עכשיו שהימים מתחממים לא תמיד מתחשק לי להדליק תנור ובקיץ לגמרי אני נותנת עדיפות לעוגות גלידה. אני אוהבת לשחק עם עוגות הגלידה וכל פעם להכין בצורה אחרת.

הפעם השילוב היה יום הולדת עם סוף שבוע חם ולכן החלטתי על עוגת גלידה שתהיה מרשימה אבל בלי יותר מידי התעסקות. אז כן, יש לעוגה הזאת כמה שלבים אבל הם פשוטים להכנה וגם לא יותר מידי שלבים, רק שניים.

אחרי שתפרסו ממנה ותגלו את ההפתעה שבפנים תזכו לשמוע קריאות התפעלות שלגמרי יעשו לכם את היום והטעם..אני אוהבת שילובי מרקמים אז העוגה הזאת היתה לגמרי שוס ביום ההולדת.

אז לקראת סוף השבוע וגם לכבוד שבועות, קבלו מתכון לעוגת גלידה מרשימה וטעימה ביותר שתעזור לכם להתמודד עם החום שבחוץ. תהנו.

מצרכים: תבנית בגודל 25X10X8 או אינגליש קייק ארוכה.

1 גביע שמנת עמידה להקצפה (250 מ”ל)

1 גביע גבינת מסקרפונה (250 גרם)

1/2 גביע חלב מרוכז (200 גרם)

למילוי הגליליות:

חבילת גליליות למילוי (יש בכל סופר)

1 גביע שמנת עמידה להקצפה (250 מ”ל)

1/4 מיכל חלב מרוכז (100 גרם)

1 גביע יופלה שוקולד מריר (120 גרם)

2 כפות אינסטנט פודינג (30 גרם)

שקית זילוף

אופן ההכנה:

מתחילים מהכנת הגליליות:

בקערת מיקסר שמים שמנת להקצפה, חלב מרוכז, יופלה ואינסטנט פודינג ומקציפים לתערובת יציבה. שימו לב, התערובת לא יציבה לחלוטין בגלל החלב המרוכז אבל יציבה מספיק לזילוף.

אני לא הוספתי סוכר אבל תטעמו. אם חסרה לכם מתיקות הוסיפו כף אבקת סוכר והקציפו עוד כמה שניות בודדות.

העבירו את הקרם לשקית זילוף ומלאו את הגליליות. שימו אותם על מגש והכניסו אותם למקפיא עד שהגלידה תהיה מוכנה. הם לא יקפאו וזה בסדר גמור.

הכנת הגלידה:

לפני ההכנה יש לנקות את קערת המיקסר והקצף משאריות השוקולד.

שמים בקערת המיקסר את כל חומרי הגלידה ומקציפים עד לקבלת קרם יחסית יציב. המרקם של מוס בגלל החלב המרוכז.

מעבירים חצי מהתערובת לתבנית מרופדת בנייר אפייה (כדי להקל על החילוץ). מטביעים בזהירות את הגלילים שמילאנו בשניים או שלושה טורים לאורך התבנית, תלוי בגודל התבנית שלכם ומכסים במחצית הגלידה הנותרת. מכניסים למקפיא ללילה לפני שאפשר לפרוס ולהגיש. תהנו. הגלידה כאמור נשמרת במקפיא.

הפרוסה הזאת היא שלי..

טיפים/ גיוונים:

1. במקום מסקרפונה אפשר גבינת שמנת 16% שומן לפחות (כמו נפוליאון או פילדלפיה).

2. אני השתמשתי בגליליות של מימונס שיש בכל סופר. בתום המתכון נותרו לי כמה גלילים ממולאים שלא נכנסו לגלידה אז אכלנו אותם כנשנוש מהמקפיא.

3. לגבי המילוי: אני השתמשתי בגביע יופלה שוקולד מריר כי אני אוהבת את הטעם אבל אפשר להשתמש במתכון של מיכל אחד שמנת להקצפה (250 מ”ל), חצי כוס חלב וחצי שקית אינסטנט פודינג שוקולד (40 גרם) להקציף הכל לקרם אחיד, לזלף לתוך הגליליות ולהמשיך כפי שרשמתי במתכון.

4. נשאר לי מעט מהמלית אז אחרי שסיימתי הכל מרחתי את מה שנותר על הגלידה ואז למקפיא. זאת הסובה שבצילומים רואים קצת מהשוקולד בתחתית הפרוסה.