לא ברור איך זה קרה אבל כיפור הפך, לפחות בשבילי, לחג העוגיות היבשות, אלו שהולכות מעולה בליל חורף קר לצד כוס תה.

אני תמיד יודעת שברגע שראש השנה מסתיים יש לי שבוע להכין עוגיות לקראת הצום, יותר נכון שבירתו, כאשר העוגיות האלה הן הראשונות להיאפות והראשונות להעלם אז כדאי שתכינו כמות כפולה.

לעוגיות האלה התודעתי לפני כמה שנים כשהשכנה של הורי הביאה אותן לקראת כיפור ומה אגיד לכם, היתה אהבה מביס ראשון. מפה לשם גם קיבלתי את המתכון והשם עוגיות סבתא הוא לגמרי לכבודה. מאז אמנם עברו השנים והיא ממשיכה כל שנה להביא את העוגיות האלה ולא רק.

יש המון גרסאות לעוגיות האלה כשברובם לוקחים פיסה מהבצק ומגלגלים לנחש. לי אין סבלנות לעשות נחשים ואז לחבר אותם, אני מעדיפה לזלף עיגולים אז הורדתי קצת מכמות הקמח עד שמצאתי את הנקודה שבה אפשר לזלף בלי שהבצק יקרע לי את השקית או פשוט יסרב לעבור (התסכול כשזה קורה..).

העוגיות האלה נפלאות לא רק לשבירת הצום והן הפכו לקבועות אצלנו בייחוד בחורף. הן בעלות מתיקות עדינה, מרקם מיוחד שהופך אותן לממכרות והבונס הוא שהן ממש קלות להכנה. תהנו.

לבצק: כ- 30 עוגיות תלוי בגודל שתכינו אותם

לחמם תנור ל 170 מעלות

4 ביצים

1 כוס סוכר (200 גרם)

3/4 כוס שמן קנולה (150 גרם)

3 כוסות קמח (420 גרם)

1 שקית אבקת אפייה

גרדת תפוז/ לימון

אופן ההכנה:

בקערת מיקסר מקציפים במשך 10 דקות במהירות גבוהה ביצים וסוכר לתערובת דמויית מוס. מוסיפים בזרם דק את השמן וממשיכים להקציף.

בקערה מערבבים קמח, א.אפייה וגרדת לימון עד להתפזרות אחידה של החומרים. מנמיכים את המהירות למינימום ולאט מוסיפים את תערובת הקמח. התערובת תצא אחידה, סמיכה ודביקה וככה זה צריך להיות. מוודאים שאין שאריות קמח בתחתית (ניסיון שלי..)

מעבירים בעזרת לקקן לשקית זילוף ומזלפים עיגולים כאשר בין אחד לשני יש רווח כי הם מתנפחים מאוד. אופים במשך 15 דקות בחום של 170 עד להזהבה יפה ועדינה. מצננים היטב לפני שאורזים או מגישים.

העוגיות נשמרות בטמפרטורת החדר בצנצנת אטומה היטב (את השנייה תחביאו..)

להושיט את היד ולאכול..

טיפים/גיוונים:

1.  בדרך כלל אני מכינה אותן עם צנטר צר יותר והפעם קצת שיניתי לצנטר עם פיה רחבה יותר ולמען האמת בבית אהבו יותר את הגרסה הזו.

2. במידה ואין צנטר לא נורא. גוזרים חור בשקית בהתאם לעובי שאתם רוצים את העוגיות. קחו בחשבון שהן מאוד תופחות.

3. את העוגיות ניתן להקפיא בקופסא אטומה היטב.

אי אפשר להפסיק לכרסם אותן