אם יש משהו שאנחנו אוהבים במשפחה זה ליהנות מארוחה טובה אבל כזו שלא צריך להשקיע יותר מידי. שלא תבינו לא נכון, כשאנחנו מארחים או יש אירוע אז אני מאוד אוהבת להכין דברים מיוחדים אבל ביומיום, כמה שיותר טעים וכמה שיותר פשוט.

אני אוהבת ללכת לשוק בימי רביעי, זה היום שבו יש סחורה טובה ולא יותר מידי עמוס. אני אוהבת לחפש ולמצוא כל מיני פירות וירקות שלא תמיד אני מוצאת בסופר (שלא אתחיל לדב על המחירים) ויום אחד החלטתי שאני קונה פטריות מכמה סוגים.

בן זוגי שיחייה נורא אוהב פטריות והיות וחם אין סיכוי שאני נוגעת במרק אז..פשטידה ואחת מהקלות ביותר להכנה. אין לה בסיס מה שהופך אותה כבר למהירת הכנה אבל גם בלעדיה, היא פשטידה מעולה לאירוח וסתם כדי ליהנות ממנה עם סלט עלים בצד.

המתכון ממש קל להכנה, החלק הארוך הוא טיגון הפטריות אבל זה גם בקטנה. היות ומדובר על פטריות טריות חייב לטגן לפני אחרת הן יפרישו המון נוזלים וחבל. הטיגון גם עוזר להעצמת טעמי הפטריות והפשטידה יוצאת פשוט מעולה.

אז, בואו נדליק תנורים, שבועות כבר פה וזו פשטידה שתתאים בול לארוחה אבל כדאי לאמץ אותה גם לשאר ימות השנה.

מצרכים: תבנית 22/30 או קוטר 26 ס”מ

לחמם תנור ל 180 מעלות

3 סלסלאות של פטריות טריות מסוגים שונים (כ- 700 גרם)

1 גביע קוטג’ 5% שומן (250 גרם)

גביע בינוני של גבינה לבנה 5% שומן (500 גרם)

1 גביע יוגורט 4% שומן (200 גרם)

3 כפות אבקת מרק פטריות

4 ביצים

מלח ופלפל שחור לפי הטעם

אופן ההכנה:

מתחילים עם הכנת הפטריות

חותכים את הפטריות לפרוסות דקות ומטגנים אותם במחבת, עם מעט שמן עד שהן מצטמצמות וכמעט שאין נוזלים. מעבירים אותם לקערה ומניחים בצד.

מערבבים בקערה גדולה את שאר החומרים ובודקים תיבול. מוסיפים את הפטריות ומערבבים. שופכים לתבנית אפייה משומנת ואופים בחום של 180 מעלות בין 40-50 דקות עד שהיא יציבה. נותנים לה כמה דקות לנוח ומגישים. הבטחתי מתכון קל לא? בתאבון.

  

טיפים/ גיוונים:

1. אני השתמשתי ב 3 סוגי פטריות שמצאתי בסופר אבל אפשר להשתמש בסוג אחד, רק לשמור על הכמויות של כ 700 גרם.

2. לגבי הגבינות, אני השתמשתי במה שהיה לי במקרר. שוב, אפשר לשחק עם הסוגים רק לשמור על המשקל הכולל.