p6150090-jpg-1

ערב אחד,  אני ובן זוגי יושבים ומשוחחים על הא ועל דא ואיכשהו השיחה גלשה לזה שממש בא לי בראוניז. עכשיו זה ערב, מאוחר ולי ממש לא בא עכשיו ללכת למטבח להתחיל לאפות ואז צץ לי רעיון כי על הדרך חשבתי על וופל בלגי (זה מה שקורה כשרעבים ויש הפרעת קשב…).

מפה לשם החלטתי לשתף את בן זוגי באוסף מחשבותיי וזה מה שיצא: אני: בא לי לעשות בראוניז אבל לא בתנור. בעלי: ?? מה זאת אומרת? אני: במקום לאפות אותם, להכין אותם במכשיר וופל בלגי, לארוחת בוקר בעלי: טוב…….. אבל השוקולד לא יישרף? אני: ?? אני אחקור את הנושא באינטרנט… ואחרי מחקר יש לי רק דבר אחד להגיד, אפשר לסמוך על האמריקאיים (בכל זאת, בראוניז זאת המחלקה שלהם).

תראו, זה לא אותה בלילה קלאסית של בראוניז שאיתה אופים, היא טיפה שונה בגלל דרך ההכנה אבל הבראוניז יוצאים טעימים, לחים והמתכון ממש קל להכנה. בונוס נוסף הוא שלא צריך מיקסר או תנור רק מכשיר של וופל בלגי.

אז למי שבא להתפנק עם ארוחת בוקר קצת אחרת וגם לגוון את רפרטואר ה-וופל בלגי, זה לגמרי בשבילכם.

אנחנו לגמרי אימצנו את המתכון, רק דבר אחד חשוב, לא “לאפות” יתר על המידה. הבראוניז צריך להישאר לח מבפנים. מקווה שגם אתם, כמונו, תאהבו ותאמצו את המתכון. אז בואו נתחיל.

לבלילה: 8 ריבועים.

150 שוקולד מריר

150 חמאה

3 ביצים

1/2 כוס סוכר (100 גרם)

3/4 כוס קמח (105 גרם)

1/4 כוס קקאו (35 גרם)

קורט מלח

1 כפית אבקת אפייה

1/4 כוס חלב (60 מ”ל)

אופן ההכנה:

בקערה שמתאימה למיקרו שמים את החמאה והשוקולד וממיסים בפולסים. בקערה אחרת מנפים יחד את כל החומרים היבשים. מוסיפים לשוקולד את הביצים ומערבבים עד למרקם קרמי. מוסיפים את תערובת היבשים ומערבבים. מוסיפים את החלב ומערבבים עד לאיחוד ולא מעבר.

מכינים את מכשיר הוופל הבלגי על פי הוראות היצרן. אצלי הוא עובד על כיריים אז רק חיממתי. משמנים טיפה לפני שמתחילים לשפוך.

הבראוניז יהיו מוכנים מאוד מהר אז אחרי חצי דקה (אמרתי מהר) כדאי כבר לראות מה המצב. מצננים טיפה, מאבקים באבקת סוכר ומגישים.

זהו, הפינוק שלכם מוכן, לכו, תיהנו ואשמח לשמוע איך יצא .

p6150098-jpg-1

טיפים/ גיוונים:

1. במקום שוקולד מריר אפשר שוקולד חלב.

2. אפשר להגיש עם אבקת סוכר, סירופ שוקולד, קצפת, מה שבא ועושה לכם אושר.

3.  שומרים בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר.

p6150125-jpg-1