אני אוהבת את הסתיו, את מזג האויר שלרוב הוא נעים, את השלכת, לראות את הנסיך שלי קופץ במגפיים לתוך שלולית עם מגפיים כשהוא לובש חולצה דקה (מזג אויר די משוגע…) והכי הכי, את ריח המאפים שמייצגים את הסתיו (המון קינמון, הל, אגוזים).

אחת העוגיות שאבא שלי ואני הכי אוהבים, הן עוגיות איטלקיות, קלות להכנה (למרות שאופים אותן פעמיים) מלאות בטעם וריח ומסוגלות להוציא סתימות. אני מדברת על הביסקוטי.

עוגיות קשות (לא פריחות, אלא אבן קשות) שאבי ואני אוהבים לטבול אותן בכוס נס קפה חם. אלא עוגיות שנשמרות תאורטית המון זמן אבל לרוב הן מתחסלות תוך זמן קצר.

במקור הן קצרות יותר ויש בהן שקדים אבל אני אוהבת אותן גם בגירסה ארוכה במיוחד כשהן משובצות בכמה סוגי אגוזים.  מעבר לזה שהן נפלאות לאכילה הן גם יכולות להיות מתנה מיוחדת, עטופות בנייר צלופן, קשורות בסרט בד יפה עם או בלי כוס שתייה יפה.

אז, הדליקו תנורים ובואו נאפה ביסקוטי לכבוד החורף (או כי מתחשק).

מצרכים: 20-25 עוגיות ארוכות מאוד

לחמם תנור ל 170 מעלות

4 כוסות קמח (560 גרם)

2 כפיות אבקת אפייה

1/2 1 כוסות סוכר (300 גרם)

1/2 כפית סודה לשתייה

קורט מלח

4 ביצים

2 כפות ברנדי

3 כוסות תערובת אגוזים שאתם אוהבים

אופן ההכנה:

שמים את כל החומרים, חוץ מאגוזים, בקערה ומערבבים תחילה עם כף עץ ואז עם הידיים. מעבדים היטב עד לקבלת בצק מעט דביק ואחיד. במידה ונותרו עקבות קמח ולא כל הבצק מתאחה, הוסיפו 2-3 כפות מים על פי הצורך.

לקראת הסוף הוסיפו את האגוזים ותעבדו את הבצק עד שכל האגוזים נטמעים בבצק. זה יראה תחילה כמשימה לא אפשרית אבל תוך כמה לישות אתם תראו שכל האגוזים נטמעו בבצק.

בידיים רטובות מעבירים את הבצק לתבנית בגודל של כ- 20/30 מרופדת בנייר אפייה ומהדקים היטב את הבצק לתבנית. בצורה הזאת יצאו ביסקוטים ארוכים במיוחד וסימטרים יותר.

למי שלא מתחשק ביסקוטי ארוכים כאלה אפשר ליצור גליל בגודל 25/ 15 ס”מ לערך או שני גלילים קטנים יותר ובהתאם לכך יהיה גודל הביסקוטי שלכם.

בחום של 170 מעלות בין 35-40 דקות עד שהכיכר יציבה מאוד. מצננים לחלוטין את התבנית.

מחממים תנור ל 140 מעלות בעזרת סכין משוננת (סכין אחרת עלולה להרוס את העוגיות), חותכים את הכיכר לפרוסות בעובי של עד 1 ס”מ. מניחים (לא צריך לשמור רווח) אותן אחת ליד השנייה ואופים כ 25 דקות עד שהעוגיות מרגישות יבשות למגע.

מצננים ונהנים מכל ביס. שומרים בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר.

  

טיפים/גיוונים:

1. מי שרוצה עוגיות טיפה יותר בריאות יכולה להחליף מחצית מכמות הקמח הלבן בקמח מלא.

2. אני השתמשתי באגוזי לוז, פקאן ופיסטוקים שגם נותנים טעם מעולה והם גם יוצאים יפה בחיתוך.