לפני כמה שבועות הייתי במצב רוח מזופת. מהימים האלה ששום דבר לא מסתדר, הכל נופל מהידיים ויש הרגשה כאילו כל היקום קם על הצד הלא נכון של העולם. בכל אופן, היות וכלום לא הלך כמו שצריך התעורר אצלי החשק למשהו מתוק ושוקולדי.

בדלת המקרר אני מחזיקה באופן קבוע כמות מסחרית של חפיסות שוקולד מריר ולפחות שתי חבילות של שוקולד צ’יפס כי אין לדעת מתי יבוא החשק..

התחשק לי מאוד עוגיות שוקולד צ’יפס אבל היות והביצים אזלו אז עשיתי ניסיון לעוגיות בלי אבל כמות הסוכר היתה גבוהה והן יצאו מתוקות מידי ולא במרקם שרציתי. בפעם השנייה כבר עשיתי מקצה שיפורים והן יצאו בול. בקושי הצלחתי לצלם, המגש חוסל והן הפכו להיות עוגיות נחמה מושלמות.

בכמה מתכונים לעוגיות שוקולד צ’יפס מבקשים לשמור את הבצק במקרר בין 12-24 שעות אבל לי אין סבלנות, אני לא בנוייה להמתנה יותר מידי ארוכה ועוד לעוגיות, מילא לבצק שמרים אבל לא לעוגיות.

העוגיות האלה קלות להכנה, הן מתאימות לרגישים ללקטוז, לטבעוניים ולכל מי שרוצה עוגיות כאן ועכשיו (טוב, אולי לא ממש עכשיו אבל די מהר הן מוכנות) והן מתחסלות מאוד מהר אז כדאי להחביא אותן. תהנו.

מצרכים לבצק העוגיות: כ- 25 עוגיות.

לחמם תנור ל 180 מעלות

2 כוסות קמח (280 גרם)

1 כפיות אבקת אפייה

1/2 כפית סודה לשתייה

1 כוס שוקוצ’יפס מריר ( 200 גרם)

קורט מלח

1/3 כוס סוכר לבן+כף (80 גרם)

1/3 כוס סוכר חום דחוס (80 גרם)

1/2 כוס שמן קנולה (100 גרם)

1/3 כוס חלב קוקוס (80 מ”ל)

אופן ההכנה:

בקערה שמים את הקמח, אבקת אפייה, סודה לשתייה, שוקולד צ’יפס וקורט מלח ומערבבים לפיזור אחיד של החומרים.

בקערה נוספת שמים את הסוכרים, שמן וחלב קוקוס ובעזרת מטרפה ידנית מערבבים הכל כדקה שתיים עד שהתערובת אחידה ומרגישה סמיכה.

שופכים את תערובת הרטובים לתערובת הקמח ומערבבים לתערובת אחידה. נותנים לה לנוח כ- 20 דקות בטמפרטורת החדר ומנצלים את הזמן הזה לנקות ולעשות כלים.

מרפדים מגש אפייה בנייר אפייה ובעזרת כפית קפיצית קטנה יוצרים כדורים ומניחים בצורה מרווחת. למי שאין כף זאת אפשר לקחת חתיכות בצק וליצור כדור.

בעזרת ידיים רטובות מעט פוכסים את בצק העוגיות (לא לפכוס לפיתה) ואופים בחום של 180 מעלות בין 13-15 דקות עד שהן מקבלות צבע זהוב. מצננים לחלוטין ואז מאחסנים בקופסא אטומה היטב (כדאי להחביא..).

עוגיות לגמרי מנחמות

טיפים/ גיוונים:

1. אני אוהבת לשלב שני סוגי סוכר בעוגיות כאלה אבל למי שאין סוכר חום דחוס יכול להוסיף את אותה הכמות בסוכר לבן סה”כ 160 גרם.

2. במקום חלב קוקוס אפשר מים או מיץ תפוזים/ תפוחים טבעי.

3. לרגישים לגלוטן אפשר במקום קמח לבן להשתמש בקמח “כרגיל” שנמכר כיום בכל סופר.

4. המתכון צולם מחדש ב 18.12.2018