עכשיו בחופש אני מוצאת את עצמי לא פעם מנסה לחשוב על פעילות שתוציא את קטן הבית מהשיעמום שבו הוא נימצא. היינו בכמה פארקים, הלכנו לסרטים ועוד שלל של דברים ולא משנה מה קורה בסוף זה תמיד נגמר ב: אמא משעמם לי.. חופש זה סבבה אבל מסגרת זה שקט.

מפה לשם כל נושא האפייה קצת ניזנח כי קצת קשה להכנס למיטבח כשהצמוד לא עוזב את האחיזה (לרוב זה ממש כיף) ואחרי יום של התרוצצות איתו אני די גמורה מכדי לחשוב על לאפות משהו.

העוגה הזאת כבר כמה זמן ישבה לי בראש ולא עזבה אז באחד הימים כשהוא היא מרותק לסרט בטלויזיה נכנסתי למטבח ותיקתקתי את העוגה הזאת. החלק הכביכול ארוך זה להכין את הספירלות אבל גם זה ממש קלי קלות.

העוגה יוצאת עסיסית וכשפורסים ממנה ורואים את הדוגמה אין אחד שלא אומר:וואו. איזה כיף לשמוע את זה כל פעם מחדש (עד שכבר אין עוגה..). היא מסוג העוגות שכיף לישר ליד כוס שוקו או קפה קר (אפשר לגמרי גם קפה חם). בקיצור, לכו תכינו ותהנו ממנה.

מצרכים: תבנית קוטר 22-24:

לחמם תנור ל 180 מעלות

4 ביצים

3/4 כוס שמן צמחי כמו קנולה (150 גרם)

1 כוס מיץ תפוזים טבעי כמו פרימור (240 מ”ל)

3 כוסות קמח (420 גרם)

1 שקית אבקת אפייה

1/2 1 כוסות סוכר (300 גרם)

2 כפות קקאו (לא שוקולית. 20 גרם)

אופן ההכנה:

בקערה גדולה שמים ביצים, שמן ומיץ תפוזים וטורפים במטרפה ידנית עד לקבלת תערובת אחידה.

בקערה נוספת שמים את הקמח, אבקת אפייהוסוכר ומערבבים לפיזור אחיד של החומרים.

שופכים את תערובת הנוזלים ומערבבים לקבלת תערובת אחידה. נזהרים מעיבוד יתר. התערובת תיהיה מעט סמיכה וזה בסדר.

מעבירים מחצית מהתערוב לקערה שנייה ומוסיפים לה את הקקאו. מערבבים לאחידות.

ליצירת הזברה נעזרים בשתי מצקות. יוצקים חצי מצקת מתהערובת הבהירה למרכז תבנית האפייה. שופכים מהמחצית הכהה למרכזה וכך ממשיכים. אתם תראו שהעיגולים מתפשטים ונוצרים טבעות של שני הצבעים.

מכניסים בזהירות את העוגה לתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות 40-50 דקות אפייה. העוגה צריכה להיות יציבה, קפיצית למגע וקיסם שמוחדר יוצא יבש.

מצננים לחלוטין לפני שפורסים ומגישים. תהנו.

את העוגה שומרים כשהיא עטופה היטב בטמפרטורת החדר כ 5 ימים. אפשר להקפיא אותה כשהיא עטופה היטב כדי למנוע חדירת ריחות לא נעימים מהמקפיא. מפשירים אותה בטמפרטורת החדר.

איזו יפהפיה

טיפים/ גיוונים:

1. אני השתמשתי במיץ תפוזים טבעי אבל אם אין אפשר מים. אפשר להשתמש בחלב קוקוס קחו בחשבון שהעוגה תקבל טעם קוקוסי עדין שגם משתלב נהדר עם העוגה.

2. לרגישים לגלוטן ניתן להשתמש בקמח כרגיל שנימכר בסופרים במדף של ללא גלוטן.

3. לי היה הכי נוח להשתמש בשתי מצקות למרק אבל אפשר להכניס לשקית זילוף או להשתמש בשתי כוסות. מה שמתאים לכם.