לפני כחודש היתה לנו חגיגה כפולה במשפחה. נולד לי אחיין מקסים בשם יוגב (מזל טוב לאחי וגיסתי) והורי חגגו יום נישואים. ללא ספק אירוע שדורש פינוק רציני.

הורי הוזמנו אלינו לסוף שבוע ואחי ומשפחתו המתרחבת הגיעו אלינו ביום שבת. מבחינת בישולים קלי קלות, זורקים כמה דברים טובים לסיר, נותנים לו להתבשל כמה שעות במיץ של עצמו ויש לנו נזיד משגע בכלום עבודה (אחת הסיבות שבגללן אני אוהבת את החורף, נזידים).

בגזרת הקינוחים נרשמה התלבטות כי עבר עלינו שבוע לא פשוט וקינוח חייב להיות מושקע אבל לפעמים העייפות מנצחת. היות ואני טיפוס עצלן ואין לי הרבה סבלנות לדיוקים על המילימיטר או סבלנות בכלל, אם להודות על האמת, חיפשתי קינוחים עם רושם אבל בלי אפייה ומאמץ.

הריבועים האלה הם פשוט מושלמים. הבסיס שלהם דורש שני מרכיבים והשאר הם בגדר העשרה של טעם ומרקם אבל גם בקטנה, לא משהו שמצריך הליכה לחנות מתמחה. את הריבועים כבר הכנתי כמה פעמים בעבר והם אף פעם לא מאכזבים ותמיד סוחטים מחמאות.

אז קבלו מתכון שוקולדי, עשיר ומפנק שלא רק שיעשה לכם טוב הוא ממש קל להכנה. אתם הולכים להתאהב בו. תהנו.

לתערובת הפאדג’: 20-25 ריבועים. תבנית בגודל 20X20

פחית חלב מרוכז ( 395 גרם)

400 גרם שוקולד מריר 60% לפחות

כפית גדושה נס קפה

50 גרם חמאה קרה

1/2 כוס פיסטוקים

כף ברנדי

אופן ההכנה:

בסיר בינוני שמים את החלב המרוכז, שוקולד וכפית נס קפה ומבשלים על אש נמוכה עד שהשוקולד כמעט נמס. כל הזמן הזה מערבבים. מכבים את האש ומערבבים באסרטיביות עד שמעט השוקולד שנותר נמס לחלוטין ומתקבל עיסה חלקה ומבריקה.

מוסיפים את החמאה ומערבבים נמרצות עד שהיא נמסה. מוסיפים את הפיסטוקים והברנדי ומערבבים עד לפיזורם.

שופכים את התערובת לתבנית מרופדת בנייר אפייה ולוחצים עליה. משאירים אותה בחוץ לכמה שעות להתמצקות מלאה או מעבירים למקרר לכשעתיים עד שהיא יציבה דייה ואפשר לחתוך לקוביות.

חותכים לריבועים קטנים בגודל 2X2 ושומרים במקרר בקופסא אטומה ונהנים כל פעם מחדש.

מבט מלמעלה על האושר הזה

טיפים/ גיוונים:

1. במקום ברנדי אפשר ויסקי או כל ליקר אחר שאוהבים. מי שמטעמים כאלה או אחרים לא יכול אלכוהול, אפשר לוותר.

2. אני השתמשתי בשוקולד מריר 60% מי שאוהב את השוקולד מריר יותר יכול 70% קקאו.

3. את קוביות השוקולד אפשר לשמור כחודש במקפיא כשהן אטומות היטב.

4. הפוסט צולם ונערך מחדש ב 10.2.17