לפני כמה שבועות, בן זוגי שיחיה היה אמור לנסוע לסוף שבוע ארוך לצורכי עבודה ואני הזמנתי את הורי, כי ממש לא בא לי להעביר את השישי לבד עם הילדים, מרגיש מין חוסר. בסוף מה שקרה זה שאמא שלי נפלה למשכב בעקבות דלקת ממש לא סימפטית ובן זוגי נשאר בבית, לא נסיעה  ולא נעליים.

חשבתי מה להכין לסופ”ש, היו לי כרגיל המון רעיונות אבל לא הצלחתי למצוא מה, דומה למקרה שפותחים מקרר עמוס לעייפה ולא יודעים להחליט, מה מתחשק לאכול. לי התחשק הכל אבל יש גבול.

בסוף נפלה ההחלטה שהושפעה במידת מה ממידת העייפות שלי (לא בא לי לאפות בחום הזה), אצבעות מושחתות, עם שוקולד ואגוזים וללא אפייה.

האצבעות נראות מאוד מרשימות אבל אל תטעו, הן מאוד עשירות ומושחתות וכדאי לאכול במנות קטנות אך מצד שני הן נורא קלות להכנה אז למה לא להכין אותן בעצם…

הפשילו שרוולים ובואו נכין, מתכון לשבת.

מצרכים: כ- 20 יחידות. תבנית בקוטר 20 ס”מ.

לבסיס:

1/2 2 כוסות קורנפלקס (80 גרם)

150 גרם שוקולד לבן

50 גרם חמאה

לשכבת האמצע:

150 גרם חמאה

1/3 כוס סוכר (65 גרם)

1/3 כוס דבש (120 גרם)

3 כפות שטוחות קקאו (30 גרם)

2 כפות טחינה גולמית

300 גרם אגוזים (לבחירתכם)

לציפוי:

200 גרם שוקולד לבן

30 גרם חמאה

2 כפות טחינה גולמית

אופן ההכנה:

בקערה המתאימה למיקרו ממיסים את השוקולד הלבן והחמאה בפולסים. מניחים בצד.

מרסקים בידיים את הקורנפלקס לחתיכות קטנות יותר (לא אבקה!) ומוסיפים אותם לתערובת השוקולד. מערבבים היטב עד שכל התערובת אחידה. משטחים אותה היטב בתבנית מרופדת בנייר אפייה ושמים אותה במקרר עד שהשכבה הבאה תהיה מוכנה.

חשוב! כדאי לחמם טיפה את האגוזים (אני חיממתי במיקרו) עד שהם נעימים למגע כדי שלא יקררו מהר מידי את תערובת הטופי.

בסיר בינוני שמים את החמאה, סוכר, דבש וקקאו ומביאים את התערובת לרתיחה. מנמיכים את האש, מוסיפים את הטחינה ומבשלים עוד כדקה ומכבים. מוסיפים את האגוזים ומערבבים מהר והיטב עד שכל האגוזים מכוסים בתערובת. משטחים את התערובת על הבסיס ומהדקים כמה שיותר. מחזירים למקרר לשעתיים. בזמן הזה התערובת תתיצב.

בקערה המתאימה למיקרו, ממיסים בפולסים את השוקולד והחמאה. מוסיפים את הטחינה ומערבבים היטב. שופכים את הציפוי על שכבת האגוזים ומחזירים למקרר ל 4 שעות לפחות, עד שהכל מתיצב.

חותכים לאצבעות (3X6 ס”מ) ושומרים במקרר (אפשר גם במקפיא). שבת שלום ותיהנו.

  

טיפים/ גיוונים:

1. לגרסת פרווה: אפשר שוקולד לבן טבעוני או פרווה או במקום שוקולד לבן להשתמש בשוקולד מריר פרווה. במקום חמאה אפשר מחמאה.

2. במקום דבש אפשר סילאן. אגבה או מייפל לא יתאימו במקרה הזה.

3. אני השתמשתי באגוזי קשיו, פיסטוקים, פקאן ומלך. אפשר רק סוג אחר או פחות רק לשמור על היחס של 300 גרם אגוזים.

4. אני שומרת את האגוזים במקפיא ולכן החימום במקרה שלי הוא ממש קריטי. אפשר לקלות אגוזים בתנור אבל אז ממש צריך להשגיח ואני די עצלנית מהבחינה הזאת (ושכחנית…אגוז שרוף זה איככככככככסה). בכל אופן, גם מי ששומר את האגוזים בחוץ כדאי טיפה לחמם במיקרו.

5. שילוב הטחינה בשכבת המרקיז וגם עם השוקולד הלבן, נותן טעם של חלבה. מי שלא אוהב את הטעם של חלבה (איך זה יכול להיות?) יכול להשמיט את הטחינה מהמתכון.

  P6300253