אלו עוגיות שהכרתי במתכונת המתועשת שלהם  ומשהו בצורה שלהן שבה אותי הטעם קצת פחות. לפני כמה ימים הכנתי עוגה ונותרתי עם 3 חלבונים מיותמים, חיפשתי מה לעשות איתם כשהיה לי לא התחשק לי להכין נשיקות, למרות שזה היה האינסטינקט הראשון (ובן זוגי פחות אוהב…) חיפשתי משהו שיהיה מהיר וטעים אבל לא תיארתי לעצמי שזה יהיה כזה ממכר .

הריח שאופף את הבית כשהן מוכנות לא מכין אותך לכמות הכוח הנפשי שנדרשת ממך כדי לא לחסל את המגש. כדי שאפשר יהיה להשתמש רק בחלבונים שנשארו ממתכונים אחרים בלי לשבור עוד ביצים מצאתי בצק נוח ורך לעבודה ללא ביצים או חלמונים בכלל, היתרון של בצק זה הוא שאפשר להשתמש בו כדי לעשות גליליות מתוקות אחרות ואפילו מלוחות.

הוא לא יוצא פריך כמו בצק פריך קלאסי אבל הוא מושלם לסגנון הזה של עוגיות.

לבצק:  50-60 עוגיות

מחממים תנור ל 170 מעלות.

1/2 3 כוסות קמח (500 גר’)

שקית אבקת אפייה

3/4 כוס אבקת סוכר (90 גרם)

200 גר’ חמאה קרה חתוכה לקוביות

גביע יוגורט (200 מ”ל)

למקצפת:

3 חלבונים

3/4 כוס סוכר (150 גרם)

חבילת אינסטנט פודינג (80 גר)

אופן ההכנה:

בקערת מעבד מזון  שמים את כל החומרים פרט ליוגורט ומעבדים בפולסים למרקם חולי. מוסיפים את היוגורט וממשיכים לעבד עד לקבלת פירורים לחים גסים. הבצק ירגיש רך ונעים אבל ממש לא דביק. מעבירים למקרר לשעה עד שעתיים של מנוחה.

בקערת מיקסר מקציפים את החלבונים ומוסיפים את הסוכר בהדרגה אחרי שנוצר קצף רך ויציב. מוסיפים את האינסטנט פודינג ומקפלים עד לאחידות. הקצף יאבד מנפחו וזה בסדר. הוא יראה בסוף כמו קרם אוורירי.

מוציאים את הבצק מהמקרר ומחלקים לשלוש. מקמחים טיפה את השולחן ומתחילים לרדד למלבן. בשלב הזה כדאי להמיך את הרידוד על גבי נייר אפייה. הוא יעזור לנו בהמשך עם הגלגול. המלבן צריך להיות כמה שיותר דק 3-4 מ”מ (אל תשכחו שהוא עוד יתפח).

מורחים 1/3 מכמות הקצף באופן כמה שיותר שווה ומגלגלים לאט לאט תוך שנעזרים בנייר האפייה.

מעבירים למקפיא לחצי שעה עטוף בנייר אפייה, זו עוזר לחיתוך. חותכים את הגלילים בעובי של ס”מ ולא נורא אם טיפה יוצאת המקצפת, מניחים בצורה מרווחת על מגש אפייה. אופים ב 170 מעלות 15 דקות עד שהבצקת זהוב אבל עדיין בהיר והמקצפת יבשה למגע.

מצננים ומתאפקים לא לחסל הכל, הריח יגיע עד שהשכנים אז אולי כדאי לנעול את דלת הכניסה…

מסדר עוגיות עמוד דום

טיפים/ גיוונים:

1. אפשר להשתמש באינסטנט פודינג בטעם ריבת חלב או וניל צרפתי גם יוצא מעולה

2.  במקום יוגורט אפשר גבינה לבנה 5% שומן באותה הכמות.

3. לרגישים ללקטוז במקום חמאה אפשר מרגרינה/ מחמאה או שמן קוקוס ובמקום גבינה קרם קוקוס או יוגורט סויה באותה הכמות.