מתכון מקסים טעים וממש קל להכנה הישר מהמטבח האיטלקי ( אחד המטבחים האהובים עלי).

את הסופגניות האלה נהוג לאכול באיטליה בפסטיבל ממש לפני תקופת “התענית” (“לנט” – Lent) . זוהי התקופה שבין יום רביעי של האפר לבין יום שבת הקדוש שלפני יום ראשון בו חל הפסחא.

היות ובזמן התענית המאמינים מונעים מעצמם דברים שהם מתענגים עליהם כמו מתוקים ובכללם כדורי הריקוטה המתוקים האלה, אז בפסטיבל שהוא החגיגה שלפני הצום חוגגים בין היתר עם אוכל טוב ומי כמו האיטלקים יודע ומבין באוכל טוב ובחיים הטובים.

כדורי הריקוטה מתאימים לחנוכה שלנו והכי כיף שאין בהם שמרים. יש בהם מתיקות עדינה ושילוב מנצח של גבינת ריקוטה, לימון ומעט סוכר ובנוסף מרקם של ענן, אוורירי כל כך. פשוט גן עדן . אני כבר כמה שנים מכינה אותם בתקופה הזאת לחנוכה הן סופר קלות ואני מקווה שתיהנו מהם גם.

לבלילה: 20-25 כדורים תלוי בגודל

2 ביצים

מיכל ריקוטה (250 גרם- שימו לב לא ריקוטה מלוחה)

גרדת לימון שלם

מיץ מלימון שלם

כף אמרטו או מרסלה

1 כוס קמח (140 גרם)

1/3 כוס סוכר (70 גרם)

1 כפית אבקת אפייה

לטיגון: ליטר 1 שמן

לקישוט: אבקת סוכר

אופן ההכנה:

בקערה מערבבים ביצים, ריקוטה, גרדה ומיץ לימון לתערובת אחידה.

בקערה נוספת מערבבים קמח, סוכר ואבקת אפייה לפיזור אחיד של החומרים. שופכים את תערובת הקמח לתערובת הריקוטה ומערבבים בעדינות לאיחוד החומרים אך להיזהר מערבוב יתר.

מחממים שמן בסיר בינוני. לוקחים כמות של כפית ובעזרת כפית נוספת מפילים לשמן (הן תופחות משמעותית). ברגע שהסופגניות מוכנות הן מתהפכת לבד, די מגניב לראות את התהליך. במידה ואחרי 2-3 הן לא מתהפכות אז בעזרת כף תנו דחיפה קטנה והן תתהפכנה. שימו לב לעשות בנגלות של כ 8 סופגניות כל פעם כדי לא לקרר יותר מידי את השמן וגם בגלל שהסופגניות מאוד מתנפחות בטיגון.

ברגע שהן שחומות מוציאים לקערה עם נייר סופג. ברגע שכולן מוכנות מפדרים באבקת סוכר ומגישים. תהנו.

כדורים קטנים של אושר גדול

טיפים/ גיוונים:

1. אני השתמשתי בריקוטה פרסקה אבל גם הרגילה תתאים רק לוודא שהיא אינה מלוחה.

2. אפשר להוסיף תמצית וניל לבלילה מי שרוצה ואוהב.

3. האמרטו אינו מורגש כלל אך הוא עוזר בכך שהוא מונע מכמות גדולה של שמן לחדור לבצק בעת הטיגון. במקום אמרטו אפשר ליקר מרסלה או ברנדי.

4. למי שמשתמש במד חום לטיגון כמוני יש להביא את השמן ל 170-175 מעלות.