לפני כמה ימים, בעיצומו של חופש סוכות הנסיך הקטן שלי בא אלי, כולו מייבב, אמא משעמם לי. עכשיו אני לא ממש תוכנית בידור ויצאנו כבר כמה פעמים לפעילות מחוץ לבית שכללה גם הצגות, הוא חזר מאושר אני מותשת לחלוטין, לא מבינה מה פגע בי רק רוצה מיטה.

עכשיו שתבינו, כמה ימים לפני זה הבטחתי להם שאכין עוגיות עם עדשים והוא זוכר. כל הבטחה, חצי הבטחה או משהו שנדמה לו שזו הבטחה, הוא זוכר ולא שוכח ואחרי כמה ימי פעילות שוקולד נשמע ממש טוב.

מרוב עייפות, עוגיות שהכנתי יצאו ממש לא בלשון המעטה והועלמו למקום שכולו טוב ואז נזכרתי במתכון שאי אפשר לטעות בו, תמיד יוצא טוב ואפילו אפשר להכין אותו עם הילדים, הנה לנו פעילות ודרך להפיג את השיעמום.

היות ולא כולם אוהבים כמוני עדשים בעוגיות שלהם, הכנתי גם גרסה…סולידית יותר (נקרא לזה ככה) בלי סוכריות. אני אוהבת בעוגיות האלה צבעוניות. הפנים שלי ושל הילדים שלי הופכות תוך שנייה ממצפות למחוייכות בחיוך טפשי, איך שהעוגיות יוצאות מהתנור, הן ממש עוגיות מצב רוח או עוגיות בוקר טוב (תלוי מתי מכינים אותן).

אז אם בא לכם להכין עם הילדים עוגיות או פשוט בא לכם עוגיות מהירות הכנה וטעימות נורא בכלום מאמץ, המתכון הזה הוא בשבילכם. הדליקו תנורים, שלחו את הילדים לשטוף ידיים ובואו נתחיל.

רכיבים: 20-25 עוגיות

לחמם תנור ל 180 מעלות

1 כוס נוטלה (300 גרם)

1 ביצה

3/4 כפית סודה לשתייה

1 כוס קמח (140 גרם)

לקישוט:

עדשי אם אנד אם

100 גרם שוקולד צ’יפס

אופן ההכנה:

בקערה שמים כוס נוטלה וביצה ומערבבים לתערובת אחידה ומבריקה. מוסיפים את הסודה לשתייה ומערבבים היטב. מוסיפים את הקמח ומערבבים. בהתחלה זה יראה כאילו לא מתחבר אבל האמינו לי עוד רגע וזה יסתדר.

אתם יכולים בשלב הזה להכין את העוגיות אבל אני אוהבת להוסיף להן שוקולד צ’יפס. מוסיפים את הכמות הרשומה ומערבבים עם היד.

בעזרת כפית לוקחים כמות ומגלגלים לכדור בגודל של גולה גדולה (קצת יותר קטן מאגוז). פוחסים את הכדור ומניחים בתבנית אפייה מרופדת. דואגים לשמור על רווחים כי העוגיות מתפשטות.

אם אתם רוצים, נועצים 4-5 סוכריות עדשים. אל תדאגו הן כבר יתרווחו עם העוגייה.

אופים בחום של 180 מעלות 10 דקות (לא יותר). העוגיות יראו לא מוכנות וירגישו רכות במרכז ומוכנות מסביב. זה בסדר, הן יתקשו בצינון. מומלץ אחרי 2-3 דקות להעביר את העוגיות ממגש האפייה למגש אחר להצטננות. זהו, הן מוכנות, תהנו.

העוגיות נשמרות בטמפרטורת החדר בקופסא אטומה.

גם פצפוצי שוקולד וגם עדשי שוקולד..

 

טיפים/ גיוונים:

1. מי שרוצה להפוך את העוגיות לפרווה יכול במקום נוטלה, להשתמש באותה כמות של ממרח שוקולד השחר ולהשתמש בסוכריות עדשים פרווה.

2. לרגישים לגלוטן, אין שום בעיה להשתמש בקמח ללא גלוטן כמו קמח כרגיל או ייעודי לעוגיות.

3. בקיץ, העוגיות האלה מעולות לקוקילידה, עם או בלי סוכריות עדשים.

4. אפשר להוסיף במקום עדשים אגוזים קצוצים כמו אגוז מלך או פקאן. הייתי מוסיפה לבלילה 100 גרם של אגוזים.