יש כמה עוגות שקשה לי מאוד להגיד להן, לא. עוגת גבינה היא אחת מהן. אצלנו בבית יש עדיפות לעוגות גבינה אפויות על פני הקרות אז אם כבר לאפות עוגת גבינה כזאת אז שתיהיה קלה להכנה, בלי סיבוכים ומפנקת.

בעוגות כאלה אני אוהבת להכין את הבצק בצורה ידנית, (פחות כלים לשטוף) אבל למי שמתעקשת, אפשר להכין במעבד מזון. זאת עוגה שלא דורשת מאמץ, סוג של ערבב שגר. אין פה חשש של קיפולים וצניחה והעוגה יוצאת יפהפיה וקרמית. מהסוג שקצת קשה להפסיק ליישר.

אז לקראת סוף השבוע ולכל מי שחוששת מעוגות גבינה, העוגה הזאת היא בשבילכן. קלה, מהירה ומרשימה והטעם..גן עדן. תהנו.

מצרכים:תבנית בקוטר 24 ס”מ

לחמם תנור ל 180 מעלות.

לבסיס:

100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות קטנות

2 כוסות קמח (280 גרם)

1/2 כפית קינמון (לא חובה)

2-3 כפות חלב קר

למלית הגבינה:

500 גרם גבינה 9% שומן

2 גביעי גבינת שמנת 5% שומן כמו סימפוניה (400 גרם סה”כ)

1 גביעי גבינת שמנת 16% שומן (200 גרם)

1 כוסות סוכר (200 גרם)

1/4 כוס קורנפלור (35 גרם)

3 ביצים

לציפוי:

2 גביעי יוגורט 4% שומן (400 גרם)

שתי שקיות סוכר וניל

אופן ההכנה:

מתחילים מהכנת הבסיס:

מניחים את כל חומרי הבסיס למעט החלב בקערה ובעזרת האצבעות ממוללים עד לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים את החלב ומעבדים עד לקבלת גושי בצק גסים. מהדקים את הבצק לתחתית תבנית אפייה, מחוררים עם מזלג ומכניסים לתנור החם. אופים בחום של 180 מעלות 10 דקות בלבד. (את השלב הזה ניתן לעשות במעבד מזון).

מוציאים את התבנית ומנמיכים את התנור ל 160 מעלות וניגשים להכנת המלית.

בקערה גדולה שמים את כל חומרי המלית ומערבבים לקבלת תערובת אחידה. שופכים בזהירות על גבי הבסיס ואופים בחום של 160 מעלות כ- 50 דקות עד שהעוגה יציבה בצדדים והמרכז מעט רוטט. מוציאים מהתנור אך משאירים אותו דולק.

בקערית קטנה מערבבים את חומרי הציפוי ובעזרת כף שופכים לאט לאט על גבי העוגה. מוודאים שהציפוי מרוח בצורה כמה שיותר אחידה. מחזירים לתנור למשך 10 דקות ומכבים את התנור. משאירים את העוגה עשר דקות בתנור ואז מוציאים אותה עד שהיא מגיעה לטמפרטורת החדר. מכניסים את העוגה למקרר למשך הלילה לפני שפורסים אותה. תהנו.

שלוש שכבות של עונג

טיפים/ גיוונים:

1. את הבסיס אני אוהבת להכין עם האצבעות, סוג של ריפוי בעיסוק אבל אפשר בהחלט להכין במעבד מזון. הקינמון אינו חובה אבל הוא מומלץ. אפשר במקומו ג’ינג’ר טחון שגם יחמיא לבסיס ולעוגה.

2. אני השתמשתי בגבינה לבנה 9% שומן אבל אפשר גבינה של 5% שומן. בבקשה לא פחות. שימו לב שיש רק גביע אחד של גבינת שמנת 16% שומן כך שהעוגה אמנם לא דיאטטית אבל היא עם קצת פחות רגשות אשם.

3. אני הוספתי לבלילה כמה טיפות תמצית קפה אבל אפשר להוסיף גרדת לימון או תפוז, תמצית וניל ועוד לפי טעמכם האישי.

3. לגבי הציפוי: במידה ואין יוגורט אפשר להשתמש בשמנת חמוצה 9% שומן. אם אין סוכר וניל הוסיפו ליוגורט שתי כפות סוכר ו 3-4 טיפות תמצית וניל וערבבו.