לפני כמה שנים נסעתי לפירנצה, ככה לשבוע לפני עונת המבחנים באוניברסיטה. עוד טרם נסיעתי אהבתי את כל מה שקשור במטבח האיטלקי, חומרי הגלם, האפייה והבישול. הנסיעה לשם רק העצימה את אהבתי למטבח האיטלקי.

אמנם אני באה מבית ארגנטינאי אבל ההשפעות של המטבח האילקי היו גם מאוד מורגשות בו. אמא שלי היתה מכינה שנים ניוקי מתפוחי אדמה, פסטה ביתית ועוד תבשילים מהמטבח האיטלקי.

ניוקי תפוחי אדמה תמיד היה מאתגר עבורי, כל ההתעסקות סביב תפוחי האדמה די הוציאה לי את החשק להכין ניוקי ולכן תמיד קניתי מוכן.

לפני כמה שנים קניתי ספר עם מתכונים אילטקיים ושם היה מתכון קל ביותר לניוקי ריקוטה (באיטלקית קוראים למתכון ricotta gnudi). שנים הייתי מכינה אותו עם ריקוטה וחלמונים עד שהגעתי לסדנת גבינות במשק יעקובס . בתור אחת שמאוד אוהבת גבינות, מכל הסוגים, המשק היה מבחינתי גן עדן לגבינות. גבינות רכות, חצי קשות וקשות ומשפחה אחת מקסימה. אם אתם באזור, פשוט תכנסו ולא תתחרטו.

יש אמירה שאומרת שאנשים ניקרים בדרכך מסיבה מסויימת. רצה הגורל (או הסדנא…) ופגשתי את השפית רומי נדלר המקסימה שלימדה והראתה לנו, את אותו מתכון ששנים הייתי עושה, עם כמות גדולה יותר של ריקוטה במקום החלמונים. יששש!! אני הייתי בעננים באותו רגע.

המתכון קל בצורה מביכה, טעים בצורה בלתי רגילה ואם תוסיפו לו רוטב פסטו אתם לגמרי באיטליה. את הבצק מכינים ביד והוא מרגיש כמו הבצק של הילדים, לא דביק בכלל, אלסטי ונוח לעיבוד.

אז, לכבוד שבועות, קבלו מתכון שיגרוף המון מחמאות ואם תרשו לי, הוא מתכון ששווה לאמץ בכל השנה. המתכון עצמו הוא בסיסי ואתם רשאים להגיש אותו עם כל רוטב שאתם אוהבים. הכי מומלץ וקלאסי זה רוטב פסטו אבל אפשר גם עגבניות.

מצרכים: 4-5 מנות עיקריות

1 מיכל ריקוטה של משק יעקובס (400 גרם)

1/2 1 כוסות קמח + 2 כפות שטוחות (230 גרם)

3 כפות פרמזן מגורר דק

1/2 כפית מלח

1/4 כפית אגוז מוסקט

אופן ההכנה:

בקערה בינונית שמים את כל החומרים ומתחילים ללוש ידנית עד שמתקבל בצק לא דביק ואלסטי (5 דקות וזהו). מקמחים משטח עבודה ומחלקים את הבצק ל-3 חלקים. כל חלק מגלגלים לצורת נחש בקוטר של 1 ס”מ בערך (קחו בחשבון שהניוקי מתנפח בבישול) וחותכים לחתיכות קטנות של 1-1.5 ס”מ.

מרתיחים בסיר גדול מים. כשהם רותחים, מנמיכים טיפה ומכניסים בעדינות את הניוקי לסיר. ברגע שאתם רואים אותם צפים למעלה, תנו להם עוד 2 דקות ואז הוציאו אותם לקערה.

זהו, הניוקי מוכנים ורק צריך להגיש אותם עם רוטב שהכנתם וחיממתם מראש (פסטו לא צריך חימום). תהנו וחג שבועות שמח.

  P5230018

טיפים/ גיוונים:

1. במידה ובאזור שלכם אין ריקוטה של יעקובס אז בכל סופר אפשר לקנות ריקוטה במשקל (זול יותר מקופסא) או כל ריקוטה שיש במדפים.

2. את הניוקי אפשר להכין עד יום מראש ולשמור במקרר בתבנית עם ניילון נצמד ולמחרת להרתיח מים ולהמשיך במתכון.

3. הרוטב שהכי מתאים לדעתי לניוקי הוא כאמור, רוטב פסטו ביתי (אם אתם קונים קנוי ודאו שהוא מאיכות טובה) אבל גם רוטב עגבניות מתאים. הכינו את הרוטב ככה שהוא יהיה מוכן לכשהניוקי יצופו. ככה כשהניוקי מוכן שמים בצלחת מהרוטב ומעל את הניוקי.

4. במידה ואתם מעוניינים בערכים התזונתיים של המתכון, כנסו ל FoodsDictionary