יש את התקופות האלה שנראה שהכל רץ מהר, חזק ואינטנסיבי מידי ואז מגיע השקט שבהתחלה מכאיב לאזניים ואז נרגע. בשקט הזה נראה שהעולם חוזר להסתובב על צירו והילדים שלי וגם אנחנו חוזרים לאט לאט לשגרה, מבורכת יש לאמר.

היום חזרתי עם הבן שלי מהגן ואחד הרגעים שאני הכי אוהבת זה הרגע שבו אני פותחת את כף היד שלי וכף ידו הקטנה משתלבת בה ואנחנו הולכים יד ביד, לא משנה אם יש או אין כביש. ההרגשה של כף ידו פוגשת בשלי פותחת לי את הלב בצורה שלא תאמן ואז החיוך מתפשט ומתישב לו על הפנים כמו דייר שמעולם לא עזב את הבית.

אמרתי לו שלא נראה לי שהוא יודע כמה אני אוהבת אותו ואז הוא ענה שדווקא כן וזרק לאויר איזה מספר דמיוני עם הרבה “תלפים” ו “אין סוף” שדי היה ברור שהוא יודע שהוא אהוב וזה הרגע בו אתה בתור הורה יודע שאת המשימה הזאת של להטמיע בילדך את הידיעה שהוא אהוב ביצעת בהצטיינות יתרה.

החיתוכיות האלה מזכירות לי את אהבתי לסתיו, לשלכת, לרעש שהעלים היבשים משמיעים כשפוסעים עליהם ולריח של עוגות תפוחים שתמיד איכשהו נקשרות אצלי לבית, למשפחה ולשקט הזה שלפני הסערה.

המתכון ממש קל להכנה, לא מצריך מכשירים מיוחדים רק קערה, צנצנת קונפיטורת תפוחים, אצבעות ידיים ואהבה שהיא המרכיב הסודי בכל מתכון. הן טעימות קרות או מחוממות קלות והשילוב של פריכות ורכות עובד מעולה גם פה. תהנו.

מצרכים: תבנית ריבועית 20X20 ס”מ

לחמם תנור ל 170 מעלות

1/2 1 כוסות קמח (210 גרם)

1 כפית אבקת אפייה

1/2 כפית קינמון

1/4 כוס סוכר (50 גרם)

100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

2-3 כפות חלב קר

500 גרם קונפיטורת תפוחים (2 צנצנות של 250 גרם- ראו הערות בסוף המתכון)

אופן ההכנה:

בקערה שמים את הקמח, אבקת אפייה, קינמון, סוכר וחמאה וממוללים בעזרת האצבעות עד לקבלת תערובת פירורית.

מוסיפים את החלב ומערבבים קלות עם האצבעות עד לקבלת פירורים גסים. 2/3 מהתערובת משטחים בתבנית ואת היתרה מכניסים למקרר.

מחוררים את הבצק ואופים בחום של 170 מעלות 12 דקות עד שהוא רק מתחיל להזהיב. מצננים טיפה ומשאירים את התנור דולק.

מורחים בשכבה אחידה את הריבה ומפזרים את הפירורים מלמעלה. מחזירים לתנור לאפייה של עוד 12-15 דקות עד שהפירורים מזהיבים והריבה מעט מבעבעת.

מצננים כמה דקות ואז מעבירים סכין סביב התבנית כדי לוודא שהריבה לא נדבקת לתבנית (בגלל החימום היא מתנהגת כמו קרמל). מצננים לחלוטין לפני שחותכים לריבועים ושומרים את החיתוכיות בקופסא אטומה היטב. בקיץ אני ממליצה במקרר ובחורף אפשר בטמפרטורת החדר כ 5 ימים. תהנו.

מי מכין את הקפה?

טיפים/ גיוונים:

1. מי שרוצה יכול להשתמש במעבד מזון. אני לא אוהבת להדיח יותר מידי כלים אבל אפשר בהחלט רק שימו לב לא לעבד יותר מידי.

2. אני השתמשתי בקונפיטורת תפוחים קנויה אבל למי שיש קונפיטורה ביתית שישתמש בה. במידה ולא מוצאים קונפיטורה רק של תפוחים יש קונפיטורה של יד מרדכי תפוחים ואגסים שגם תתאים (והיא גם טעימה) או מלית תפוחי עץ וקינמון שיש במדפים של אפייה בכל סופר.

3. אפשר להקפיא את החיתוכיות למי שרוצה להכין מראש ואז לשמור.

4. לגרסת פרווה / טבעונית מחליפים את החמאה במרגרינה/ מחמאה או שמן קוקוס ואת החלב במיץ תפוזים את חלב צמחי לבחירתכם.