לפני כמה שנים טובות עבדתי בחנות תבלינים. אני זוכרת את הריחות של התבלינים, אחד הריחות שעד היום אני אוהבת. עבדתי זמן קצרצר שם ואז עזבתי. כמה חודשים אחרי כבר עמדנו מתחת לחופה, אני ובן זוגי לחיים בחתונה ששיקפה את מה שאנחנו מאמינים בו, שיוויון.

עמדנו יחד עם ומול המשפחות שלנו, החברים הקרובים והחלפנו זה לזו טבעות, נדרים ובסוף שברנו ביחד מנורת ניאון והחגיגה החלה. זו היתה חתונה מלאה באהבה, הערכה והמון תודה לכל מי שבא, היה וחגג איתנו.

אחת העוגיות שטעמתי כשבאנו לביקור של אחרי חתונה אצל הורי היתה העוגייה הזאת. היא היתה תוצרת בית ושונה שנות אור בטעמה, מזו שמכרתי בחנות התבלינים. אז גם התאהבתי בעוגייה הזאת על אף היותה מטוגנת. אני אוהבת סולת והשילוב של סולת, תמרים וסירופ סוכר הוא מושלם בעיני.

כבר כמה זמן שאני חולמת להכין את העוגיות האלה רק לא בצורה המטוגנת שלהם אלא האפויה. לא חשבתי שזה אפשרי, בכל זאת, יש דברים שהם במיטבם כשהם מטוגנים (כמו סופגניות) אבל לשמחתי יש גרסאות לא מעטות בגרסה האפויה והטעם פשוט גן עדן.

לכבוד פורים, קבלו מתכון לעוגיות מאוד מיוחדות וטעימות והן גם קלות להכנה. הן יהיו מושלמות כחלק ממשלוח המנות וגם כחלק מרפרטואר צנצנת העוגיות שלכם. תיהנו וחג פורים שמח.

מצרכים: כ- 30 עוגיות

לחמם תנור ל 180 מעלות

3/4 1 כוסות סולת (350 גרם)

1 כוס קמח+כף (150 גרם)

1/3 כוס סוכר (70 גרם)

1/2 כוס שמן צמחי (100 גרם)

3/4 כוס מיץ תפוזים (180 מ”ל)

3/4 גביע ממרח תמרים

1 כפית קינמון

1 כפית הל טחון

לסירופ הסוכר:

2 כוסות סוכר (400 גרם)

2 כוסות מים (480 מ”ל)

אופן ההכנה:

מערבבים ממרח תמרים ותבלינים. טועמים, מתקנים תיבול במידת הצורך ומניחים בצד.

בקערה מערבבים סולת, קמח, אבקת אפייה וסוכר לפיזור אחיד של החומרים. מוסיפים שמן ומיץ תפוזים ומערבבים לתערובת אחידה. מניחים לתערובת לנוח חצי שעה. בזמן הזה הסולת תספח נוזלים ותהיה מוכנה להמשך עבודה.

משמנים נייר אפייה בתרסיס או שמן עזרת כף היד. לוקחים מחצית מהבצק ומשטחים תחילה בעזרת היד ואז נעזרים במערוך. מרדדים למלבן בגודל 20/30 לערך (במידה והסולת נדבקת למערוך אפשר לשים עליה נייר אפייה נוסף, לשמן טיפה ולרדד עליו).

מורחים מחצית ממרח התמרים בצורה כמה שיותר אחידה ומגלגלים לרולדה תוך שנעזרים בנייר האפייה. עושים ככה גם עם המחצית השניה.

חותכים את הרולדות לפרוסות של כ -2 ס”מ ומניחים בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה. אופים בחום של 180 מעלות כ- 20 דקות עד להזהבה.

בזמן שהעוגיות נאפות נכין את סירופ הסוכר:

שמים בסיר את המים והסוכר ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש וממשיכים לבשל עוד 15-20 דקות.

כשהעוגיות מוכנות נותנים להם טיפה להצטנן (כדי שכשנטבול אותן בסירופ הן לא יתפרקו) ואז טובלים כל 3-4 עוגיות בסירופ משני הצדדים ומוציאים חזרה לתבנית האפייה. כשהן מתקררות מאחסנים אותן בקופסא אטומה כשהן מסודרות בשכבות ובין כל שכבה מניחים נייר אפייה. תהנו.

מבט מלמעלה על המופלאות

טיפים/ גיוונים:

1. אני הפחתתי מעט מכמות הסולת ושמתי קמח. מי שמעוניין יכול לעשות כך או לעשות הכל מסולת ואז תזדקקו לחצי קילו סולת.

2. אפשר להוסיף לממרח התמרים אגוזים קצוצים דק (לא אבקה) ולהוסיף או להחסיר תבלינים לפי מה שאתם אוהבים. לדעתי השילוב של קינמון והל עם תמרים מאוד מוצלח.

3. מי שמעוניין ואוהב יכול להוסיף 2 טיפות תמצית מי ורדים או כף מי ורדים לסירופ הסוכר ברגע שמכבים אותו.

4. את העוגיות ניתן להקפיא בקופסא אטומה כשהן מסודרות בשכבות ובין כל שכבה נייר אפייה.