אני לא יודעת מה אתכם, אבל בלי ארוחת בוקר אני לא מתפקדת ולא רק זה אני חייבת שתהיה אוירה רגועה. כל בוקר, איך שאני מסיימת להעלות את הנסיכה שלי על ההסעה וללוות את הנסיך הקטן שלי לגן, אני שמה לי סדרה שהקלטתי לי מבעוד מועד, מכינה לי כוס ענקית של נס קפה וקערת דגני בוקר, מתיישבת על הספה ולרגע שוכחת מהעולם. רק אני, הסדרה והארוחה שלי.

הבוקר, איך שהגענו לשער הגן, הסתכל עלינו הנסיך הקטן ובצורה אסרטיבית של ילד בן ארבע הודיע שהוא נכנס לבד לגן ושאנחנו יכולים לחזור הביתה. לי נפלה הלסת, אני ציפיתי שהמשפט הזה יבוא בעוד כמה שנים לא עכשיו, היום. למשך כמה דקות, עמדנו אני ובן זוגי שיחייה בהלם, לא ממש בטוחים מה לעשות. כמו כל הורה דואג בדרך הביתה הצצנו מבעד לסורגים וראינו אותו משחק כאילו לא השאיר אותנו פעורי פה לפני שנייה.

אחרי שאספתי את עצמי מההלם התחשק לי משהו מתוק ליד כוס הנס הענקית אז החלטתי על עוגה בחושה. משהו בבחושות תמיד גורם לי להרגיש טוב ומשפר את מצב הרוח והעוגה הזאת הוגדרה מבחינתי ומבחינת בן זוגי שיחיה, כעוגה בחושה מנצחת.

המתכון ממש קל להכנה, אין פה מיקסר, מתחילים בקערה אחת ואז חייב שתיים כי..עוגת שיש אבל אתם הולכים להתאהב בעוגה הזאת וכל מי שיטעם ממנה מיד יבקש את המתכון.

אז אחרי כל הבירבורים שלי (מצטערת, זה מההלם שהילד שלי גדל מהר מידי) בואו נדליק תנורים, נחמם מים ונתנחם עם פרוסת עוגה (או שתיים שלוש כמוני…).

מצרכים: עוגה בקוטר 22-24 ס”מ או אינגלישקייק ארוכה 10X30

לחמם תנור ל 175 מעלות

1/3 2 כוסות קמח (330 גרם)

1/2 1 כוסות סוכר (300 גרם)

1 כפית אבקת אפייה

1/2 כפית סודה לשתייה

קורט מלח

1/2 1 כפות חומץ טבעי

1/2 כוס שמן קנולה (100 גרם)

1/2 1 כוסות מיץ תפוזים (כמו פרימור)

לבלילת השוקולד:

50 גרם שוקולד מריר

1 כף שמן

2 כפות קקאו (לא שוקולית) שטוחות לא הריוניות.

1/2 כפית נס קפה

2-3 כפות מים רותחים

אופן ההכנה:

בקערה גדולה שמים את הקמח, סוכר,אבקת אפייה, סודה לשתייה ומלח ומערבבים לפיזור אחיד של החומרים.

מכינים את בלילת השוקולד:

בקערה קטנה מחממים בפולסים, במיקרו את השוקולד עם כף שמן עד שהשוקולד כמעט נמס. מערבבים היטב עד שהוא נמס. מוסיפים את הקקאו, נס קפה ומים חמים ומערבבים למרקם טיפה סמיך ( כזה שנופל באיטיות מהכפית כשמטים אותה). מניחים בצד.

עושים גומה בקערת היבשים ושופכים פנימה את החומץ, שמן ומיץ התפוזים ומערבבים היטב. מעבירים 1/3 מהבלילה לקערה אחרת ומוסיפים את תערובת השוקולד. מערבבים לאחידות.

משמנים תבנית אפייה ושופכים חצי מהבלילה הבהירה, שופכים 2/3 מהבלילה הכהה ואז את המחצית השנייה של הבלילה הבהירה, מסיימים בשליש הנותר של הבלילה הכהה.

מחדירים סכין ומערבבים קלות ליצירת שיש. אופים בחום של 175 כ 40-45 דקות עד שהעוגה קפיצית למגע. מקשטים באבקת סוכר ומגישים. תהנו.

  

טיפים/ גיוונים:

1. לרגישים לצליאק אפשר להמיר את הקמח בקמח ללא גלוטן באותן הכמויות.

2. אני השתמשתי במיץ תפוזים של פרימור אבל אפשר סחוט טרי. לא להשתמש בנקטר תפוזים.

3. מי שלא אוהב את טעם התפוזים יכול להשתמש באותה כמות של נס קפה קר (1 כפית נס מעט מים להמסה וכל השאר מים קרים) או חלב קוקוס באותה הכמות.

4. לגבי החומץ, זה חומץ פשוט טבעי שנמצא בכל מדף בסופר. אין מה לדאוג הטעם לא מורגש בכלל.

5. את העוגה יש להכניס לתנור מיד בתום ההכנה היות והסודה לשתייה עם הנוזלים מתחילים לעבוד די מהר.