לפני כמה חודשים התחילו פרוייקט בכיתה של הבת שלי בשילוב תזונאית כדי לשפר ולחשוף את הילדים לטעמים ומרקמים חדשים אבל גם בריאים. הבת שלי יחסית לשאר ילדי הכיתה נחשבת לאוכלת מגוון אבל זה מה שנקרא: עניין יחסי. הכל אצלה לפי תקופות דבר שלעיתים יכול להיות מאוד מתסכל.

כשאתה הורה טרי כל הנושא סביב אוכל יכול להיות מאוד טעון ולשמחתנו כשהיא היתה בת שנתיים היתה לה גננת מדהימה שנתנה לנו את העצה הכי טובה שעד היום אנחנו פועלים לפיה: לעולם לא לריב על אוכל. אנחנו קובעים את שעת האוכל ושמים על השולחן מגוון והיא (הנסיכה שלי) בוחרת מה היא תאכל (בין אם זה דבר אחד או יותר). מה שכן יש לנו שליטה עליו זה נושא ההתנהגות סביב השולחן. העצה הזאת עזרה לנו רבות גם כשנכנס לחיינו הילד השני.

בכל אופן, במסגרת הפרוייקט נתבקשנו לקנות כל מיני ממרחים בריאים ביניהם ממרח טחינה עם סילאן. כבר שקנינו חשבנו למה לא לטעום לראות במה מדובר ואכן, הממרח היה ממש טעים, יכולנו להמשיך לאכול אותו ככה עם כפית אם זה לא היה בשביל הכיתה שלה.

כשנבחרתי גם השנה להשתתף בכתיבת מתכונים עם ממרח טחינה עם סילאן במסגרת מוצר השנה היה לי די ברור שאני הולכת להכין את המתכון הזה לאצבעות פריכות.

המתכון ממש קל להכנה, ללא אפייה, הוא מושלם כקינוח אחרי ארוחת החג (פרווה), הוא מתכון של לגזור ולשמור וככה כל פעם כשמתחשק פינוק קטן (ובריא) פשוט פותחים את המקרר ולוקחים אצבע. תהנו ושיהיה לכם חג פסח שמח ומתוק.

מצרכים: תבנית אינגלישקייק ארוכה

200 גרם שוקולד מריר

20 גרם שמן קוקוס (כשהוא במצב מוצק זה כף)

2 כפות ממרח טחינה עם סילאן (85 גרם)

5 כוסות קורנפלקס (125 גרם)

6 כפות שומשום לקישוט

אופן ההכנה:

בעזרת הידיים מועכים את הקורנפלקס עד לקבלת פתיתים קטנים אבל לא להפוך אותם לאבקה. מניחים בצד.

במחבת חמה קולים את השומשום כמה דקות עד שהם טיפה מזהיבים וריח עולה מהם. שימו לב על הזמן להזיז את השומשום אחרת הם נשרפים בקלות וחבל. מניחים בצד.

בקערה המתאימה למיקרו, ממיסים שוקולד ושמן קוקוס עד להמסה של השוקולד. מוסיפים את הטחינה ומערבבים לקבלת תערובת אחידה.

מוסיפים את הקורנפלקס ושתי כפות מהשומשום ומערבבים עד שהכל מכוסה בשוקולד. מעבירים את התערובת לתבנית מרופדת בנייר אפייה ומהדקים את התערובת. מפזרים שומשום מעל ומכניסים למקרר עד שהכל מתייצב לחלוטין (לי לקח כשעה- שעה וחצי).

פורסים לאצבעות ומגישים. שומרים במקרר בקופסא אטומה.

מראה מלמעלה על האצבעות

זהירות הם ממכרים

טיפים/ גיוונים:

1. במקום קורנפלקס אפשר פצפוצי אורז באותה הכמות ( לכמות של 125 גרם תזדקקו לאותu מספר של כוסות).

2. במקום שמן קוקוס אפשר כף מחמאה (15 גרם) או חמאה (לגרסה חלבית).

3. אני השתמשתי בממרח טחינה עם סילאן (שילוב שאני מאוד אוהבת). למי שאין את הממרח יכול להשתמש בתערובת של 2 כפות טחינה ו 2 כפות סילאן (רצוי טבעי ללא תוספת סוכר)