אחד הדברים שאני אוהבת לעשות כשאני הולכת לקניות זה לעצור ולעבור על פני מדפי השוקולד ולראות אם משהו תופס לי את העין. זה משהו שתמיד אהבתי לעשות כילדה כשהייתי הולכת לקניות עם אבא שלי ומסתבר שגם אחרי שנים, מדפי השוקולד תמיד קורצים לי.

לפני כמה שנים, כשהבכורה שלי נולדה פתחו חנות ממתקים בעיר העתיקה ומאז היא אחת האהובות עלי (ועל הקטנים שלי). שם תמיד יש כל מיני דברי מתיקה כולל כמה שאין בסופר ולשמחתי היא גם זולה. משם אין סיכוי שאני חוזרת בידיים ריקות (ועם כמה רעיונות לבלוג). שם גיליתי שיש חטיף סניקרס עם אגוזי לוז במקום בוטנים שבעיני גם הרבה יותר טעים ושם גם גיליתי את כדורי הרפאלו (את הפררו כבר הכרתי).

למי שלא מכיר, אלו ממתקים מבית פררו רושה עם מלית קרמית, באמצע שקד ומסביב וופל וקוקוס. לא משנה כמה הם טעימים אני רציתי להכין גרסה שלהם בבית עם נגיעות שלי. האינטרנט מלא בכל מיני גרסאות לרפאלו כשהרבה מהם משלבות חלב מרוכז ושוקולד לבן, שילוב מוצלח לכל הדעות רק שאני חיפשתי משהו פחות מתוק, פחות כבד אבל קל להכנה כי למה לעבוד קשה אם אפשר לא.

לקח זמן ובסוף יצא לי כמו שרציתי. שילוב של שוקולד לבן עם טוויסט של גרדת לימון (שילוב אהוב עלי), מעט חומרים, טעם ומרקם משגע וממש קלי קלות להכנה. את השקד של המתכון המקורי השמטתי כדי שיתאים לילדים ובמקומו הכנסתי הפתעה פריכה שמתאימה לכולם. אנחנו התאהבנו בכדורים ועכשיו תורכם.

אוטוטו סוף שבוע ואז חג האהבה מגיע. אחרי כמה שבועות של ידיעות לא פשוטות בחדשות אולי הגיע הזמן לקצת שקט והרבה אהבה. הכדורים האלה פשוט מושלמים לחג הזה ובכלל כשמתחשק משהו קטן וטוב. תהנו וחג אהבה שמח.

מצרכים: כ- 20 כדורים

200 גרם שוקולד לבן (איכותי)

50 מ”ל שמנת להקצפה 38% שומן (1/4 כוס פחות כף)

20 גרם חמאה חתוכה לקוביות

גרדה מלימון אחד

1 כפית מיץ לימון

1/3 כוס קוקוס (33 גרם)

20 כדורי שוקולד קליק לבן (ראו הערות בסוף המתכון)

קוקוס לגלגול הכדורים

אופן ההכנה:

בקערה המתאימה למיקרו ממיסים את השוקולד והשמנת בפולסים (השוקולד הלבן מאוד רגיש). מערבבים היטב לתערובת אחידה ומבריקה.

מוסיפים את החמאה, גרדה ומיץ לימון ואת הקוקוס ומערבבים לתערובת אחידה. מכניסים למקרר לשעה וחצי-שעתיים עד שהתערובת מספיק יציבה ליצירת כדורים.

כשהתערובת מוכנה יוצרים כדורים בגודל אגוז, דוחסים למרכזו כדור קליק ומכדררים חזרה לצורת כדור. מגלגלים בקוקוס.

מעבירים את הכדורים למקרר למשך לילה (ל 6 שעות לפחות) וזהו, יש לך פינוק מושלם.

כמה שהם ממכרים..

טיפים/ גיוונים:

1. גרדת הלימון והמיץ מוסיפים המון אבל מי שלא מתחבר לשילוב מוזמן להשמיט ועדיין יצא מעולה.

2. כפי שרשמתי בהתחלה, הרפאלו המקורי מכיל שקד שלם. היות ואני רציתי שהמתכון יתאים גם לילדים אבל גם יהיה את אפקט הפריכות החלפתי בכדורי קליק. השתמשתי בלבנים אבל גם חום הולך יופי. מי שבכל זאת מעדיף שקד במקום כדורי הקליק מוזמן כאמור לשנות.

3. הכדורים נשמרים מעולה במקפיא. לקבלת תוצאה מירבית כדאי להוציא אותם רבע שעה לפני לטמפרטורת החדר (בזמן שאתם מכינים קפה).

4. חם מאוד בימים האלה וכדאי מאוד להכין את הכדורים כשהמזגן עובד. קחו בחשבון שמידי פעם תצטרכו לשטוף ידיים ואז להמשיך היות ושוקולד לבן הוא לא הדבר הכי יציב שיש והוא קצת נדבק לידיים אחרי כמה כדורים (בחורף אני מניחה יהיה קל יותר).

5. לגרסת פרווה/ טבעונית החליפו את השוקולד הלבן בשוקולד טבעוני (כמו של פנדה) או פרווה. את השמנת בקרם קוקוס או שמנת צמחית באותה הכמות ואת החמאה בשמן קוקוס או מחמאה. לגבי ההפתעה יש חטיף ג’קסס (JAXX) של שטראוס שהוא פרווה ומדובר למעשה בחטיף כדורי שוקולד במילוי קרם.