עוד כמה ימים ושני כדורי האנרגיה שלי יהיו בבית לכבוד חופשת הפסח ואני כבר יודעת מה מחכה לי. שלא תבינו לא נכון, אני משוגעת על הילדים שלי אבל הם שתי פצצות אנרגיה שיכולות להביא לקריסה של אימפריות חזקות עם המרץ הבלתי נדלה שלהם.

בכל אופן, הם כבר מחכים לפסח, המחסור בחמץ ממש לא אומר להם כלום, מבחינתם העולם ממשיך רגיל, עוגות עוגיות, לחמניות תוצרת בית הם גם ככה לא מבחינים במרכיבים ולמען האמת למה שיהיה שונה והשנה זה אכן ככה וזה לגמרי אפשרי.

בין כל מבחר העוגות לחג חייב להיות גם מקום לעוגיות ואני לא משתגעת על עוגיות קוקוס ובוטנים או עוגיות עם טעם של קניידלך אז העוגיות האלו הם בדיוק מה שאני אוהבת.

עוגיות טחינה האלו נורא טעימות, אך אחד לא ינחש שהם ללא גלוטן, הן בעלות מתיקות עדינה והן לא שורדות, פשוט לא, הריח שלהן מטריף ואיך שאפשר לגעת בהן הן נעלמות. בנוסף, לא צריך מיקסר, קערה אחת וזהו.

אז, הדליקו תנורים, שימו מים לקפה או לתה כי עוד מעט הן יוצאות מהתנור.

מצרכים: כ-30 עוגיות בגודל בינוני

חממו תנור ל 170 מעלות

1/2 1 כוסות קמח תפוח אדמה (210 גרם)

1/2 כוס סוכר (100 גרם)

1/2 כפית סודה לשתייה

2 שקיות סוכר וניל

גרדה מחצי לימון

1/3 כוס שמן קנולה (70 מ”ל)

1/2 כוס טחינה גולמית (120 גרם)

1/3 כוס מיץ תפוזים (80 מ”ל)

אופן ההכנה:

בקערה בינונית שמים את כל החומרים היבשים ומערבבים בעדינות לפיזור אחיד של החומרים.

עושים גומה ולתוכה שופכים את כל החומרים הרטובים ומערבבים. תחילה בעזרת כף ואז בעזרת הידיים. תתקבל תערובת במרקם של פלסטלינה או מרציפן.

בעזרת ידיים מעט רטובות לוקחים כמות קטנה מהעיסה ויוצרים כדור בגודל של אגוז. פוחסים טיפה ומניחים בתבנית אפייה. שומרים על רווח כי העוגיות מתפשטות.

אופים בחום של 170 מעלות כ-15 דקות עד שהעוגיות זהובות קלות. הן יהיו מעט רכות ואז יתקשו בצינון. מצננים ושומרים בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר.

טיפים/ גיוונים:

1. מי שרוצה להגדיל את הערך התזונתי יכולה להשתמש בטחינה מלאה באותה כמות.

2. מיץ התפוז יכול להיות סחוט טרי או פרימור (אני משתמשת בפרימור).

3. העוגיות במתיקות עדינה, מי שאוהבת מתוק יותר יכולה אחרי שהעוגיות הצטננו לפדר באבקת סוכר.

4. אני קישטתי עם פיסטוק אבל אפשר פקאן, שקד וכדומה או בכלל לא, לבחירתכם.