מאז שאני זוכרת את עצמי אני אוהבת זיקוקי דינור. תמיד הם היו נראים לי כמו ציורים בשמי הלילה. אני זוכרת את הקור שהיה אורח קבוע קבוע בערב יום העצמאות, את אחי ואותי מגיעים לאמפי של מצפה עם שמיכות לספסלי השיש (כדי שהטוסיק שלנו לא יקפא) וגם כדי לכסות אותנו. ככה היינו יושבים, תופסים מקום ומחכים להורים ולזיקוקים שהגיעו בהמשך.

כשהבת שלי נולדה חיכינו לרגע שנוכל לראות איתה את זיקוקי הדינור, לחוות איתה יחד את ההתרגשות שבלראות אותם נוסקים מעלה מעלה ומתפוצצים להמוני אורות קטנים צבעוניים. די מהר הבנו שהיא וזיקוקים לא הולכים ביחד כי הרעש, גם כשהם רחוקים, מאוד מרתיעה אותה ומביא אותה לידי בכי.

שני הילדים שלנו מאוד אוהבים את יום העצמאות וממש מחכים לו. לבעיית הרעש מצאנו כבר לפני שנים פתרון, אנחנו מצלמים לה את הזיקוקים בנייד שלנו ואז בבוקר היא מחליטה אם לראות את הזיקוקים עם או בלי קול. ככה או ככה היא ממש מתרגשת לראות אותם.

השנה הוספתי לרשימה פופקורן מתוק כחול לבן. מסתבר שיש אהבות שעוברות במשפחה כמו אהבה לפופקורן מתוק. המתכון הזה הרבה יותר טעים מהגרסה של הסופר, הוא קל להכנה, אין צורך במד חום או פירוטכניקה והוא נורא נורא ממכר, ראו הוזהרתם. בשאר השנה אפשר כמובן לשחק עם צבעים שונים. חג שמח.

מצרכים:

לחמם תנור ל 120 מעלות

פופקורן מוכן מ 1/2 כוס גרעינים

1 כוס סוכר (200 גרם)

100 גרם חמאה

4 כפות גלוקוזה (80 גרם)

צבע מאכל כחול

אופן ההכנה:

מחלקים את הפופקורן לשתי קערות, רצוי גדולות כדי שיהיה נוח לערבב את הפופקורן עם הסירופ.

מכינים את הסירופ:

בסיר קטן מבשלים החמאה, סוכר וגלוקוזה. מביאים לרתיחה ומבשלים כדקה עד שהסוכר נמס. מכבים.

שופכים מחצית מהתערובת לקערה של פופקורן ומערבבים היטב (לא עם הידיים זה קרמל). זו תהיה התערובת הלבנה.

מוסיפים טיפה של צבע מאכל כחול ומערבבים היטב. שופכים לקערה השנייה ומערבבים היטב (מזכירה, לא עם הידיים).

שופכים את הפופקורן על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה ומנסים שהם יהיו בשכבה אחידה. אופים בטורבו בחום של 120 מעלות חצי שעה כאשר אחרי רבע שעה מוציאים את התבנית, מערבבים טיפה ומחזירים להמשך אפייה.

לאחר תום הזמן מוציאים ומצננים טיפה ואז אפשר עם הידיים להפריד בין קבוצות הפופקורן, אתם תראו שחלק נידבקו אז פשוט מפרידים ועל הדרך, מנסים לא לחסל את הכל.

כחול ולבן כחול ולבן…

יום הולדת שמח למדינה

טיפים/ גיוונים:

1. גלוקוזה קונים בכל חנות שמתמחה באפייה. במקום גלוקוזה אפשר סירופ תירס שלפעמים אפשר להשיג גם בסופרים. אפשר דבש במקום רק קחו בחשבון שהטעם ישתנה.

2. לגרסת פרווה או לרגישים ללקטוז במקום חמאה אפשר מרגרינה.

3. האפייה בתנור גורמת לפופקורן להיות ולשמור על הפריכות שלו גם יום יומיים אחרי בתנאי שלא חיסלתם את הכל כבר ובתנאי שאתם שומרים אותו בצנצנת אטומה היטב.

4. אני שמתי את הפוקורן זה לצד זה בתבנית אחת. אם התבנית שלכם קטנה אתם יכולים לשים כל צבע בתבנית נפרדת ממילא האפייה היא על טורבו פשוט באמצע כשאתם מוציאים ומערבבים, הפכו את מיקום התבניות.

5. אפשר כמובן במקום שני צבעים לעשות הכל בכחול. אולי לא הכל יהיה מכוסה לגמרי וזה בסדר גמור אבל בטוח יהיה טעים.

6. כשמתחשק להכין פופקורן צבעוני בשאר ימות השנה, מחלקים את הסירופ לקעריות לפי מספר הצבעים הרצוי, שמים טיפת צבע בכל קערה, מערבבים, שופכים על הפופקורן, מערבבים וממשיכים לפי המתכון.