אחד מהדברים שזכורים לי חזק מהילדות זה אותי הולכת עם סוכריה בפה. אחת הסוכריות האהובות עלי עד היום זאת הסוכריה עם התרנגולת האדומה, כבר קשה למצוא אותה היום בסופרים אבל זיכרון זה זיכרון.

לפני שנה באחת הפעמים שבכורתי היתה חולה הכנתי לה סוכריה ורודה על מקל וצילמתי אותה. מאז כל פעם שהיא נתקלת בצילום היא מחייכת ומבקשת שאכין שוב. לפני כמה ימים, בזמן שהיתה בכיתה עשיתי לה הפתעה והכנתי לה. קטן הבית ישב יפה לידי וחיכה בסבלנות עד שיכול היה לקחת את הסוכריה הראשונה (ולא האחרונה) שלו.

המתכון קל להכנה אבל הוא מצריך מדחום סוכר שאותו ניתן לרכוש בכל חנות מתמחה. אז בבקשה, בלי שאלות אם אפשר בלי כי במקרה הזה, חייב. אפשר שהילדים יפזרו את הסוכריות היות והקרמל ממש חם. תהנו והמשך חופשה נעימה.

מצרכים: 10-12 סוכריות תלוי בגודל

1 כוס סוכר (200 גרם)

1/4 כוס גלוקוזה (90 גרם)

1/3 כוס מים (80 מ”ל)

כמה טיפות צבע מאכל – לא חובה

כמה טיפות תמצית טעם – לא חובה

מקלות לסוכריות (קונים בחנויות מתמחות)

סוכריות צבעוניות לעוגה

אופן ההכנה:

בסיר שמים את הסוכר, גלוקוזה ומים ומדליקים את הכירה על אש נמוכה-בינונית. מביאים את התערובת לרתיחה. כשהסוכר נמס זה הזמן להכניס מדחום ולחכות בסבלנות עד שהוא מגיע ל 150 מעלות. ברגע שהגיע לכבות.

ממתינים מספר שניות שהרתיחה תרגע ומוסיפים את טיפות הצבע והטעם ומערבבים.

פורסים על מגש אפייה נייר אפייה ומניחים את המקלות במרחק מה אחד מהשני. בעזרת כף לוקחים מהתערובת ושופכים על המקל תוך יצירת עיגול. משתדלים לעבוד מהר היות והתערובת מתקררת מהר.

זה הזמן לפזר את הסוכריות ולהמתין עד שהסוכריות מתקשות (כשעה לערך). מקלפים בזהירות מהנייר ושומרים בקופסא אטומה כשבין השכבות שמים נייר אפייה. אני שמתי כל סוכרייה בשקית צלופן נפרדת וסגרתי. זה גם נחמד לחלק ככה לילדים. תהנו.

אין כמו סוכריות תוצרת בית

טיפים/ גיוונים:

1. צבע המאכל ותמצית הטעם הן בגדר המלצה. אפשר ללא ורק לפזר את הסוכריות. לבחירתכם. אני השתמשתי בתמצית בטעם תות. שימו לב שיש חנויות שמוכרות צבעי מאכל טבעיים. קצת יותר יקר אבל עושה את העבודה.

2. אם אין מקלות של סוכריות אפשר גם מקלות מעץ של גלידות רק בבקשה לא את אלא הצבעוניים אלא הטבעיים.

3. לי אין מתקן לסוכריות שהופך את הסוכריות לסימטריות ועגולות ולכן הצורות יצאו לי כפי שאתם רואים בצילום. בעיני זה יפה גם ככה.