אני לא יכולה בלי ארוחת בוקר. המוח שלי לא מסוגל לתקשר בלי האנרגיה  הזאת אבל לא תמיד בא לי על דגני בוקר בייחוד לא בסופי שבוע.

איך שאני מרגישה שהשבוע עומד להיגמר אני מתחילה לנבור בכל מקום אפשרי אחרי לחם או לחמנייה מיוחדים שילוו בשמחה גבינות, ריבה וכוס קפה.סוג של ארוחת בוקר קונטיננטלית בלי לצאת מהבית.

הלחמניות יוצאות רכות ועם טעם מיוחד הודות לשימוש בקמח המלא. מי שרוצה יכול להוסיף להן כל מיני תוספות. אני אישית אוהבת אותן ככה פשוטות, רכות ומתוקות. תהנו.

לבצק: 10-12 לחמניות

לחמם תנור ל 190 מעלות

1 כוס +כף קמח מלא (150 גרם)

1/2 2 כוסות קמח לחם (350 גרם)

1 כף שמרים יבשים (10 גרם או 1/2 שקית שמרית 25 גרם)

1/3 כוס סוכר (70 גרם)

1/4 1 כוסות מים בטמפרטורת החדר (300 מ”ל)

1/2 כוס שמן צמחי (100 גרם)

1 כפית מלח

ביצה להברשה- לא חובה

אופן ההכנה:

שמים בקערת מיקסר את הקמחים, שמרים וסוכר ומערבבים עם כף או ידיים כדי שכל החומרים יתפזרו בצורה אחידה.

מפעילים את המיקסר ולאט לאט מוסיפים את המים. כשרואים שמתחיל להיווצר בצק מוסיפים את השמן ומעלים מעט את מהירות המיקסר. לשים כ- 8 דקות כשמידי פעם בודקים שלא חסר לבצק נוזלים.

מוסיפים את המלח ולשים עוד 2-3 דקות עד לקבלת בצק אלסטי וחלק.

מעבירים את הבצק לקערה משומנת קלות, מכסים ונותנים לבצק להכפיל את נפחו. זה לוקח כשעה אבל פשוט תבדקו. יש הבדל בין התפחה בקיץ ובחורף.

מעבירים את הבצק למשטח מקומח ומחלקים ל 10-12 חתיכות לפי רצונכם. אפשר לכדרר כל חתיכה לכדור מהודק או לגלגל לנחש וליצור שבלול או קליעה.

מתפיחים כחצי שעה או עד להכפלת הנפח ובינתיים מחממים את התנור.

לפני שמכניסים לתנור מברישים כל לחמנייה בביצה. אופים בחום של 190 דקות בין 15-20 דקות עד שהן תפוחות ושזופות. תהנו.

אין כמו לחמנייה רכה עם ריבת תות

טיפים/ גיוונים:

1. למרות שיש קמח מלא הלחמניות יוצאות רכות ולא דחוסות. כמו כל מאפה שמרים הן במיטבן ביום ההכנה אבל הן שומרות על רכותן גם יום אחרי.

2. מי שרוצה יכול להוסיף חמוציות, תמרים קצוצים, אגוזים ועוד אחרי שהבצק מוכן ולפני ההתפחה הראשונה. מוסיפים את מה שרוצים ולשים את התוספת לבצק בצורה כמה שיותר אחידה ואז מעבירים את הבצק להתפחה. מפה ממשיכים על פי המתכון.

3. המתכון צולם מחדש ב 15.11.2018