היום, כבכל יום, אספתי את הנסיך הקטן שלי מהגן. תמיד הוא קופץ משמחה לקראתי כאילו עבר נצח מאז התראנו (5 שעות עבור ילד זה נצח) והיום היה לו סוד, כנראה שהילדים שחקו בחצר והעיפו אל מחוץ לגדר צלחת מעופפת של הגן. אז איך שהשער נפתח הוא שעט החוצה אחר הצלחת.

הוא ניסה לזרוק אותה חזרה אל מעבר לגדר פעם אחר פעם וללא הצלחה. עמד לידו עוד ילד מהגן וכל הזמן אמר לו שככה לא עושים והקטן שלי, כלום. מנסה שוב ושוב. היה חם היום, הזעה כבר התחילה לזחול לי במורד הגב ולא עזר שהייתי עם בקבוק מים ענקי שהבאתי מהבית. לא, הבן שלי חייב להצליח. בסוף החליט שהדרך הכי טובה היא ללכת לשער הגן ולמסור את הצלחת. מזל טוב! אז זהו שלא.

הילד שהיה לידו חטף לו את הצלחת וזרק אותה לקיבינימאט והלך. הבן שלי סינן לעברו משהו והתחלנו ללכת הביתה. הוא ניסה באומץ להחביא את הדמעות מתחת לכובע המצחיה שלו ורצה רק שאניח לו להתגבר על כאב הלב לבד. ילד בן חמש שלא רוצה את החיבוק שלי כי לא רוצה לבכות לי לתוך הכתף…

בקיצור, יש גבול לכמה שאני יכולה לעמוד ככה ולראות את קטני שלי ככה אז שאלתי אם הוא רוצה לחזור חזרה ולהחזיר את הצלחת כמו שצריך. לא ממש הייתי זקוקה לתשובה והוא כבר היה בחצי הדרך לגן. כן, כן חם לי ובא לי מזגן אבל יש דברים שאי אפשר להשאיר ככה.

הצלחת הוחזרה לגן והכיף הכי גדול היה לראות את ריקוד השמחה של הבן שלי. מקפץ לו, מנענע את גופו מצד לצד באושר וחיוך של אושר מרוח על הפנים. בדרך הביתה עברנו על פני שיח פרחים והוא הצביע עליו בגאווה כי אלו הפרחים שהוא קטף לי לפני כמה ימים ומופיעים בצילומים של העוגה הזאת. עוגת גבינה דולסה דה לצ’ה אני קוראת לה.

היא אחת מעוגות הגבינה הכי טובות שיצא לי להכין ולאכול. היא יפהפיה, היא עשירה ונפלאה בטעמה והיא ממש קלה. מערבבים הכל בקערה, אין הפרדת ביצים, אין קיפולים, אין נפילות בקיצור מושלמת לשבועות או כשרוצים להרשים בקלי קלות. תהנו וחג שמח.

מצרכים: תבנית 20-24

לחמם תנור ל 150 מעלות

200 גרם פתי בר קלאסי טחון

100 גרם חמאה מומסת

1 גביע גבינת מסקרפונה (250 גרם)

1 גביע גבינת שמנת 16% שומן (225 גרם)

1 גביע גבינת שמנת 5% שומן (200 גרם)

1 מיכל חלב מרוכז (395 גרם)

1 חבילת שוקולד לבן (100 גרם)

1/4 כוס חלב (60 מ”ל)

1/4 כוס מיץ לימון טרי (60 מ”ל)

2 כפות שטוחות קורנפלור (20 גרם)

3 ביצים

ציפוי:

3-4 כפות גדושות של ריבת חלב

פקאנים (לא חובה אבל מוסיף)

אופן ההכנה:

מערבבים פתי בר וחמאה למרקם של חול רטוב ומהדקים לתחתית התבנית. שמים במקפיא לחצי שעה עד שהבלילה מוכנה.

בקערת מיקרו ממיסים שוקולד לבן וחלב עד להמסה. מערבבים היטב ומניחים בצד.

בקערה גדולה מערבבים היטב את הגבינות והחלב המרוכז למרקם אחיד. מוסיפים את השוקולד, מיץ לימון וקורנפלור ומערבבים.

מוסיפים את הביצים ומערבבים היטב לתערובת אחידה וחלקה.

מוציאים את התבנית ושופכים את הבלילה. אופים בחום של 150 מעלות 45-50 דקות עד שהעוגה יציבה (כמעט ואינה רוטטת במרכז).

מצננים לטמפרטורת החדר ואז מורחים את ריבת החלב. אם היא סמיכה מידי אפשר טיפה לחמם אותה במיקרו אבל 10 שניות כל פעם. מקשטים בפקאנים ומכניסים למקרר ללילה שלם (לפחות 8 שעות במקרר). העוגה נשמרת כ- 5 ימים במקרר בתבנית אטומה היטב.

רגע מתוק של פרוסת עוגה ופרחים מהבן שלי

מי מכין קפה

טיפים/ גיוונים:

1. אני הכנתי את העוגה בתבנית של 20 גבוהה והשתמשתי בכ- 120 גרם פתי בר טחון ו 70 גרם חמאה מומסת. לתבנית בקוטר 24 ס”מ כמות הפתי בר הרשומה במתכון היא המתאימה. קחו רק בחשבון שהעוגה יוצאת מעט יותר נמוכה.

2. המסקרפונה מאוד מתאימה לעוגה הזאת אבל מי שלא מוצא יכול במקום גבינת פילדלפיה או גבינת שמנת 30% שומן באותה הכמות.

3. אין טעות במתכון, לא חסר סוכר ובבקשה לא להוסיף סוכר. יש מתיקות מהחלב המרוכז ובכל זאת, העוגה לא מתוקה מידי.