בסוף רמת גן יש מקום מיוחד
שם אפשר לעמוד ולהריח שוקולד
יש שם בית גבוה גבוה בלי חלונות עם שלוש ארובות
ושלושים מכונות יום ולילה עובדות
ושבעים פועלים עם סינר וכפפות
מכינים שוקולד בכל הצורות …

כשהייתי ביסודי אי שם בתקופה שהטלפונים הביתיים היו עם חוגה והיינו נעזרים בעיפרון כדי לסדר את הסרט של הקסטה כדי לשמוע מוזיקה, נסעתי עם אבא שלי לבקר במפעל השוקולד. הריח שהיה שם לא עזב אותי גם שנים אחרי.

עברו שנים, המפעל נמצא כיום בנצרת עלית אבל הזכורונות שרירים וקיימים וגם אהבתי הנצחית לשוקולד בכלל כולל לשוקולד הפושטי זה שמוכרים בסופרים בקו הקופות.

את המתכון הזה אני מכינה באופן קבוע עם הנסיך הקטן שלי שמתשתפר בכל פעם שאנו יושבים יחד ועושים שעת יצירה (שלאחריה מגיעה שעת הזלילה). הוא ממש קל להכנה, מכיל רק 3 מרכיבים שיש אותם כמעט בכל בית ומנסיון, ברגע שמניחים אותם במרכז השולחן, לא משנה מה עוד יש, הם הראשונים להעלם ולא רק על ידי ילדים אלא בעיקר על ידי הגדולים.

מצרכים: כ- 30 כדורים תלוי בגודל.

1 מיכל שמנת להקצפה 38% שומן (250 מ”ל)

300 גרם שוקולד מריר 60% מוצקי קקאו

250 גרם עוגיות פתי בר טחונות דק במעבד מזון (שרוול אחד).

לגלגול הכדורים

קוקוס

אופן ההכנה:

בקערה המתאימה למיקרו שמים את השמנת והשוקולד (כשהוא שבור לקוביות) וממיסים בפולסים עד להמסת השוקולד. מערבבים היטב עד שהעיסה אחידה ומבריקה.

מוסיפים את הפתי בר הטחונים ומערבבים עד שהכל אחיד. מכניסים למקרר לשעה-שעתיים עד שהעיסה יציבה דייה להכנת הכדורים.

כשהיא יציבה לוקחים בעזרת כף כמות ומגלגלים לכדורים כמה שיותר אחידים. מגלגלים בקוקוס עד שהם עטופים היטב בו ומניחים במנג’טים או בקופסא מרופדת בנייר אפייה.

מכניסים אותם למקרר למנוחה של 6 שעות עד לילה להתייצבות. הכדורים נשמרים מעל שבוע במקרר בקופסא אטומה היטב וניתן גם לשמור בהקפאה עד חודש.

טיפים/ גיוונים:

1. היות ואין פה הרבה מרכיבים אני ממליצה להשתמש בשוקולד עם לא פחות מ 60% מוצקי קקאו. אמנם אין סוכר אבל האמינו לי שאין צורך והילדים אכלו וחזרו לעוד.

2. לגרסת מבוגרים אפשר להוסיף כף ברנדי או ליקר קפה. אפשר להוסיף תמצית קפה למי שאוהב שילוב של קפה ושוקולד.

3. במקום קוקוס אפשר לגלגל בסוכריות צבעוניות, קוקוס קלוי, אגוזי ברס ועוד.

4. לרגישים לגלוטן, במקום עוגיות פתי בר אפשר עוגיות ללא גלוטן באותה הכמות. לרגישים ללקטוז במקום השמנת המוצעת החליפו לקרם קוקוס באותה הכמות או שמנת צמחית ובנוסף יש לוודא כי השוקולד הוא פרווה.