כל שנה, בתקופה הזאת של השנה, הראש שלי מתמלא ברעיונות לכבוד החג ולא תמיד אני מצליחה לממש את כולם מסיבה כזאת או אחרת. רעיון שכבר ישב אצלי בראש כמה שנים ולא יצא אל הפועל היה המתכון הזה של שושני תפוחים. מאפה פשוט מושלם לראש השנה.

השנה התחילה אצלי עם המון דברים חדשים כשאחד מהם היה כניסת בני לגן חובה של העירייה אחרי שנים שהיה בחממה של גן פרטי. אני מאוד חששתי מהמעבר אבל מסתבר, שהייתי צריכה לתת יותר קרדיט לנסיך שלי שהשתלב הרבה יותר בקלות ממה שחשבתי. אני בכלל טיפוס פחדן. אם הייתי צריכה להיות דמות מהספר של פו הדב לגמרי הייתי חזרזיר (פחות הפרווה).

היות והשנה היא בסימן של התחלות חדשות ומימוש רעיונות אז שושני התפוחים הם לגמרי רעיון שהבשיל אבל בגרסה שלי שהיא ללא בצק עלים (כמו רוב המתכונים) וללא מוצקי חלב (כדי שיתאימו לאחרי הארוחה). בסוף יצא מתכון שגם מתאים לטבעוניים שבינינו.

המאפה המתקבל מרשים וכל מי שראה אותו מאוד התלהב (אז תחשבו מה האורחים שלכם יגידו), הוא קל להכנה, הבצק נוח לעבודה והחלק המאתגר יותר הוא, פריסת התפוחים הכי דק שאפשר אבל באמת שזהו. מאפה אישי יפהפה שמתאים לאווירת החג.

אז הדליקו תנורים, ובואו נכין מאפים שיגרפו מחמאות מהאורחים שלכם. חג שמח.

מצרכים: 10 יחידות

לחמם תנור ל 175 מעלות

תזדקקו לתבנית שקעים כמו למאפינס.

לבצק:

1/2 2 כוסות קמח (350 גרם)

2 כפות סוכר (25 גרם)

1/3 כוס שמן קנולה (65 גרם)

3/4 כוס מיץ תפוחים טבעי (180 מ”ל)

למילוי:

2-3 תפוחי עץ אדומים גדולים

ריבת תפוחי עץ

לקישוט:

אבקת סוכר

אופן ההכנה:

בקערה גדולה מערבבים את הקמח והסוכר ויוצרים גומה. שופכים אליה את השמן ומיץ התפוחים ומערבבים, תחילה בעזרת כף עץ ואז ממשיכים עם הידיים עד לקבלת בצק טיפה דביק. מכסים ונותנים לו רבע שעה לנוח בטמפרטורת החדר.

ניגשים להכין את התפוחים:

חוצים את התפוחים, מנקים מגרעינים ופורסים לפרוסות כמה שיותר דקות. למי שיש מנדולינה יהיה קל יותר, רק זהירות על האצבעות.

מניחים את התפוחים בקערה, סוחטים חצי לימון ומכסים במים חמים (ממכשיר מים) ומכסינים למיקרו לשתי דקות עד שהפרוסות רכות שאפשר לגלגל אותן. מסננים אותם ומניחים בצד.

מחלקים את הבצק לשתיים. מקמחים משטח עבודה ומרדדים את הבצק למלבן כמה שיותר דק. חותכים את המלבן לרצועות בגודל 27 ס”מ אורך וברוחב 5-6 ס”מ לערך.

מורחים מעט ריבה לאורך הסרט. לוקחים כמה פרוסות של תפוח (לי יצאו 6 פרוסות גדולות) ומניחים אותם כמו רעפים על גבי מחצית מהבצק כאשר החצי העליון של הפרוסות מבצבצות מעל הבצק. מקפלים את חצי הבצק התחתון על הפרוסות ומגלגלים את הרצועה כמו שבלול. מניחים בתבנית מאפינס משומנת. ככה ממשיכים עד לגמר הבצק.

מי שזקוק לעזרה איך להכין את השושנים, מוזמן להכנס לסרטון הזה ביו טיוב.

אופים את המאפים בחום של 175 כ 30 דקות עד שהבצק מקבל גוון חום. שימו לב אחרי 25 שהתפוחים לא משחימים מידי. במידה וכן הנמיכו את החום ל 170 מעלות. מצננים לטמפרטורת החדר, מפדרים באבקת סוכר ומגישים.

 

טיפים/ גיוונים:

1. לגבי מיץ התפוחים: אני השתמשתי במיץ תפוחים טבעי של פרימור. אפשר לקנות תרכיז תפוחים טבעי ולמהול אותו במים. במידה ולא מוצאים אפשר להשתמש בנקטר תפוחים ואז להשמיט את שתי כפות הסוכר.

2. לגבי הריבה: אני קניתי ריבת תפוחים ואגסים מאוד טעימה אבל למי שיש ריבת תפוחים ביתית, תשתמשו בה. אפשר גם ריבת משמש או ריבה אדומה. הריבה צריכה להיות טעימה לכם.

3. אני השתמשתי במתכון בשני תפוחים אדומים גדולים אבל לפעמים בסופר הם מגיעים קטנים ואז עדיף 3. אין צורך כאמור לקלוף אבל כן צריך לשטוף.

4. את המאפים שנותרו שומרים במקרר בקופסא סגורה. אני אוהבת לאכול אותם קרים אבל אפשר לחמם 30 שניות במיקרו, לפדר באבקת סוכר ולהגיש.

5. אפשר במקום לשמן את התבניות להניח בכל שקע עטרת נייר ואז כשמגישים את המאפה הוא יהיה בתוך עטרת יפה.

6. לרגישים לגלוטן, אפשר להשתמש בקמח ללא גלוטן כמו תמי או כרגיל ללא שום בעיה.