לפני כמה חודשים חיפשתי איזשהו קינוח ונתקלתי בקינוח הזה. זהו קינוח לבנוני שמבוסס על פודינג סולת ומגישים אותו עם סירופ סוכר ומי ורדים שנותן לקינוח מתיקות וארומה נפלאה. מגישים אותו באירועים מיוחדים, חגים ובסוף צום הרמדאן. מבחינתי זו היתה אהבה ממבט ראשון. אני מאוד אוהבת כל דבר שיש בו סולת (עד היום אני אוהבת דייסות סולת…) .

שילוב המרקמים והצבעים של הקינוח הזה מאוד הקסים אותי וכבר הרגשתי איך בלוטות הטעם שלי מתחילות לעבוד אבל לא מצאתי את הזמן הנכון להכין אותו. תבינו, בן זוגי שיחייה לא ממש מחבב סולת אז הייתי צריכה הזדמנות שבה יש קהל שאוהב סולת. ואז זה קרה. הורי הגיעו לסוף שבוע אצלנו, ממש לפני ראש השנה.

הקינוח קל להכנה למרות שיש פה 3 שכבות, כל חלק ממש קל, יותר נכון מתחיל מקל לכלום עבודה והטעם….הו אלוהים היתה המילה שיצאה מהפה של כל אחד שטעם אותו. קינוח אלוהי שאי אפשר לסרב לו.

נכון, צריך לחכות המון זמן עד שממש אפשר לחתוך את החתיכה הראשונה אבל האמינו לי, שווה כל ביס. במקור מכינים את הקינוח עם מסטיקא אבל היות ולא פשוט למצוא את המרכיב השתמשתי בביצה.

היות ואנחנו רגע לפני ערב החג האחרון לעונת חגי תשרי, אני מגישה לכם את הקינוח הכי חגיגי, מרשים ומיוחד שאני מכירה. תהנו.

מצרכים: תבנית בגודל 22/30

לשכבת הבסיס:

1/4 1 כוסות סולת (250 גרם)

ליטר 1 חלב

1 ביצה.

1/4 כוס סוכר (50 גרם)

לשכבת הקצפת:

2 מיכלי שמנת להקצפה (500 מ”ל)

1 שקית אינסטנט פודינג (80 גרם)

לשכבת הציפוי:

כוס פיסטוקים קצוצים גס

לסירופ הסוכר:

2 כוסות סוכר (400 גרם)

1 כוס מים (240 מ”ל)

2-3 טיפות תמצית ורדים

אופן ההכנה:

שמים בקערה את הסולת, ביצה וכוס חלב (מתוך הליטר) ומערבבים היטב. מניחים בצד.

מחממים על אש בינונית, את יתרת החלב (750 מ”ל) בסיר בינוני וכשהחלב מגיע לסף רתיחה מוסיפים את תערובת הסולת. משלב זה מערבבים מידי פעם ולא עוזבים את הסיר.

מערבבים לעיתים תכופות עד שהתערובת מאוד מסמיכה וכשעושים שביל לוקח לו כמה שניות להיסגר ( כ-10 דקות של עירבוב).

מעבירים את התערובת לתבנית משומנת ומהדקים היטב. נותנים לשכבה הראשונה להצטנן ואז מכניסים למקרר ל 3 שעות עד שהיא קרה לחלוטין.

כשהבסיס קר מאוד ממשיכים להכנת שכבת הקצפת.

בקערת מיקסר שמים את השמנת והאינסטנט פודינג ומקציפים לקצפת יציבה (נזהרים לא להגיע להקצפת יתר). משטחים את הקצפת על שכבת הבסיס בצורה אחידה ומכניסים למקרר לעוד 3 שעות להתיצבות.

אחרי שהשכבה התייצבה מפזרים את הפיסטוקים על פני הקינוח ובעדינות מהדקים אותם לקצפת. מחזירים את הקינוח למנוחת לילה.

בזמן שהקינוח נח נכין את הסירופ:

בסיר קטן שמים את המים והסוכר ומביאים לרתיחה. מנציכים את האש וממשיכים לבשל עוד 3 דקות. מכבים ומוסיפים 2-3 טיפות תמצית ורדים או מי זוהר. מצננים לחלוטין את הסירופ (אפשר לזרז על ידי הכנסת הסירופ למקרר).

ההגשה:

חותכים מנה מהקינוח שופכים 2-3 כפיות מהסירופ על הקינוח ומגישים. שימו לב, הקינוח עצמו אינו מתוק ולמעשה הקינוח מקבל את המתיקות והארומה מהסירופ עצמו.

טיפים/ גיוונים:

1. למי שרוצה להפוך את הקינוח לפרווה יכול במקום לבשל בחלב לבשל במים או חלב קוקוס/ שקדים. ואת שכבת הקצפת החלבית לשנות לקצפת צמחית.

2. אני מאוד אוהבת פיסטוקים אבל אפשר במקום פיסטוקים תערובת של אגוזים לבחירתכם (מלך, שקדים וכדומה).

3. כפי שרשמתי אפשר תמצית ורדים או מי זוהר לסירופ הסוכר.

4. את סירופ הסוכר שומרים במקרר בצנצנת אטומה והקינוח נשמר 3-4 ימים במקרר כשהוא סגור בניילון נצמד.

ועכשיו עם הסירופ…עוד רגע ואפשר יהיה לטעום