לפני כמה ימים, הבן שלי ביקש ממני שאאסוף אותו מוקדם מהגן כי הוא לא רוצה לישון צהריים. נסיך קטן בן ארבע שמידי פעם אוהב להתפנק איתי בבית ואני כמובן שלא מתנגדת.

בכל אופן, אספתי אותו מהגן מוקדם ואיך שאנחנו מתמקמים על הספה כדי לראות סרט מצוייר ביחד (יש לי המון סרטים מצויירים ב די.וי.די), אני מדביקה לו נשיקה אדירה על המצח רק כדי לגלות שהוא קודח מחום.

בקיצור, הוא איתי כבר כמה ימים בבית עם חום שעולה ויורד והדבר היחיד שאני יכולה להכין במטבח זו אולי חביתה. הוא פשוט לא מש ממני, סוג של סנדול אבל אם להודות על האמת, אני אוהבת שהוא ככה נותן לי לחבק ולנשק אותו כמה ומתי שבא לי.

בכל אופן, אני מאלו שאוהבים קוקוס בכל דבר, בבישול ובאפייה אבל הכי הכי אני אוהבת את חטיף הקוקוס הזרחני שמוכרים ליד הקופות בסופר. עוד משחר ילדותי אהבתי ועד היום, ממרומי גילי, אבא שלי עוד קונה לי את החטיף הזה מידי פעם. הפעם החלטתי לכבוד פורים ובעקבות קבלת הדין שלתנור אני לא אגיע, שאני הולכת להכין את חטיף הקוקוס של ילדותי. יצא מעולה!

המתכון קל להכנה, לא מצריך מדחום ואפייה ויוצא ממתק שמזכיר את טעם הילדות רק טעים יותר. היות ואין לו קמח הוא מתאים גם לפסח אבל היות ואנחנו בפורים אז אין כמו לתת ולקבל ממתק תוצרת בית שילדים ומבוגרים כאחד, אוהבים. חג שמח.

מצרכים לממתק: 15 גלילים באורך 10 ס”מ ובקוטר של 2 ס”מ

370 גרם סוכר (3/4 1 כוס + 1 כף)

250 מ”ל מים

70 גרם גלוקוזה או סירופ תירס (1/3  כוס)

300 גרם קוקוס (3 כוסות)

30 גרם שמן קוקוס

לציפוי:

150 גרם קוקוס (כוס וחצי)

קצת סירופ פטל (בערך כף)

אופן ההכנה:

בקערת מיקסר שמים את הקוקוס ושמן הקוקוס.

בסיר קטן שמים את הסוכר, מים וגלוקוז ומביאים לרתיחה. ברגע שרותח שמים שעון וממשיכים ברתיחה במשך 5-7 דקות (למי שיש מדחום 110 מעלות). מכבים את האש.

מפעילים את המיקסר עם וו גיטרה על מהירות איטית ומוזגים לאט את הסירופ. ברגע שהסירופ כולו במיקסר ממשיכים עוד 30 שניות ומפסיקים. בעזרת מרית מערבבים לוודא שהכל אחיד ומעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה למנוחה של 20 דקות במקרר. התערובת מאוד דביקה וטיפה חמה בשלב הזה.

בינתיים מכינים את הציפוי:

מערבבים בקערה את הקוקוס עם כף סירופ פטל וממוללים בין האצבעות עד שהקוקוס בצבע ורוד.

מוציאים את תערובת הקוקוס מהמקרר, היא טיפה דביקה אבל ברמה שאפשר לעבוד איתה. לוקחים כמות קטנה מהתערובת, טיפה מעבדים ומגלגלים לגליל באורך 10 ס”מ ובקוטר של 2 ס”מ. מגלגלים את הגלילים בקוקוס הורוד ומניחים בצד.

שומרים בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר או במקרר. אגב, אפשר גם להקפיא אותם.

  

טיפים/ גיוונים:

1. כמו שכתבתי בהתחלה, לא צריך מדחום למרות שרשמתי לאיזה טמפרטורה הסירופ מגיע.

2. במקום סירופ פטל אפשר 2 טיפות של צבע מאכל ורוד (טבעי או אחר).

3. במקום להכין גלילים אפשר להכין כדורים קטנים לגלגל בקוקוס ורוד ולשים במנג’טים.

4. מי שאוהב יכול להוסיף כמה טיפות תמצית מי ורדים לסירופ אחרי שמכבים את האש. אני לא הוספתי, עניין של טעם אישי.

5. במקום שמן קוקוס אפשר חמאה או מחמאה.

6. מי שמעוניין לקבל את הערך התזונתי מוזמן להכנס ל FoodsDictionary.