אם יש מאכל שאפשר לקרוא לו מאכל לאומי שלנו זה הפלאפל. תמיד אהבתי פלאפל כשהוא עשוי טוב והוא עסיסי ומלא בטעמים. הילדים שלי היו אוכלים אותו בגן בכל שנה ביום עצמאות ומידי פעם הבכורה שלי מבקשת פלאפל וצ’יפס ואז אני קונה פלאפל מוכן ורק מחממת אותו.

למען האמת, אף פעם לא חשבתי להכין בבית, כל הקטע של טיגון בשמן עמוק פחות מושך אותי אבל הייתי חייבת. כמה קשה זה יכול להיות להכין פלאפל כהילכתו..ובכן, ממש קל וכל כך שווה. החלק הארוך מסתכם בזמן ההשריה של החומוסים שמתחיל לילה קודם אבל מעבר לזה, קלי קלות ויוצא פלאפל כל כך טעים וממכר. פריך מבחוץ ורך בפנים. אנחנו הפסקנו לספור כמה כדורים אכלנו ואכלנו לא מעט..רק אומרת.

אז לכבוד יום הולדתה של המדינה הנפלאה שלנו, בואו ונכין פלאפל ירוק וטעים שכל המשפחה הולכת להנות ממנו.

מצרכים: כ- 40 כדורים

500 גרם חומוס יבש קטן לא הענק.

1/2 צרור פטרוזיליה

1/4 צרור כוסברה

6-7 שיני שום קלופים

1 כפית מלח

1/2 כפית פפריקה חריפה

1 כפית פפריקה מתוקה

1 כפית כמון

1/2 כפית פלפל שחור

לטיגון:

ליטר של שמן צמחי

אופן ההכנה:

מתחילים מהשריית גרגירי החומוס במשך 12 שעות לפחות. מסננים את הגרגירים.

במעבד מזון שמים את גרגירי החומוס, עשבי התיבול והשום ומעבדים עד לקבלת תערובת שהיא מזכירה עיסה עם גרגירים. מעבירים לקערה גדולה. אם יש גבעולים בולטים הוציאו אותם, אף אחד לא אוהב להיתקל בגבעול באמצע ביס. במידה ויש לכם מעבד מזון קטן יחסית תעבדו קודם את החומוס, העבירו לקערה גדולה ואז תעבדו את עשבי התיבול עם השום ותאחדו את התערובות.

מוסיפים את התבלינים ומערבבים. מוסיפים לאט לאט רבע כוס מים. מערבבים היטב. לוקחים בידיים רטובות כמות של כף מהעיסה ועושים כדור מהודק. אם הוא עומד יציב, מעולה אחרת הוסיפו עוד טיפונת מים עד שאפשר ליצור כדור מהודק.

מכינים כדורים ונותנים להם לנוח בזמן שאתם מחממים את השמן. בימים חמים כדאי להכניס את הכדורים למקרר. כשהשמן חם דיו מכניסים ומטגנים את הכדורים (כדאי מאוד בסבבים של כמה כדורים בכל פעם) עד שהם מוכנים. מגישים.

ולנו יש פלאפל..

טיפים/ גיוונים:

1. לגבי החומוס. בסופר יש שקיות של חומוס רגיל וחומוס ענק. שימו לב שאתם לא קונים מהזן הענק. במתכון הזה אי אפשר לקצר ולהשתמש בחומוס משימורים או קפוא היות והם מבושלים ובמתכון הזה אנו זקוקים לחומוס שלא עבר בישול אלא השרייה בלבד.

2. אני לא אוהבת כוסברה ולכן שמתי יחסית מעט ממנה ויותר פטרוזיליה. מי שרוצה יכול לעשות רק מפטרוזיליה או חצי חצי תלוי בטעמכם.

3. יש המון גרסאות להכנה בגרסה הזאת אין בצל ואין שימוש בקמח או לחם מושרה והקציצות לא מתפרקות בטיגון. שימו לב שהוספתי מעט מים ווידאתי שהכדורים מהודקים ויציבים. לקחתי מהעיסה הידקתי אותה בידיים רטובות ויצרתי כדור.

4. מי שרוצה יכול להקפיא חלק מהכדורים לפני הטיגון ואז כשמתחשק פלאפל ביתי להוציא אותם לטמפרטורת החדר והם יהיו מוכנים עד שהשמן יהיה חם דיו.

5. כשאני מטגנת בשמן עמוק אני משתמשת במדחום (שריטה שיש לי) ומחכה שהשמן יגיע ל 180 מעלות ואז מכניסה כמה כדורים, מטגנת וכשהם מוכנים מוציאה אותם. מחכה שהשמן יחזור ל 180 מעלות וחוזר חלילה. כל מי שמנוסה יודע לבד מתי השמן חם ולא זקוק למדחום אני פשוט לא יודעת בלעדיו.