 

טיפים/ גיוונים:

1. במקום שמן קנולה אפשר שמן קוקוס מומס באותה הכמות.

2. במקום אינסטנט פודינג וניל אפשר אותה הכמות של קורנפלור או לאוזני המן שוקולדיות 2 כפות שטוחות קקאו.

3. אני השתמשתי בממרח שוקולד כי זה מה שהילדים שלי הכי אוהבים אבל אפשר ממרח חלבה, תמרים וכדומה.

4. רגישים לגלוטן יכולים להחליף את הקמח הרשום במתכון בקמח תמי או קמח “כרגיל” באותה הכמות.

5. את אוזני המן אפשר להקפיא כשהם בקופסא אטומה עד כחודש.

חג שמח