לפני כמה זמן שטף אותי גל של געגוע לעוגיות שאמא שלי היתה מכינה לנו. אצלנו הן נקראות פלמריטס (דקליות) אבל אני מכירה אותן גם כאוזני פיל ולא מזמן הכרתי את השם אוזני חזיר. אני זוכרת שהן היו נפלאות ושהן לא שרדו הרבה זמן מרגע שהוגשו לשולחן.

למי שלא מכיר (לא ברור איך זה יכול להיות) אלו עוגיות שעשויות מבצק עלים. אמא שלי היתה משקיעה יום שלם להכנת הבצק ולכל הקטע של קיפולים, רידודים קירור ויצירת העוגיות. הריח שהיה  מתפשט בבית בשעה שהן היו נאפות היה משגע.

ואני…אני לא רואה את עצמי עומדת יום שלם בשביל עוגיות שמתחסלות תוך שנייה, כן כן, ממש תוך שנייה. ברגע שלוקחים אחת ומכרסמים לא מפסיקים. אפשר, אבל ממש קשה. בקיצור, יש בסופר בצק עלים על בסיס חמאה כבר מוכן אז למה לי להתאמץ.

וידוי, בפעם הראשונה שהכנתי את העוגיות הכנתי שני מגשים. מגש ראשון הצלחתי לשרוף (כן, גם לי זה קורה) ואת השני לא לגמרי אפיתי עד הסוף ויצא טעים אבל לא לגמרי פריך. הפעם השנייה היתה כל כך מוצלחת שהעוגיות לא שרדו 24 שעות והן חוסלו. האמינו לי שהיתה כמות ולא היינו הרבה אנשים (4 מבוגרים גרגרניים).

שורה תחתונה, זה המתכון הכי קל שיש, דורש רק שני מצרכים וריסון עצמי לא לחסל הכל לבד. אז, לכל מי שעשיתי חשק לעוגיות האלה, בואו ונפשיר בצק. תהנו

מצרכים: 30-40 עוגיות

לחמם תנור ל 180 מעלות

חבילת בצק עלים על בסיס חמאה (600 גרם)

1 כוס סוכר (200 גרם)

אופן ההכנה:

לילה קודם מפשירים את הבצק במקרר.

מפזרים מעט סוכר (כרבע כוס) על משטח עבודה ועליו מניחים בעדינות את הבצק. מפזרים את יתרת הסוכר על הבצק ובעזרת מערוך מרדדים בעדינות את הסוכר לבצק. בדרך הזו גם מגדילים במעט את הרוחב של הבצק.

מגלגלים את שתי הצלעות הארוכות של הבצק לרולדה מהודקת עד שהן נפגשות במרכז. מכניסים את הבצק למקפיא לחצי שעה כדי שהחיתוך יהיה קל יותר.

בעזרת סכין חדה חותכים לעוגיות בעובי של ס”מ ומניחים בתבנית אפייה. מפזרים עליהן מעט סוכר ומכניסים לתנור החם לכ-20 דקות עד שהעוגיות מזהיבות בצורה אחידה וכאשר נוגעים בהן הן יבשות למגע. במידה והן מרגישות מעט לחות ממשיכים לאפות עוד 1-2 תוך כדי השגחה.

כשהן מתקררות לחלוטין שומרים בקופסא אטומה היטב בטמפרטורת החדר. תהנו.

זה תמיד מתחיל באחת..

טיפים/ גיוונים:

1. למי שמטעמי כשרות או רגישות ללקטוז נמנע ממוצקי חלב אפשר בהחלט להכין עם בצק עלים על בסיס מרגרינה. במקרה הזה היות וכמות הבצק גדולה יותר יחסית לזו עם החמאה, תזדקקו לעוד 1/4-1/2 כוס סוכר.

2. אני לא מרחתי חמאה על הבצק. יש מספיק חמאה בבצק שלא ראיתי צורך להוסיף. רידוד הסוכר לבצק בעזרת המערוך עושה את העבודה.

3. מי שרוצה יכול להוסיף קינמון לסוכר. אצלנו אחרי שהעוגיות היו אפויות אמא שלי היתה מורחת ריבה חלקה כמו תות או משמש ואז טובלת בסוכר. ללא ספק טעים.