לפני כמה שנים (היום זה נראה כחיים אחרים) נסעתי לתל אביב ללמוד איך להכין חרוזי זכוכית. אני זוכרת שהייתי מחכה ליום הנסיעה ומתהפנטת מהעבודה עם זכוכית. זה כל כך מדהים לראות איך הזכוכית מתחילה כמקל זכוכית קשיח, לאט לאט מתרככת מהחום ואז מתמסרת לסיבוב והופכת לחרוז שאליו התווספו עוד ועוד צבעים וצורות.

העוגיות האלה נאפו לפי בקשה של קטן הבית. הוא הגיע אלי יום אחד עם בקשה שהוא רוצה עוגייה מיוחדת עם סוכריות. תחילה חשבתי על סוכריות צבעוניות של עוגת יום הולדת ואז נזכרתי שיש לי חבילת סוכריות חמוצות צבעוניות שיתאימו בול לעוגיות האלה.

הבסיס הוא של עוגיות חמאה שאין מי שלא אוהב, שבמרכזן שמים סוכריה אחת או יותר מרוסקות כדי ליצור כמה גוונים ואז מצמידים את האף לתנור ורואים איך הקסם קורה. מיותר לציין שכל ילדי המשפחה (כולל אלו שעברו את גיל ה 30) אהבו לא רק את המראה אלא גם את הטעם. הן מיוחדות וממש קלות להכנה. תהנו.

מצרכים: כ- 30 עוגיות

לחמם תנור ל 170 מעלות

1/2 2 כוסות קמח (350 גרם)

3/4 כוס סוכר (150 גרם)

150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

3-4 כפות מים קרים

סוכריות חמוצות ( לא דיאט!) בכמה צבעים

אופן ההכנה:

בקערת מעבד מזון מעבדים בפולסים שמים קמח, סוכר וחמאה עד לקבלת פירורים. מוסיפים את המים וממשיכים לעבד עד לקבלת גושים גסים. אוספים את הבצק, מאחדים ומשטחים לדיסק, עוטפים בניילון ניצמד ומעבירים למקרר לשעת מנוחה.

מקמחים משטח עבודה ומרדדים את הבצק לעובי של חצי ס”מ. קורצים צורות בעזרת קורצן עוגיות או בעזרת כוס. קורצים במרכז כל עוגייה צורה קטנה יותר שאותה מוציאים. אוספים את שאריות הבצק וממשיכים לרדד ולקרוץ צורות עד שלא נותר עוד בצק.

בעזרת מערוך מרסקים את הסוכריות לחתיכות גסות ומחלקים לפי צבעים. מניחים את העוגיות בתבנית אפייה. ממלאים בעזרת כפית את המרכז של כל עוגייה. אפשר בצבע אחד או לשים קצת מכל צבע כדי ליצור כמה גוונים.

אופים בחום של 170 מעלות בין 12-15 דקות עד שהעוגיות מזהיבות קלות והסוכריות נמסות. מוציאים מהתנור ולא נוגעים בעוגיות, המרכז ממש חם! מצננים לחלוטין לפני שמסירים בעדינות מנייר האפייה. שומרים את העוגיות בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר.

איזה יופי של חלונות

טיפים/ גיוונים:

1. סוכריות חמוצות דיאט לא רק שלא נמסות אלא שגם לא בריא לאפות איתן.

2. אם משתמשים בסוכריות חמוצות קטנות אפשר לשים סוכריה שלמה במרכז העוגייה או שתיים לקבלת כמה גוונים.

3. הסוכריות טיפה יבעבעו בצאתן מהתנור אז בבקשה לא לגעת. לתת לעוגיות להצטנן לחלוטין.