כילדה, תמיד אהבתי ממתקים. אני זוכרת שבימי שבת בבוקר כשהיינו קטנים, אחי ואני אהבנו להתעורר בבוקר ולמצוא מגש שהורי היו משאירים לנו ליד המיטה, עם כל מיני פירות יבשים וקצת שוקולד כפינוק טעים ובריא.

כשגדלתי, למדתי לאהוב מאוד קרמל. היות ואני באה ממשפחה ארגנטינאית, ריבת חלב היה מצרך די קבוע בבית. אמא שלי היתה עומדת ליד הסירים ומכינה מאפס. עם השנים, גילינו שקיימת בישראל ריבת חלב תוצרת ארגנטינה ואמי החלה לקנות במקום להכין.

עד היום, אם תפתחו אצלי מקרר, אין מצב שלא תמצאו גביע של ריבת חלב מתחבא לו (לרוב הגביע יהיה באמצע שלו). בכל אופן, כל דבר שקשור לקרמל אני פשוט אוהבת.

אחד הממתקים שאני והילדים נורא אוהבים הוא טופיפי, ממתק שאיך שהוא ניפתח כבר הוא נעלם. הוא כל כך טעים ותמיד רציתי לנסות להכין גרסה ביתית שלו אבל הכנת הטופי שמצריכה משחקי חום, ועוד כמה, די הרתיעה אותי ואז הגיע פרוייקט מנטקה.

טופיפי לא ישר קפץ לראש, אבל בסוף זה קרה וכשזה קרה לא הבנתי איך לא חשבתי עליו קודם. ניגשתי למלאכה של הכנת סוכריית טופי, שתהיה במרקם הנכון, כמו של פלסטלינה. עשיתי 5 נסיונות שונים עם חום שונה ומרכיבים שונים והכל הלך לפח, איזה תיסכול.

בשורה התחתונה, החלטתי שאני הולכת על קיצור דרך ולבסיס הטופיפי קניתי טופי קרמל שאותם עיצבתי כקעריות קטנות. קרם הנוגט פשוט אלוהי וקל להכנה וכן, קליתי וקילפתי את אגוזי הלוז רק כדי לדעת איזו מלאכה סיזיפית זאת, אבל התוצר הסופי…מעולה!! אתם פשוט חייבים לנסות.

כדי לראות עוד מתכונים עם אגוזי לוז, היכנסו ל אתר מנטקה ותיהנו.

ובינתיים חזרה אלינו, בואו נכין טופיפי.

מצרכים לטופיפי: כ-20 ממתקים

20 סוכריות טופי קרמל (לא וורטס הקשות, הם ממש לא יעבדו פה)

20 אגוזי לוז ללא קליפה

50 גרם שוקולד מריר 60%

50 גרם שוקולד לבן

100 גרם מחית נוגט

50 גרם שוקולד מריר 60%

אופן ההכנה:

מכינים את המילוי:

בקערה המתאימה למיקרו, ממיסים בפולסים את השוקולד המריר והלבן עד לתערובת אחידה. מוסיפים את מחית הנוגט ומערבבים היטב, מניחים בצד.

מכינים את הבסיס:

בקערה המתאימה למיקרו, מחממים בין 20-30 שניות את סוכריות הקרמל עד למרקם המזכיר פלסטלינה. מכינים קערית קטנה מכל סוכריה על יד הפיכתה לכדור, דוחסים פנימה עם האצבע ומוודאים שאגוז לוז ניכנס פנימה בקלות.

מכינים את הכיסוי:

ממיסים את השוקולד המריר ובעזרת כפית, יוצרים טבעות קטנות ודקות שקוטרן קצת קטן יותר מקוטר הקעריות שהכנתם. אפשר לשים במקרר עד לשימוש בהן.

מרכיבים את הטופיפי:

שמים בכל קערית אגוז לוז ובעזרת כפית, ממלאים את הקעריות עד לשפה שלהן, מוודאים שלא נוזל החוצה. משאירים את הקעריות בחוץ כשעה בחוץ עד שהמילוי מתחיל להתגבש.

אחרי שעה המילוי לא יהיה נוקשה לגמרי אבל הוא כבר יציב יותר. מוציאים את מטבעות השוקולד שהכנו.

בעזרת מעט מילוי שנותר, שמים קצת בתחתית המטבעות ומדביקים בעדינות על המילוי. שמים במקרר לשעה-שעתיים ואז אפשר להתחיל להנות.

הממתק נישמר בקופסא אטומה במקרר, תאורטית, אם נותר משהו ממנו אז כמה ימים הוא יהיה טוב לאכילה אבל אני מאמינה שהכל יעלם באותו יום. תהנו.

  

טיפים/ גיוונים:

1. במקום שוקולד לבן, אפשר שוקולד חלב באותה הכמות.

2. מחית נוגט קונים בחנויות מתמחות והוא ממש טעים, חבל לוותר עליו.

3. כדי לקלוף אגוזי לוז יש לקלות אותם בתנור בחום של 160 מעלות כרבע שעה ואז לשפשף אותם בתוך מגבת. ההליך די סיציפי כי זה אגוז אגוז אבל מי שלא מעוניין יכול לרכוש מראש בחנויות תבלינים (לפעמים גם בסופרים) אגוז לוז ללא קליפה (קצת יותר יקר אבל הרבה פחות התעסקות).