כשהייתי בהריון עם הבכורה שלי הייתי בטוחה שאצלי לא יהיו בעיות אוכל עם הילדים היות ואני אוהבת גם לבשל ולאפות אבל בעיקר כי לי ולבן זוגי אין בעיות עם אוכל, אנחנו אוהבים לטעום ולאכול הכל. בקיצור, הייתי כל כך בטוחה שאצלי הכל יהיה ורוד מהבחינה הזאת שלא תיארתי לי אחרת.

החיים זימנו לי הפתעה, או יותר נכון טירונות הורית הלכה למעשה. כשהבת שלי היתה בת 9 חודשים היה לה לראשונה פירכוס חום מורכב. כשאתה מחזיק את הילד שלך בזמן פירכוס אתה מבין כמה החיים שבירים ואתה רק רוצה שזה יעבור בשלום.

הפכנו בשנתיים הראשונות לחייה אורחים קבועים בבית החולים עד שהצלחנו לייצב אותה עם תרופות. עד אז היא היתה תינוקות מהממת שאוכלת הכל אבל בעקבות התרופה היא הפכה לתינוקת מהממת שאוכלת כמו ציפור.

היום כשהפרכוסים מאחורינו והיא ללא תרופה, היא נותרה נורא בררנית באוכל אבל יש קרן אור, היות והנסיך הקטן שלנו נורא אוהב לטעום ולנסות כל דבר היא החלה גם לנסות, זה הקטע של למה הוא אוכל..גם אני רוצה.

בכל אופן, גבינות מאז ומעולם היא אהבה אז החלטתי לנסות להכין בורקס גבינה מפילו, פחות שומן, ביתי ואפשר לשחק עם הגבינות שיש כמעט בכל בית.

הצלחה אנשים, אתם לא מבינים איך קפצתי ורקדתי (בלב פנימה, בשולחן מתנהגים יפה 😉 ) כשהיא לא רק שלחה יד לבורקס אלא גם אכלה ואמרה שהיה לה טעים. אנחנו מאוד אהבנו ואין ספק שבורקס הפילו הוא תחליף עדיף מבחינתו לבורקס הקנוי, סלט ירקות ליד ואנחנו לגמרי מסודרים מבחינת ארוחת ערב.

אז בואו, הדליקו תנורים ונכין לנו בורקס ללא ריגשי אשם.

מצרכים: 15 בורקסים

לחמם תנור ל 190 מעלות

חבילת עלי פילו מופשרת לילה לפני במקרר

תרסיס שמן

תערובת גבינה:

1 חבילת גבינה טוב טעם (250 גרם)

1 גביע גבינה לבנה 5% שומן (250 גרם)

1/2 חבילת קוטג’ (120 גרם)

150 גרם גבינה בולגרית 5% מפוררת

3 כפות פרמז’ן מגורר או גבינה צהובה אחרת

1 ביצה

1 כף קורנפלור

מלח

פלפל שחור

2 כפות שמן זית

שומשום לקישוט

אופן ההכנה:

מכינים קודם את המילוי, בקערה בינונית מערבבים את כל החומרים לתערובת אחידה ובודקים תיבול. מניחים בצד.

פורסים בעדינות את עלי הפילו. זכרו, בזמן שאנחנו עובדים על הבורקס מכסים במגבת את שאר העלים.

פורסים עלה ומרססים אותו בזמן, מניחים עליו עלה נוסף ומרססים אותו גם בזמן. מחלקים את העלים לרוחב, לשלושה מלבנים רחבים. שמים כף גדושה בכל קצה מלבן. מקפלים על המילוי את צדדיו ומגלגלים למעין סיגר ומניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה, כשהתפר כלפי מטה. כך ממשיכים עם שאר המלבנים ושאר העלים.

מחממים תנור ובזמן שהוא מתחמם, מורחים שמן על הבורקסים ומפזרים שומשום. אופים בחום של 190 בין 20-25 דקות עד שהבורקסים בצבע זהוב שחום יפה. מצננים טיפה ומגישים. בתאבון.

  

טיפים/ גיוונים:

1. מטעמי שמירה על קלוריות השתמשתי בתרסיס שמן אבל מי שרוצה מוזמן למרוח שמן זית במקום תרסיס.

2. אני תיבלתי רק במלח ופלפל שחור אבל שכל אחד יתבל איך שהוא רגיל ואוהב.

3. במקום גבינת טוב טעם אפשר כנען או ריקוטה. הגבינה צריכה להיות גבינה יבשה מנוזלים.

4. במקום בולגרית אפשר גבינת פטה שהיא מאוד טעימה ובהחלט מתאימה.

4. מי שמעוניין בערכים התזונתיים מוזמן להכנס ל FoodsDictionary.