לפני כמה ימים רציתי להתפנק עם בן זוגי שיחייה, אז הוצאתי מהקפיא ערב קודם המבורגרים. אנחנו כבר הרבה זמן שלא מזמינים שליחות של המבורגר בייחוד אחרי שהבנו כמה זה קל וזול להכין בבית.

זה לא סוד שאני לא יכולה לעמוד בפני לחמניות טריות שיוצאות מהתנור על אחת כמה לחמניות המבורגר, המתיקות הקלה שלהן, האווריריות שלהן, כמו לאכול ענן. בדרך כלל אני לא מספיקה לצלם כי הן מתחסלות במהירות, אם לא על ידי אז על ידי הנסיכה הקטנה שלי שלא מפספסת הזדמנות להפוך אותן לכריך לכיתה.

הפעם הצלחתי לצלם אותן רגע לפני שעברו חיסול ממוקד על ידי הדרדסים שלי (קמתי בבוקר ולא היה לי כבר על מה למרוח את הריבה האדומה שלי..). המתכון קל להכנה ועכשיו עם הימים החמים התפיחה גם ממש זריזה וטובה.

עוד כמה ימים זה יום עצמאות ומבחינתי זו הלחמנייה הלאומית לחג, אחרי הכל, מי לא אוהב המבורגר על האש. אז קבלו מתכון שמניב לחמניות ריחניות, רכות ביותר עם מתיקות עדינה. יום הולדת שמח למדינה.

מצרכים: כ- 13-14 לחמניות גדולות

לחמם תנור ל 180 מעלות.

600 גרם קמח לחם ( 1/4 4 כוסות)

1/4 כוס סוכר (50 גרם)

1 כף שמרים יבשים (13 גרם)

1/4 כוס שמן קנולה (50 גרם)

ביצה

כוס חלב (240 מ”ל)/ מים לגרסת פרווה

1.5 כפית מלח (10 גרם)

ביצה טרופה+שומשום לקישוט

אופן ההכנה:

בקערת מיקסר שמים את הקמח, סוכר ושמרים ומערבבים לפיזור אחיד של החומרים. עושים גומה ושמים את הביצה והחלב. מתחילים ללוש במהירות נמוכה. כשמתחיל להיווצר בצק, מוסיפים את השמן ומעלים טיפה את המהירות. לשים כ 7-8 דקות עד לקבלת בצק אלסטי.

כדאי מידי פעם לבדוק אם לבצק לא חסר מים. במידה וכן מוסיפים כף או שתיים של מים קרים.

מוסיפים את המלח ולשים עוד כ-3 דקות לקבלת בצק מעט דביק ואלסטי (כשלוקחים חתיכה ומותחים, היא לא נקרעת מיד).

מעבירים לקערה טיפה משומנת ומתפיחים כשעה עד להכפלת הנפח. מורידים את האויר, לשים דקה ומחלקים את הבצק ל 13 כדורים (מי ששוקל 85 גרם כ”א). אפשר טיפה יותר קטנים ואז 14 כדורים.

כל חתיכה מכדררים לכדור מהודק ומניחים בתבנית אפייה עם רווחים בין אחד לשני. מתפיחים כ- 45 דקות, מברישים בביצה ומפזרים שומשום ואופים בחום של 180 כ- 15 דקות, עד שהן שחומות. מצננים ומתסערים. חג שמח.

  

טיפים/ גיוונים:

1. מי שרגיש ללקטוז או שומר כשרות, במקום חלב אפשר מים. יוצא גם מאוד טעים (מנסיון).

2. כמות הסוכר היא קטנה והיא תורמת ללחמנייה, לא הייתי מוותר על הסוכר, המתיקות מאוד עדינה.