לפני חמש שנים הפכתי לאמא בפעם השנייה. למשפחה שלנו נכנס נסיך קטן. כדי להפוך את האירוע למושלם, הוא הגיח לאוויר העולם ביום האהבה הבינלאומי.

אחד הדברים שגרמו לי להתרגש, מעבר לעובדה שהייתי איתו בהריון, היתה הידיעה שהוא עתיד לחלוק איתי את יום הולדתי. אצלנו במשפחה אחי ואימי נולדו בהפרש של כמה ימים (ואי אילו שנים) כך שזה לא משהו חדש. מועד הלידה הגיע והוא פשוט סרב לצאת. עברו עוד כמה ימים כלום, הוא בשלו (לימים גם גילינו עד כמה הוא בשלו…) בסוף הרופא היה צריך לשלוף אותו וככה בתור מתנה לחג האהבה קיבלנו אותו בזרועות פתוחות.

השנה החלפתי קידומת, שזו כבר סיבה כפולה למסיבה (או לא, תלוי איך אתם עם השנים שחולפות) ואכן חגגנו עם בן זוגי שיחייה ואחר כך גם עם הילדים (שהשתלטו על הבלונים שהיו פזורים בבית).

בסוף השבוע חגגנו יום הולדת משותף (לנסיך הקטן ולי) עם המשפחה המורחבת ומה אגיד לכם, עזבו שלא הצלחתי להחליט מה בא לי להכין לי ליום הולדת, לא התחשק לי להתאמץ , הייתי בין וירוסים אבל נורא התחשק לי משהו שוקולדי.

היות ולא היינו הרבה אנשים ואני טיפוס די עצלן בכל מה שנוגע לאפייה, אני אוהבת דברים קלים, מהירים אבל יפים. לא תמיד זה הולך ביחד אבל הפאי הזה עונה על כל הדרישות ועוד קצת.

הוא מרשים, טעים ביותר, קטיפתי ושוקולדי במיוחד. זה פאי לאנשים כמוני שרוצים משהו מהיר בלי להתאמץ. אין פה אפייה, אין פה ביצים ומוצקי חלב מה שהופך מושלם לאחרי ארוחה בשרית אבל גם מתאים לטבעוניים או למי שנגמרו לו הביצים בדיוק אחרי ארוחת הערב לילדים (לדוגמה). הוא פשוט פאי שוקולד מושלם.

אז אחרי שעשיתי לכם חשק, בואו נכין את הפאי המושלם ואתם תספרו לי אחר כך איך יצא. תהנו.

מצרכים: תבנית פאי קוטר 24 ס”מ.

200 גרם פתי בר טחון (שרוול פחות 6 ביסקוויטים)

100 גרם שמן קוקוס מומס

300 גרם שוקולד מריר 60%

כוס קרם קוקוס (240 מ”ל)

2 כפיות שטוחות אבקת קקאו (10 גרם)

אופן ההכנה:

מערבבים את הפתי בר עם שמן הקוקוס. התערובת צריכה להיות לחה. משטחים את התערובת ומהדקים גם לדפנות הפאי בצורה כמה שיותר אחידה. מכניסים למקפיא לעשרים דקות עד שמסיימים עם המלית.

בסיר קטן שמים את השוקולד וקרם הקוקוס ומבשלים על אש נמוכה עד שהשוקולד כמעט נמס. מכבים את האש ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת מבריקה ואחידה. מוסיפים את הקקאו ומערבבים היטב.

נותנים לתערובת השוקולד טיפה להצטנן. אנחנו רוצים שהתערובת תהיה בסמיכות כזאת שאפשר למזוג ולמרוח בקלות אבל לא חמה מאוד אחרת היא תמיס לנו את בסיס הפאי.

מוציאים את הבסיס מהמקפיא ושופכים בעדינות את תערובת השוקולד. משטחים בעזרת כפית או מרית מדורגת לקבלת מלית אחידה. מכניסים למקרר למשך 4-6 שעות לפחות עד שהפאי יציב לחלוטין.

הפאי נשמר במקרר כ-5 ימים כשהוא אטום היטב. תהנו.

פשטות מרשימה ומנצחת

ככה עושים בקרת איכות

טיפים/ גיוונים:

1. לרגישים לגלוטן אפשר עוגיות פתי בר או חמאה ללא גלוטן.

2. במקום שמן קוקוס אפשר מרגרינה או מחמאה. שמן קנולה לא יתאים פה היות ואנחנו רוצים שהבסיס יתמצק בקירור ושמן הקנולה נשאר באותו מצב צבירה.

3. לגבי המלית המוכנה: לתת לה ממש 2-3 דקות להצטנן אחרת אם תשפכו אותה, כשהיא עדיין מאוד חמה, היא עלולה להמיס את שמן הקוקוס וחבל.

4. במקום קרם קוקוס אפשר שמנת צמחית אבל אני מאוד ממליצה, קפצו לסופר וקנו קרם קוקוס. גם פחות אחוזי שומן וגם לדעתי, טעים יותר.

5. את הפאי כולל מלית אפשר להקפיא בכלי אטום היטב עד חודש. מכניסים למקרר שעתיים לפני הזמן שתרצו לאכול ממנו.

6. את הפאי קישטתי בפולי קקאו גרוסים. אפשר לקשט במקום בברס, לפדר באבקת קקאו או כפי שהוא, טבעי.