יצא לי לראות באינטרנט ובתוכניות אפייה מתכונים עם בצק פילאס ולא ממש ייחסתי לזה חשיבות שזה מוזר היות ואנחנו בבית דווקא כן אוהבים לאכול בורקסים עם עדיפות למילוי גבינה.

לפני כמה זמן יצאתי לקניות והסתכלתי במקרר הבצקים ובצק הפילאס כאילו התחנן שלא אשאיר אותו שם אז קניתי אותו והיות ונורא התחשק לי בורקס אז ישר שמתי אותו במקרר שיהיה לצהריים של יום המחרת.

תקשיבו, המתכון ממש קל ומהיר הכנה והשבלולים חוסלו די מהר שהבצק הפך להיות אורח קבוע במקפיא. גבינות מכל מיני סוגים אנחנו מחזיקים דרך קבע בבית כך שכשיש חשק רק צריך להפשיר לילה קודם ולמחרת יש ארוחת צהריים מפנקת. אחרי שטועמים בורקס ביתי כזה מפנק קשה ביותר לאכול את המוכן.

היות ועוד רגע סוף השבוע מתקרב אבל גם בכלל כשיש חשק לבורקס, הכינו לכם מאפה ביתי ואתם מסודרים. בני המשפחה יודו לכם. בתאבון.

מצרכים: כ 6 שבלולים

לחמם תנור ל 190 מעלות

חבילת בצק פילאס מופשר לפי הוראות היצרן.

150 גרם גבינה בולגרית / פטה 5% שומן מפוררות ביד.

100 גרם פרמזן מגורר

1 גביע ריקוטה (250 גרם)

1/2 גביע קוטג’ (100 גרם)

מלח

1 ביצה

שמן להברשה

שומשום לקישוט

אופן ההכנה:

מערבבים בקערה גדולה את כל חומרי המלית ומתקנים תיבול לפי טעמכם. שימו לב שהגבינה הבולגרית והפרמזן מלוחות אז לפני שמוסיפים מלח שווה לטעום.

פורסים את הבצק על שולחן ובעזרת כף מניחים מעין חומה (בכמות של כף גדושה יפה) ס”מ אחרי תחילת הבצק  לרוחב הבצק. מרימים את הבצק על המלית ועושים גלגול וחצי ובעזרת סכין חדה או גלגלת פיצה חותכים.

מותחים טיפה את הבצק, עושים זאת בעדינות ואז מגלגלים לצורת שבלול ואת הקצה דוחפים מתחת. ככה ממשיכים עד הסוף, שימו לב לא לשים את השבלולים צמוד אחד לשני היות ובאפייה הם מתנפחים.

מברישים את השבלולים בשמן, אני השתמשתי בזמן זית שגם נותן טעם ומפזרים שוםשום.

אופים בחום של 190 מעלות במשך 25-30 דקות. היות וחום התנור משתנה מאחד לני אחרי 25 תבדקו מה המצב. השבלולים מוכנים כשהם שחומים יפה.

מוציאים ומגישים לצד חמוצים וסלט ירוק או כל סלט שאתם אוהבים. הם במיטבם סמוך למועד האפייה אז ממליצה לאכול מיד ולא לשמור ליום אחרי.

רגע לפני הכניסה לתנור

שזופים ותפוחים ביציאתם מהתנור..

טיפים/ גיוונים:

1. אני השתמשתי בגבינות 5% שומן אבל אפשר גם יותר לפי מה שאתם אוהבים ורגילים.

2. במקום פרמזן אפשר גבינה צהובה, מוצרלה, קשקבל. הכל מתאים ויוצא מעולה.

3. במקום גבינת ריקוטה אפשר גבינת חמד או טובורג באותה הכמות או גביע קוטג נוסף במקום.

כמה שהם טעימים