אחד הדברים שאני הכי אוהבת בגרסה המלוחה והמתוקה שלו זאת גבינה. לשמחתי גם בן זוגי שיחייה שותף לאהבה הזאת. לפעמים בימי שישי אנחנו קונים כמה סוגי גבינות מיוחדות ונהנים לנו כל הסופ”ש איתם.

עוגות גבינה בכללותן זאת לגמרי אהבה גדולה. בין אם אלו גביניות על בסיס שמרים, עוגות אפויות או קרות אני נהנת מעוגת גבינה טובה העיקר שתהיה טעימה בלי טעמי לוואי של ג’לטין או כל מיני חומרים שמקומם לא שם.

אפשר לומר שאני מוכנה לנסות כל מתכון שגבינה מעורבת בו בייחוד אם הוא מעניין ו…קל להכנה. לא אוהבת התעסקויות או מתכונים שצריך להחזיק אצבעות כדי שהעוגה לא תיפול, תצנח או תקרוס לתוך עצמה. המתכון הזה למשל הוא בעיני גאוני. כל מה שצריך הוא 5 דקות 5 מצרכים ויש לכם קינוח אישי של עוגת גבינה, חמימה שמאוד מזכירה את עוגת הגבינה של בתי המלון ואין פה בכלל מאמץ.

המתכון מפנק ומתאים במיוחד עכשיו בימים הקרים כשמתחבאים מתחת לשמיכה עם ספר טוב או סרט מעניין. תהנו.

מצרכים : 3 מנות אישיות (כוס/ תבנית בנפח של 150 מ”ל)

250 גרם גבינה לבנה 5% שומן

1 ביצה

1/4 כוס סוכר (50 גרם)

2 כפות קורנפלור (20 גרם)

גרדה מחצי לימון

אופן ההכנה:

בקערה בינונית שמים את כל החומרים ובעזרת מקצף ידני מערבבים היטב את החומרים עד לקבלת תערובת אחידה.

מלאים את הכלים עד 2/3 הגובה (העוגה תתרומם טיפה בהליך החימום ואז תחזור לגובה ההתחלתי שלה) ומכניסים למיקרו כל כלי בנפרד, לא כולם ביחד.

מחממים כל כלי 2 דקות כאשר אחרי דקה עוצרים, מעבירים סכין חדה מסביב לעוגה ומחזירים לעוד דקה. אתם תראו שהעוגה יוצאת כשהיא למעשה יציבה מסביב וטיפה רוטטת במרכז. זה בסדר גמור. מוציאים בזהירות כי הכלי ממש חם ונותנים לעוגה לנוח 1-2 דקות. בזמן הזה היא גם תתיצב ויהיה קל יותר לחלצה. מעבירים שוב סכין חדה מסביב, הופכים על גבי צלחת קטנה ונהנים.

אם אתם אוכלים רק מנה אחת אתם יכולים את שאר העוגות אחרי שהוכנו במיקרו להכניס למקרר ולשמור למאוחר יותר. הן טעימות גם קרות אבל לטעמי הן במיטבן חמימות ולכן אני ממליצה להחזיר ולחמם במיקרו כ- 20 שניות, להפוך על צלחת ולהנות מעוגה חמימה.

אתם לא מבינים כמה שהיא טעימה

טיפים/ גיוונים:

1. אני השתמשתי בכלי קרמיקה בנפח של 150 מ”ל שמתאים גם להכנת ברולה אבל אפשר גם כוס קטנה בנפח זהה העיקר שתתאים למיקרו. אפשר להשתמש גם בגביע קרטון לקאפקייק שהוא יציב דיו או בכוס חד פעמית לשתייה חמה שמתאימה לאספרסו.

2. אני השתמשתי בגבינה 5% שומן אפשר חצי מהכמות גבינה וחצי יוגורט 3-5% שומן.

3. העוגות יוצאות במתיקות עדינה אל תתפתו להוסיף עוד סוכר באמת שלא צריך.

4. במקום קורנפלור אפשר קמח אבל בבקשה לא אינסטנט פודינג וניל. מנסיון אישי בעוגות האלה מתקבל טעם לוואי שדי הורס וחבל. אין בעיה להשתמש באינסטנט פודינג בעוגות הרגילות שנפח הגבינה גדול פה ממליצה להימנע.

5. במקום גרדת לימון אפשר גרדת תפוז, אפשר במקום גרדה להשתמש בתמצית וניל, תמצית קפה (מומלץ), מעט קינמון או ג’ינג’ר טחון וכדומה.

6. אפשר להגיש את העוגות ככה טבעיות עם אבקת סוכר ואפשר ממש לשחק עם התוספות: פירות אדומים (כמו בצילומים) טרי או מופשר, פירות העונה, קצת נוטלה מומסת, רוטב קרמל (או ריבת חלב) וכדומה, הבנתם את הרעיון..