זה לא חדש שאחד המטבחים האהובים ביותר עלי הוא המטבח האיטלקי. לפני שנים נסעתי לפירנצה, איטליה ולא היה יום שלא נכנסתי לגלידריה או קונדיטוריה וטעמתי את המתוקים שלהם.

המטבח האיטלקי לא מדוייק ואומנותי כמו הצרפתי. הוא יכול להיות גס ומחוספס מצד אחד אבל שילוב הטעמים שלו הוא מושלם בעיני. אין במתכונים שלהם, כולל זה של הבישול, הרבה מרכיבים אבל דבר אחד חייב להיות, איכות. על זה האיטלקים ממש לא מתפשרים, בין אם זה גבינות, ירקות או בשר ובין אם זה הליקרים, שוקולד ואגוזים שלהם.

העוגיות האלה ממש פשוטות להכנה אבל הן ממכרות ברמה שאחרי שהבת שלי טעמה עוגייה אחת (ואז עוד אחת) הייתי צריכה להרחיק את המגש (גם ממני למען האמת).

הגשם שמכה עכשיו בחלון פשוט עשה לי חשק לעוגיות האלה, אולי בגלל הזיכרון של גשם באיטליה אבל העוגיות האלה הן ממש נחמה ביום כזה קודר. רק צריך לזכור להשאיר (קצת) גם לאחרים.

לבצק: כ- 50 עוגיות

לחמם תנור ל 170 מעלות

200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

2 כוסות קמח (280 גרם)

1 כוס אבקת שקדים (100 גרם)

3/4 כוס אבקת סוכר (90 גרם)

פקק של ליקר אמרטו איכותי (כף)

לקישוט:

אבקת סוכר

אופן ההכנה:

במעבד מזון שמים את הקמח, אבקת שקדים ואבקת סוכר ומערבלים שנייה לפיזור החומרים.

מוסיפים את החמאה ומעבדים עד לתחילת יצירת פירורים גסים. מוסיפים את האמרטו ומעבדים עד ליצירת בצק. במידה ואתם רואים שקשה למעבד הוסיפו כף חלב. שימו לב לא לעבד מעבר לשלב יצירת הבצק. הבצק צריך להיות במרקם של מרציפן או פלסטלינה.

מעבירים את הבצק לקערה נקייה. אם אתם רואים שקל ליצור כדורים מהבצק מעולה. אם אתם מרגישים שהבצק מזיע טיפה, הכניסו אותו לחצי שעה למקרר.

קורצים מהבצק כדורים קטנים ומגלגלים אותם לנחשים. מניחים אותם בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה כשהנחשים יוצרים מעין צורת פרסה. השאירו טיפה רווחים בין עוגייה לעוגייה. כשאתם מסיימים, הכניסו את המגש למקרר ל 15-20 דקות למנוחה כשבזמן הזה התנור מתחמם.

אופים את העוגיות בחום של 170 בין 12-13 עד שהעוגיות טיפה מזהיבות אבל נשארות בהירות. הן יהיו טיפה רכות למגע אבל יתייצבו סופית בקירור. כשהן קרות, פזרו אבקת סוכר והגישו.

טיפים/ גיוונים:

1. למי שרוצה גרסת פרווה מוזמן להחליף את החמאה במחמאה. לא ניסיתי להכין עם שמן קוקוס, אם אתם מנסים אשמח לשמוע איך יצא.

2. במקום אמרטו אפשר כמה טיפות תמצית שקדים (לא בטעם) אבל ממש מעט כי התמצית מאוד מרוכזת.

3. את העוגיות שומרים בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר. היות ויוצאת כמות יפה של עוגיות אפשר להקפיא חלק מהן ואז כשבאים אורחים מוציאים חצי שעה לפני ויש לכם כיבוד.