pa283792-jpg-1

אני יודעת שהחגים נגמרו והם היו מסיבת אוכל אחת גדולה אבל מה לעשות שהיגיע סוף השבוע וממש מתחשקת לי עוגת גבינה. לשמחתי היו לי במקרר שני גביעי ריקוטה שלא ממש החלטתי מה לעשות איתם, יותר נכון, איזו עוגה להכין איתם והם ישבו להם שם, כאלה יפים על המדף וחיכו.

החגים לא הספיקו להיגמר וכבר מצאנו את עצמנו נוסעים לירושלים לעוד אירוע משפחתי. רצה הגורל וכמה מטרים ממקום האירוע היה לחם תומר ואני כבר סימנתי לי את המקום. איך שהאירוע נגמר, אני כבר הייתי במקום אם האשראי ואחזתי כמה סוגי גבינות ולחם מיוחד של תומר.

החשק לעוגת גבינה לא נעלם וגם העייפות שלי ובינינו, למי יש כוח להכין עוגת גבינה כשהחשק החזק יותר מלהכין עוגה הוא ללכת לישון. בכל אופן, העוגה הזאת היא קלה להכנה, הכל נעשה בקערה אחת, אין מיקסר, אין הפרדת ביצים מה אומר, עוגה טעימה בלי מאמץ ובלי הרבה נקיפות מצפון כי כל הגבינות הן דלות שומן. הכנתי אותה והלכתי לישון.

אז לכל אוהבי עוגות הגבינה ולאוהבי הריקוטה, העוגה הזאת מוקדשת בהמון אהבה אליכם.

מצרכים: תבנית 20/30

לחמם תנור ל 180 מעלות

לבסיס ולפירורים:

1/2 2 כוסות קמח (350 גרם)

200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

3/4 כוס סוכר (150 גרם)

1 ביצה

למלית:

2 גביעי גבינת ריקוטה (500 גרם)

1 גביע גבינה לבנה 5% שומן (500 גרם)

1 כוס סוכר (200 גרם)

3 ביצים

5 כפות שטוחות קורנפלור (50 גרם)

גרדת לימון מלימון אחד

אופן ההכנה:

שמים בקערה את כל חומרי הבצק פרט לביצה, ובעזרת האצבעות ממוללים את הקמח והחמאה עד שהכל הופך לתערובת פירורית. מוסיפים את הביצה וממשיכים לערבב עד שמתחילים להיווצר פירורים גסים יותר. שמים כוס וחצי בצד, היא תשמש לנו לפיזור מעל העוגה.

מפזרים את הבצק על תחתית התבנית ובעזרת היד מהדקים היטב לתחתית בצורה אחידה, עד כמה שאפשר. מעבירים למקפיא לעשר דקות ובינתיים מחממים את התנור ל 180 מעלות.

מוציאים את התבנית מהמקפיא ודוקרים, בעזרת מזלג, את הבסיס. אופים בחום של 180 כ 12 דקות עד להזהבה קלה. מוציאים את התבנית ונותנים לה לנוח בצד עד שהמלית תהיה מוכנה. מורידים את חום התנור ל 160 מעלות.

באותה קערה בה הכנו את הבסיס שמים את כל חומרי המלית ומערבבים היטב. שופכים על הבסיס ומחליקים. את הפירורים שהשארנו בצד מפזרים בצורה שווה על המלית. אופים בחום של 160 למשך 50-55 דקות עד שהפירורים זהובים והעוגה יצבה בצדדים.

מצננים את העוגה לטמפרטורת החדר ומעבירים למקרר למשך 4 שעות. בתאבון 🙂
pa283726-jpg-1

טיפים/ גיוונים:

1. אני השתמשתי בריקוטה של גד שאני אוהבת אבל אפשר לקנות במעדניות שבסופר לפי משקל (וזה גם זול יותר).

2. העוגה בעלת מתיקות עדינה, מי שאוהב מתוק יותר יכול להוסיף עוד 1/4 כוס סוכר למלית.

3. במקום גרדת לימון אפשר גרדת תפוז.

4. אפשר להוסיף למלית הגבינה 1/2 כוס צימוקים או חמוציות.
pa283777-jpg-1