תמיד לפני ארוע משפחתי או חג שבו אני מביאה קינוח אמא שלי שואלת מה אני הולכת להביא, גם כדי לדעת כמה מקום צריך אבל בעיקר כדי לדעת כמה מושחתת העוגה הולכת להיות. למען האמת, אני תמיד מתקשה לענות כי אני כל הזמן משנה את ההחלטה לגבי מה אני הולכת להביא והפעם הזאת, לא שונה.

בסוף השבוע הקרוב אנחנו חוגגים יום הולדת משותף לאמא שלי ולאח שלי שנולדו בהפרש של כמה ימים (ואי אלו שנים 😉 ) ועברו לי בראש כל מיני אפשרויות כולל המתכון הזה.

מה שבסוף הכריע היה נושא פסח, עוד מעט פסח ונורא רציתי לנסות את המתכון הזה שהוא מאוד מרשים ומושחת ( כמו שאני אוהבת) אבל הוא ללא אפייה וללא גלוטן משום סוג שהוא. ביס שלקחתי לבדיקה הוכיח סופית שההחלטה היתה נכונה (ואז לקחתי עוד ביס כדי לוודא שצדקתי בבסי הראשון).

חיפשתי מתכון שיהיה קל להכנה, עם שכבות (מדובר באירוע) ושיהיה בו שוקולד ונוגט (שילוב שתמיד מנצח מבחינתי). יש כל מיני מתכונים ללא אפייה עם חיתוכי אגוזים ללא אפייה אבל חיפשתי משהו קצת אחרת ואז ראיתי כל מיני מתכונים בסגנון עם חלב מרוכז או חלבה אז שיניתי לנוגט.

אין פה תנור או מיקסר אז בואו נפשיל שרוולים ונכין מרקיז מיוחד. אמנם יש פה שכבות אבל המתכון עצמו ממש קל ושווה את השלבים.

מצרכים: תבנית 20X20

כ- 20 ריבועים 

שכבת אגוזים:

200 גרם חמאה

1/2 כוס דבש (180 גרם)

1/2 כוס סוכר (100)

4 כפות שטוחות של קקאו (40 גרם)

1/3 כוס+ כף מחית פרלינה (140 גרם)

460 גרם תערובת אגוזים לפי מה שיש לכם בבית (שלמים)

שכבה שנייה:

130 גרם שוקולד מריר

120 שוקולד לבן

2/3 מחית פרלינה (250 גרם)

לציפוי:

200 גרם שוקולד מריר

1/4 פחית קרם קוקוס (100 גרם)

אופן ההכנה:

חשוב! תערובת האגוזים צריכה להיות טיפה חמימה. אפשר לקלות בתנור או לחמם בפולסים במיקרו כמה שניות עד שהם נעימים למגע.

בסיר בינוני שמים את החמאה, דבש, סוכר וקקאו מבשלים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש ומוסיפים את הפרלינה. מבשלים על אש נמוכה עוד דקה תוך כדי לערבוב עד שהפרלינה מעורבבת היטב.מכבים את האש.

שופכים לתערובת הפרלינה את האגוזים ומערבבים היטב עד שהכל מכוסה. שופכים לתבנית מרופדת בנייר אפייה ומהדקים היטב. שמים במקרר להתייצבות מלאה (כשעתיים).

בקערה מתאימה למיקרו ממיסים את השוקולד המריר והלבן בפולסים. כשהתערובת מומסת היטב מוסיפים את הפרלינה, מערבבים היטב ושופכים על שכבת האגוזים שלנו ומחזירים למקרר לעוד שעה שעתיים עד שהשכבה יציבה.

לציפוי: ממיסים במיקרו את השוקולד וקרם הקוקוס בפולסים עד שהשוקולד כמעט נמס. מערבבים היטב (אם השוקולד לא נמס מהערבוב, הכניסו לעוד 10 שניות). שופכים על השכבה השנייה ולמקרר ללילה עד שהכל מתייצב.

חותכים בעזרת סכין חמה (טבולה במים חמים) לרצועות ואז ריבועים בגודל של 4/4. שומרים במקרר. תהנו.

  

טיפים/ גיוונים:

1. מחית פרלינה (נוגט) קונים בחנויות אפייה.

2. למי שרוצה לגוון או מסיבה כזו או אחרת לא משיג פרלינה אפשר לגוון עם ממרח חלבה/ חמאת בוטנים (טבעית בלבד!) באותן כמויות.

3. כדי להפוך את המרקיז לפרווה יש להחליף את החמאה במרגרינה, לוודא שהשוקולד המריר הינו פרווה ולגבי השוקולד הלבן, יש בשוק שוקולד לבן פרווה (צמקאו לבן).

4. אני עשיתי תערובת של פיסטוק, פקאן טבעי, שקדים וצנוברים סה”כ 460 גרם. אתם תשתמשו במה שיש בבית ואתם אוהבים.

5. בציפוי במקום קרם קוקוס אפשר שמנת מתוקה 38% שומן באותה הכמות.

6. במידה ואתם מעוניינים בערכים התזונתיים, אתם מוזמנים להכנס ל FoodsDictionary .