P8100003.JPG 1

אחד הדברים שאני אוהבת בקיץ (לא העונה העונה האהובה עלי) אלו שפע הפירות שמהם אפשר להכין כל כך הרבה מאפים נפלאים.

השנה קרה דבר מוזר, שנים שאני מנסה לגרום לילדים שלי לאכול יותר פירות וכלום, אין עם מי לדבר. השנה כל פעם שקניתי פרי לעוגה, הוא נעלם זמן קצר אחרי שהגיע הביתה. למען האמת, אני מעדיפה את האופצייה הזאת, היא מאוד מוצאת חן בעיני.

הפעם בפרוייקט מנטקה הכריזו על מנגו כעל פרי החודש ולשמחתי (או לא..) זה הפרי שהילדים שלי פחות התחברו אליו הקיץ. הצרה שלי היתה שחלק מהזמן הייתי עם וירוס מעצבן שגרם לי ולספה להיות ישות אחת, כך שלא ראיתי את עצמי אופה או מכינה משהו איתו (או עם כל דבר אחר לצורך העניין).

ברגע האחרון, מור המקסימה (אחראית הפרוייקט) נתנה לי עוד יום אחד והעוגה הזאת, שישבה לי בראש מרגע שהוכרז המנגו כחומר החודש, יצאה לדרך. אחרי הכל, אין כמו עוגות גבינה בקיץ ובכלל. מחית המנגו שישבה לה יפה במקפיא ורק חיכתה להזדמנות, לא ידעה נפשה מרוב שמחה וככה כולנו יצאנו לדרך.

העוגה קלה מאוד להכנה, השכבות מוסיפות לה לא רק יופי אלא גם טעמים משגעים וללא ספק זאת עוגה מרשימה שמתאימה לאירועים. מבחינתי, יום קיץ חם הוא אירוע שמצדיק עוגה יפהפיה שכזו. אז קדימה, הכינו את המיקסר והתבנית כי אנחנו מתחילים.

אם בא לכם לראות עוד מתכוני מנגו, של עוד בלוגרי אוכל מוכשרים, לחצו כאן.

מצרכים: תבנית בקוטר 22-24

שרוול של לשונות חתול (תזדקקו לבערך 15-18 לשונות חתול)

1/2 כוס חלב להרטבת לשונות החתול

2 גביעי גבינת שמנת 16% שומן (440 גרם סה”כ)

1 גביע גבינה לבנה 5% שומן (250 גרם)

2 מיכלי שמנת להקצפה 38% שומן (500 מ”ל סה”כ)

1 חבילת אינסטנט פודינג וניל (80 גרם)

2/3 כוס אבקת סוכר (80 גרם)

200 גרם שוקולד לבן

1/4 כוס חלב

לשכבות:

כף מחית פיסטוק

1/2 כוס פחות כף מחית מנגו (90 גרם)

50 גרם שוקולד לבן

אופן ההכנה:

בקערה קטנה המתאימה למיקרו ממיסים את מחית המנגו והשוקולד הלבן (לשכבת המנגו) בפולסים עד שהשוקולד נמס. מניחים בצד.

טובלים במעט חלב (לא להטביע בחלב) ומצופפים את לשונות החתול אחד ליד השני בתחתית תבנית אפייה. ייתכן ותצטרכו לשבור כמה כדי לכסות כמה שיותר שטח.

בקערה נוספת המתאימה למיקרו ממיסים את השוקולד הלבן והחלב בפולסים עד שהשוקולד נמס. מניחים בצד, עוד רגע הוא יכנס לבלילת הגבינה והתערובת שוקולד חייבת להיות בטמפרטורת החדר לפחות.

בקערת מיקסר שמים את הגבינות, שמנת להקצפה, אינסטנט פודינג ואבקת הסוכר ומתחילים להקציף. תחילה במהירות נמוכה עד שהכל מתאחה ואז במהירות גבוהה עד שהתערובת מתעבה.

מוסיפים את השוקולד וממשיכים להקציף עד לקבלת קצף יציב. מחלקים את הבלילה ל 3 חלקים כאשר שניים מתוכם יקבלו תוספת.

שופכים שליש מהבלילה שאינה מקבלת תוספת ומחליקים אותה. לשליש נוסף מוסיפים כף מחית פיסטוק ומערבבים עד לאחידות ואז משטחים אות בעדינות על גבי השכבה הראשונה.

את תערובת המנגו- שוקולד לבן שהכנו בתחילת התהליך שופכים על השליש הנוסף ומערבבים לאחידות. שופכים בעדינות ומשטחים על שכבת הפיסטוק.

מכניסים למקפיא לשלוש -ארבע שעות ואז מעבירים למקרר ל 6 שעות לפחות. ניתן ליהנות מהעוגה כעוגת גלידה שמתאימה לימים החמים האלה במקרה כזה אוכלים אותה ישר מהמקפיא.

טיפים/ גיוונים:

1. לשונות חתול אלו אותן עוגיות שמשמשות להכנת עוגת טרמיסו ואפשר למצוא אותן בכל סופר במדף של מזון תינוקות. מי שרוצה, יכול להשתמש בתחתית של פתי בר טחון וחמאה (יחס של: 150 פתי בר ו 80 גרם חמאה מומסת).

2. אני השתמשתי בגבינת 16% שומן. למי שאין או לא מוצא, גבינה עם אחוזי שומן גבוהים יותר גם תעשה את העבודה.

3. למי שאין מחית מנגו יכול להשתמש במנגו טרי. תזדקקו למנגו 1-2 תלוי בגודל, קולפים ושמים במעבד מזון ומודדים קצת פחות מחצי כוס.

4. מחית פיסטוק קונים בכל חנות שמתמחה באפייה. מי שאלרגי או ממש לא מסוגל לחיות עם פיסטוק יכול כף מחית נוגט. יצא מעולה.

P8100021.JPG 1