לא פעם יש לי ההתלבטות מה להכין לארוחת הערב, קצת לגוון לילדים ומצד שני לפעמים לא ממש בא לעבוד קשה מידי והילדים גם ככה אכלו מאוד יפה במסגרות שלהם. מבחינת הילדים ביצה, קצת ירקות חתוכים והם מאושרים, הם ואני.

לפני כמה זמן נתנו לי אתגר, להכין משהו מקורי עם סדרת טונה לה סנדויץ של סטארקיס. את הטונה עצמה יכולתי לאכול ככה עם מזלג (היא כבר מתובלת ומוכנה לאכילה) ולמרות שהיא מיועדת להכנת כריכים כבר היה לי בראש משהו מקורי שמתאים גם לפסח והוא ממש קל להכנה.

הכנתי את המאפינס בתבנית של דונטס והתוצאה היא מעין נישנוש ממכר ביותר (כל המגש נעלם בארוחה אחת) והילדים שלי מאוד אהבו את הצורה והטעם שהתקבל כך שמהבחינה הזאת זה לגמרי נצחון.

את המאפינס מכינים בקערה אחת ולתנור. למי שאין תבנית דונטס יכול להכין בתבנית של מאפינס רגילה ועדיין יצא מעולה.

מצרכים: 18 דונטס טונה או בין 10-12 מאפינס רגילים.

לחמם תנור ל 180 מעלות

1 קופסת טונה לה סנדויץ (200 גרם)

2 ביצים

1/4 כוס שמן קנולה

1/4 כוס מים

1/3 קופסת צפתית/ בולגרית 5% שומן (70 גרם)- לא חובה

מלח

1 כוס קמח תפוח אדמה (140 גרם)

1 כפית אבקת אפייה.

שומשום לקישוט.

אופן ההכנה:

בקערה בינונית שמים את כל החומרים למעט הקמח ואבקת האפייה ומערבבים היטב. מוסיפים את הקמח ואבקת האפייה ומערבבים. התערובת תהיה מעט דלילה וזה בסדר.

משמנים את תבניות האפייה (בצורת דונטס או מאפינס רגילות) וממלאים עד 3/4 הגובה. מפזרים שומשום מעל ואופים בחום של 180 כ- 25 דקות עד שהמאפינס שחומים ומוכנים (הם יציבים וקפיציים למגע). זהו, הארוחה מוכנה. הבטחתי קל ומהיר 😉

  

טיפים/ גיוונים:

1. לגבי הטונה לה סנדויץ. אמנם הוא נועד במקור להכנת כריכים היות והוא כבר מתובל במיונז מופחת שומן ומלפפון חמוץ אך בזכות כל אלה, הוא מוסיף המון טעם למאפינס כך שלא צריך להוסיף שום תיבול מעבר למלח. בנוסף, הוא זכה במוצר השנה לשנת 2016.

2. המאפינס טעימים עם ובלי תוספת הגבינה. מי שרוצה לשמור על הכשרות או רגישות ללקטוז, מוזמן לוותר על הגבינה.

3. המאפינס טעימים גם כשהם בטמפרטורת החדר כך שהם מתאימים גם לקחת לפיקניקים.